Friday, August 8

ြဖစ်ပျက် ရှာပံုေတာ်ခရီးသည်။(၁၄)



အခန်း (၁၄)
ဗျာ။ေရွှတိဂံုေစတီေတာ် ြကီး ကျုပ်ေရှ ့ေရာက်လာတဲ ့ကိစ္စလား။အဲဒါ သမထရင် ့လာတဲ့ လ က္ခဏာပါဗျာ။တည်ြငိမ်မှု ရှိလာတဲ့ အခါ အပွင့်အမျိုးမျိုး၊အပင်အမျိုးမျိုး၊အေရာင်အမျိုးမျိုး၊ အ ေဆာက်အဦအမျိုး၊ေတာေတာင်ေရေြမ သမုဒ္ဒရာ အမျိုးမျိုး၊ ဂူေကျာင်းဘုရား အမျိုးမျိုး၊အ လွန်သာယာေပျာ်ဖွယ်ေကာင်းေသာ ေနရာဌာန အမျိုးမျိုး၊ ေနလ နက္ခတ်တာရာ အမျိုးမျိုး၊ ပတ္တြမား စတဲ ့ေကျာက်မျက်ရတနာ အမျိုးမျိုး၊ ဥက္ကာပျံကဲ့သို ့ေသာ အလင်းေရာင်တန်း လံုးြကီး မျိုး၊ပိုးစုန်းြကုး ကဲ့သို ့၊မီးပန်း မီးကျည်များ ကဲ့သို ့မီးပွားကေလးများကဲ့သို ့စတဲ ့အရာအမျိုးမျိုး ေြပာမြပတတ်ေအာင် ေတွ ့တတ်သတဲ့ဗျာ။အဲဒီ အတိုင်း အတိအကျ

ကို ေရးထားပါတယ်။
ဝိပဿနာ ဘယ်လို ရှုသလဲ ဟုတ်လား။တြဖည်းြဖည်း ခင်ဗျားအတွက် အန္တရာယ် ေတာ ့များလာြပီ။ကျုပ်ကလည်း ခင်ဗျားကို မလုပ်ပါနဲ ့လို ့တားလို ့ကလည်း မေတာ်။ေနပါ အံုး။ ခင်ဗျား က ကျုပ်ကို ထူးထူးဆန်းဆန်းေတွ ေတွ ့တယ်လို ့ေြပာယံုနဲ ့အထင်ြကီး ေနြပီ ဆိုရင် ခင်ဗျား သံဃာစင်ပါေမှာက်ေတာ့မယ်။ကျုပ်ေြပာခဲ့ပါပေကာ။ ေသခါနီးလို ့စွတ်လုပ် ရာက စခဲ့ပါတယ် လို ့။ခင်ဗျား က ေသချင်ေစာ်နံေန လို ့လား။ခင်ဗျားနဲ ့ကျုပ်ဟာ ဘယ်လို မှ ထပ်တူမကျနိုင်ဘူးဗျ။
************
ကျုပ်စာအုပ်ေတွ ဖတ်တယ်ဆိုတာ ပိဋ္ဋကတ်သံုးပံု အာဂံုေဆာင်တာမဟုတ်ဘူး။အာဂံု ေဆာင်ထားရင်ေတာင် လုပ်နည်းလုပ်ဟန် မကျရင် လိုရာမေရာက်ဘူးဗျ။ကျုပ်ကစကားြကီးစ ကားကျယ်ေတွ ေြပာကိုမေြပာချင်ေတာ့ဘူး။ စာသံေပသံေတွ နဲ ့လည်း မြဖီးချင်ဘူး။အခု တကျုပ်ေြပာေနတာေတွ ဟာ ကျုပ်လုပ်ခဲ ့သမျှ ေတွ ့ခဲ့သမျှ တခွန်းမကျန် အကုန်ြပန်ေြပာ ေနတာ မို ့အားလံုးအမှန်လို ့မယူပါနဲ ့။တိတိကျကျ ထပ်ေြပာပါရေစ။ကျုပ်ပါးစပ် မှာ ခင်ဗျား လမ်းမဆံုးပါေစနဲ ့။ကုန်ကုန်ေြပာရရင် ဘုရားေဟာလို ့ဆိုရင်ေတာင် ခင်ဗျားအတည်မယူေလ နဲ ့။အဲဒါ ကျုပ်ေြပာတာမဟုတ်ဘူး။သိဒ္ဓတ္ထ ဆိုတဲ ့ေဂါတမ ဗုဒ္ဓ ကိုယ်တိုင် ကာလာမရွာဆိုတဲ့
ရွာတရွာမှ ေြပာခဲ့တာတဲ ့။
ကာလာမရွာမှာ သူေြပာခဲ့တာ ကျုပ်ေတာ ့ဘယ်နားေထာင်ရမလဲ ဗျ။သို ့ေသာ် ဘာသာတရားကို ချဉ်းကပ်ေလ့လာတဲ ့အခါ အစပိုင်းေတွမှာ ဒါမှမဟုတ် အချို ့ေနရာေတွ မှာ ဆင်ြခင်တံုတရားနဲ ့ယုတ္တိေဗဒ နည်းအရ လက်ခံထိုက်တာေတွလည်းရှိတယ်။ဒါလည်း လမ်း ဆံုးလို ့မယူေလနဲ ့။အေြဖမှန်ေအာင် လမ်းဆံုးေအာင် ဆက်ရှာဘို ့က ခင်ဗျားတာဝန်။ဘာမှ မလုပ်ပဲ သူများေြပာယံုနဲ ့၊အမှန်တရားေတွ ့ြကေြကးဆိုရင် သိဒ္ဓတ္တလည်း နန်းေတာ်ထဲမှာ ထိုင်ေနရင်း ။အမှန်တရားသိတဲ့ သူေတွ လာေြပာ၊လာေဟာြကစမ်းပါ လို ့ဖိတ်ြပီး နားေထာင်ခဲ့မှာေပါ့။ စကားြကမ်းသလား ။ြဖစ်စဉ်ကိုက်လား။သေဘာပါရဲ ့လား။ဟား။ဟား။ ေနာက်တာပါဗျာ။မိုးကုတ်ဆရာေတာ်ြကီးရဲ ့ေလသံကိုသေဘာကျလွန်းလို ့။သူ ့တရားလည်း နာတာေပါ့။ကျုပ် ဘယ်ဆရာေတာ်မှ အစွဲမထားဘူး။နားေထာင်တယ်။နာတယ်။ဟုတ်မဟုတ် ဆန်းစစ်ဘို ့က ကျုပ်တာဝန်။
************
ကာလာမရွာမှာ ဘာေြပာခဲ့လဲ၊ ဟုတ်လား။ဆိုးေနပါလား။ကျုပ်လို လူမျိုး ေနာက်တေယာက်ေတွ ့ေနြပန်ြပီ။ကဲပါ ကျုပ်နားလည်မှတ်မိသေလာက်ေြပာပါ့မယ်။ တိတိ ကျကျ လံုးေစ့ပါတ်ေစ့ ကေတာ ့ေနာက်ေတာ ့ကိုယ်တိုင်ရှာဖတ်ေပါ့။ေပါပါ့ဗျာ ။စာအုပ်ေတာ် ေတာ်များများမှာ ရှိပါ့။ကျူးဘားေတာ်လှန်ေရးေခါင်းေဆာင် ကတ်စထရိုရဲ ့ကမ္ဘာေကျာ် တရား ခွင်ေလျာက်လဲချက်ေတာ ့တလံုးမကျန်ရတယ်။ကာလာမ သုတ်ေတာ ့မြကားဘူးဘူး။
ဆိုးချက်ကေတာ့ ကမ်းကုန်ပဲ။
သိဒ္ဓတ္ထဘုရားြဖစ်ြပီေတာ ့ဘုရားေတွရဲ ့ထံုးစံအတိုင်းခရီးလှည့်ြပီး တရားေဟာရာက ကာလာမ ဆိုတဲ ့ရွာကို ေရာက်သွားသတဲ့ဗျာ။အဲဒီရွာက လူေတွက လူလည်ေတွြဖစ်ေန တယ်ဗျ။လူလည်ေတွ ြဖစ်လာတာကလည်း သူတို ့ရွာဟာအခုေခတ် စကင်္ငာပူတို ့၊ဘန်
ေကာက်တို ့လို ေရာင်းဝယ်ေဖာက်ကားမှုစည်ပင်တဲ ့ရွာြဖစ်ေနေတာ ့ကုန်သည်ေတွ တိုးရစ်ေတွ သိပ်များ တယ်။ထို ့အတူ အယူအဆေရးရာ အယူဝါဒ အသစ် ြဖန် ့ြဖူးချင်သူ ေတွလည်း အလာများတယ်ေပါ့ဗျာ။အဲဒီ ေခတ်က အေတွးေခါ်အသစ်ေတွ ေပါ်တဲ့ ေခတ် မဟုတ်လား။
ေဂါတမေရာက်ေတာ့ ရွာခံေတွက ေကာင်းေကာင်းမွန်မွန်ေတာ ့ဧည့်ခံပါရဲ ့။နားညည်း ေတာ ့မခံချင်ြကဘူးထင်တယ်။အရင် က သမဏ၊ြဗဟ္မဏေတွ လာလှပါြပီဗျာ။ြကားလိုက်ရ တာလည်းထပ်ချည်းတလဲလဲ၊သူတို ့ေတွ ့တဲ ့တရားက ဘယ်လိုဘယ်ချမ်းသာ။အဲဒါ အမှန် တရားအစစ်ပဲ။ခင်ဗျားတို ့ကိုးကွယ်ြကတဲ့။အခု ဆရာေဂါတမ လည်းထို ့နည်းလည်းေကာင်း ထင်ပါရဲ ့။ စေြပာြကသတဲ့ဗျာ။အဲဒီမှာ ေဂါတမသိဒ္ဓဟာ ဥဒါန်းတွင်ေလာက်တဲ ့စကားကို ေြပာခဲ့တယ်။ဟုတ်ပါတယ်။ဘုရားဆိုေတာ ့ေဟာတာေပါ့။အခုဟာက ခင်ဗျား နားထဲဒဲ့ထိုး ဝင်သွားေအာင် ကျုပ်ေြပာေနတာ ။ဘုရားကို အရိုအေသတန်တာ မဟုတ်ရပါဘူး။ေဂါတမ ဗုဒ္ဓ က
`မင်းတို ့ထင်သလို မတူပါဘူးကွာ။ငါေဟာမဲ့တရားက ငါေြပာတာအမှန်ဆိုြပီး ေြပာတဲ ့တရား မျိုးမဟုတ်ဘူး။ငါေြပာတဲ ့တရားြဖစ်ြဖစ်။သူများေြပာတဲ့တရားပဲြဖစ်ြဖစ်။ြကားရံုမျှနဲ ့လည်း အတည်မယူပါနဲ ့။ဆရာကေြပာတယ်လို ့လည်း အတည်မယူပါနဲ ့။မိဘက ေြပာတာနဲ ့လည်း အတည်မယူပါနဲ ့။အစဉ်အဆက်ကိုးကွယ်လာလို ့လဲ အတည်မယူပါနဲ ့။ယုတ္တိနည်းအရ မှန်တယ်လို ့လည်းအတည်မယူပါနဲ ့၊မှတ်တမ်းမှတ်ရာနဲ ့ေရးထားတာေတွ ့ရံုနဲ ့လည်း အတည်မယူပါနဲ ့`ဆိုြပီး တရားတခုကို အတည်မယူထိုက်တဲ ့အချက်(၁၀)ချက်ကို ေြပာတယ်။
ကျင့်ြကံအပ်တဲ ့တရားဟုတ်မဟုတ်၊ကိုယ်တိုင်လက်ေတွ ့စမ်းသပ်ပါတဲ့။တရားမှာ ေြပာထားေဟာထားတဲ့အတိုင်း ကျင့်ြကံလိုက်နာြကည့်လို ့အများေရာ၊ကိုယ်ပါ အကျိုးရှိ။ သူေတာ်ေကာင်းေတွ ချီးမွမ်းတဲ ့ကိစ္စကိုမှ ယံုြကည်လက်ခံပါတဲ့။
ချဲသွားထိုးခိုင်းတာ ။ဘီယာဆိုင် စမ်းထိုင်တာေတွမပါဘူးေနာ်။သူေတာ်ေကာင်း ေတွ လက်ခံဘို ့လိုတဲ ့အလုပ်ဆိုတာလည်း သတိချပ်အံုး။မှာရမယ် ဗျ။လူေတွက တလွှဲဆံပင် ေကာင်းြကလွန်းလို ့။ဒီလိုပါပဲ။လူေတွကိုက။ကျုပ်ကအစ။
************
ကျုပ်ရဲ ့ဝိပဿနာအားထုတ်နည်းဟာ အနာဂါမ်ဆရာ သက်ြကီးရဲ ့နည်းပါ။လူချင်း မေတွ ့ေပမဲ ့ဆရာသက်ြကီးဟာ ကျုပ်ရဲ ့လက်စွဲစာအုပ်ေလးထဲကေန လူကိုယ်တိုင် ထွက် လာြပီး ြပသလို ြဖစ်ခဲ့ပါတယ်။ကျုပ်ရဲ ့ထက်သန်လွန်းလှတဲ့ စိတ်ေြကာင့် ဒီစာအုပ်ကေလး ကို ဂရုတစိုက်ဖတ်ရံုနဲ ့ဒီေလာက်ြဖစ်လာတာ လည်းတေြကာင်းပါမယ် ထင်ပါရဲ ့။ လူချင်း ဘယ်ေတွ ့မလဲဗျ။သူက ရှိမှမရှိေတာ့တာ။သူ ကွယ်လွန်သွားခဲ့ပါြပီ။
ဆရာသက်ြကီးဆိုတာ ဘယ်လိုလူလဲ ဟုတ်လား။အေတာ်ပဲဗျာ။ကျုပ်လည်း နားချင်တာနဲ ့။ေရာ့ ဒီမှာ သူ ့အေြကာင်းအကျဉ်ချုပ်။အြပည့်အစံု သိချင်ေသး ရင် ဓမ္မာစရိယ ဦးေဌးလှိုင် ရဲ ့အနာဂါမ်ဆရာြကီး၏ သူ ့ဘဝ။သူ ့တရား။သူ ့ေကျးဇူး ဆိုတဲ ့ စာအုပ်ကို ရှာဖတ်။ဘယ်မှာ ရှာရမလဲ ဟုတ်လား။အြမို ့ြမို ့ဆိုင်တိုင်းမှာ ရနိုင်သည် ဗျား။ အဲ ရဲဘက်စခန်း မပါ။ ကဲ ဖတ်ေတာ့ ေလ။
ဘာဆိုင်လို ့လဲ ဟုတ်လား။ဆိုင်ပါေသာ်ေကာ ဗျာ။သူက ြဖစ်ပျက်ကို ကိုယ်တိုင်ေတွ ့ ခဲ့တဲ ့ သူ ။တြခားသူေတွ ြဖစ်ပျက်ေတွ ့ေအာင်လည်း နည်းလမ်းေပးခဲ့တဲ့သူ။ခင်ဗျားပဲ ြဖစ်ပျက် အ ေြကာင်း သိချင်လှချည်ရဲ ့ဆို။
************
(ေအာက်မှာ ေဖာ်ြပထားတာဟာ အနာဂါမ် ဆရာသက်ြကီးရဲ ့ဘဝြဖစ်စဉ် အကျဉ်း ချုပ်ပါ။သိချင်သူေတွ အတွက်ေဖာ်ြပေပးလိုက်ပါတယ်။)
အနာဂါမ်ဆရာသက်ြကီး၊
ဆရာသက်ေခါ် ဦးဖိုးသက်မှာ ရန်ကုန်ြမို ့တဖက်ကမ်း ဒလ ေပျာ်ဘွယ်ြကီးရွာသား ြဖစ််၏။ေပျာ်ဘွယ်ြကီးရွာေန ဦးေကျာ်တုတ်-ေဒါ်ေငွဥ တို ့မှ ြမန်မာ သက္ကရာဇ် ၁၂၃၅ ခုနှစ် ဝါ ေခါင်လဆန်း ၃ ရက်၊ ေသာြကာေန ့တွင် ေမာင်ဖိုးသက်ကို ဖွားြမင်ခဲ့ေလသည်။ေမွးချင်းေလး ေယာက်တို ့တွင် ေမာင်ဖိုးသက်မှာ အြကီးဆံုး ြဖစ်၏။
ေပျာ်ဘွယ်ြကီးရွာမှာ ရန်ကုန်ြမို ့၏ ေတာင်ဖက် ၇ မိုင်မျှသာကွာ၍ အိမ်ေြခ တစ် ေထာင်ေကျာ် ရှိေသာရွာြကီးြဖစ်၏။ရွာသူရွာသားတို ့မှာလည်း များေသာအားြဖင့် သမ္မာ အာ ဇီဝ ြဖစ်ေသာ လယ်ယာ အလုပ်ြဖင် ့အသက်ေမွးြကသူများ ြဖစ်သည်။ေမာင်ဖိုးသက် အသက် (၁၁)နှစ်အရွယ်တွင် ဖခင်ဦးေကျာ်တုတ် ကွယ်လွန်သွားသြဖင် ့မိခင် မုဆိုး မြကီး ေဒါ်ေငွဥ က သားသမီးေလးေယာက်အား အေြကာ်ေရာင်း၍ လုပ်ေကျွးခဲ့ရသည်။
သားြကီးေမာင်ဖိုးသက်ကိုလည်း ြမန်မာစာ ေြခာက်တန်းအထိ ပညာသင်ေပးခဲ့သည်။ ေကျာင်းေနဆဲမှာပင် ေကျာင်းအားရက်များ၌ လှည်းဦးစီး၊ သမ္ဗာန်ဦးစီး အြဖစ်ြဖင့် စပါးသယ်ပို
ေသာ လုပ်ငန်း၌ ဝင်ေရာက်လုပ်ကိုင် လျက် မိခင်ြကီး၏ စီးပွားေရးကို ကူညီပံ့ပိုး ခဲ့သည်။ထို ့ ေနာက် ရိုးသားြကိုးစားေသာ ေမာင်ဖိုးသက်ကို ဆန်စက်ပိုင်ရှင် တဦးက သေဘာကျ၍ သူ ့ ဆန်စက် ၌ တာလီ စာေရးခန် ့ထားခဲ့သည်။တစ်လ ၆ ကျပ်စားမှ ၂၅ ကျပ်အထိ လစာတိုး ေပးခဲ့သည်။ ထိုအခါ ေမာင်ဖိုးသက်တို ့မိသားစု စားဝတ်ေနေရး ေချာင်လည်လာ ခဲ့သည်။
ေမာင်ဖိုးသက် အသက်(၁၆) အရွယ်တွင် ေပျာ်ဘွယ်ြကီးရွာမှ လယ်ပိုင်ရှင် တဦးြဖစ် ေသာ ဦးသိန်း ေဒါ်သူဇာတို ့၏ သမီးေထွးမျှင်နှင့်အိမ်ေထာင်ကျေလသည်။ ထိုအခါ သူသည် ေယာက္ခမိသားစုနှင် ့အတူေနထိုင်လျက် လယ်ယာအလုပ်ကို လုပ်ကိုင်ခဲ့သည်။ စီးပွားေရးေြပ လည်၍ မိသားစု အသိုင်းအဝိုင်း မှာလည်း ြပည့်စံုသြဖင့် ကာလအတန်ြကာမျှ ေပျာ်ရွှင်စွာ ေန ခဲ့ရသည်။
ထိုအချိန် ကာလအတွင်း ဘာသာေရးနှင့် ပါတ်သက်၍ လည်း အလှူ ဒါနြပုြခင်း၊ ဥ ပုသ်သီလေဆာက်တည်ြခင်း စေသာ ေကာင်းမှု ကုသိုလ်တို ့ကို ြပုလုပ်ဆည်းပူးနိုင် ခဲ့သည်။ အထူးအားြဖင် ့ထိုေခတ်က ရဟန္တာဟု ေကျာ်ြကားေသာ ဘုန်းေတာ်ြကီး ဦးသီလနှင့် ပညာေနတ္တိ ဝိပဿနာကျမ်းြပု ဖိုဝန်းေတာင် ဆရာညွန် ့တို ့ေဟာေြပာေသာ တရား များကို ြကားနာခွင့်ရရှိခဲ့ြခင်း၊ လယ်တီဆရာေတာ်၏ ဒီပနီ ကျမ်းအချို ့ကို ဖတ်ရှုခဲ့ရြခင်းတို ့ေြကာင့် ေမာင်ဖိုးသက်မှာ ဘာသာေရးအေြခခံ အေတာ်အသင့် ြပည့်စံုေလသည်။
သို ့ေသာ်လည်း ထိုသို ့အစစေချာေမွ ့ေနေသာ အချိန် တွင် မေမျှာ်လင့်ေသာ ြကမ္မာ ဆိုးတစ်ခုက ေမာင်ဖိုးသက်တို ့မိသားစု နှင့်တကွ ေပျာ်ဘွယ်ြကီးရွာ တရွာလံုးကို ဝင်ေရာက် ေမွှေနှာက် ခဲ့သည်။ထိုြကမ္မာဆိုးမှာ အြခားမဟုတ်။ ကာလဝမ်းေရာဂါ ပင်ြဖစ်၏။ ကာလဝမ်း ေရာဂါ ကျေရာက်လာသြဖင် ့ ရွာသူရွာသား အေြမာက်အများ ေသေြကပျက်စီး ြကရာတွင် ေမာင်ဖိုးသက် တို ့မိသားစု မှာ အထိအနာဆံုး ြဖစ်ခဲ့သည်။ မမျှင်၏ အစ်မ မခင် တို ့လင် မ ယားနှင့်အတူ တူမေလး မချစ်ြမိုင် ကိုဖိုးသက်၏ သမီးေလး မလှညွန် ့ပါ ဝမ်းေရာဂါ ထဲသို ့ ပါသွားခဲ့ြကရရှာသည်။
************
လယ်တီဆရာေတာ်နှင့် ဆရာသက်
အသက်သံုးဆယ် ေကျာ်မျှသာ ရှိေသးေသာ ကိုဖိုးသက်မှာ မိမိလက်တွင်း၌ မချိမ ဆန် ့ အသက်ေပျာက်သွားခဲ့ရသည် ့ တစ်ဦးတည်းေသာ သမီးေလး မလှညျွန် ့အတွက် အ ြကီးအကျယ် စိတ်ထိခိုက်သွားသည်။ လအေတာ်ြကာမျှ ေသာက ေဝဒနာကို မေြဖနိုင် ြဖစ်ခဲ ့ ရသည်။ရက်လ ေညာင်း၍ မိမိစိတ်ကို အသင့်အတင့် ေြဖနိုင်ေသာအခါ တွင်မူ ကိုဖိုးသက် မှာ ေပျာ်ဘွယ်ြကီး ရွာတွင် ေနလိုစိတ်မရှိေတာ့ေချ။ ထို ့ေြကာင့် ဇနီးမမျှင်နှင် ့ ကျန်မိသားစု များအား အနူးအညွတ် ေတာင်းပန်ြပီး ေပျာ်ဘွယ်ြကီးရွာမှ ထွက်လာခဲ့ေလသည်။
ေမာင်ညိုေခါ် မိတ်ေဆွ တစ်ေယာက်ကို အေဖာ်ြပုလျက် ရွာမှ ထွက်လာေသာ ကိုဖိုး သက်သည် ြမန်မာြပည်ေတာေတာင် အနှံအြပားသို ့လှည့်လည် လျက် ေသာကြငိမ်းေအး ေြကာင်းတရားကို ရှာေဖွခဲ့သည်။
ေရှးဦးစွာ ဖိုဝန်းေတာင် ဆရာညွန် ့ထံသို ့ေရာက်၍ အာနာပါန ရှုမှတ်နည်း ကိုရရှိခဲ့ သည်။ထိုေနာက် ေညာင်လွန် ့ေတာရ ဆရာေတာ်၊ ေသက္ချေတာင် ဆရာေတာ်၊ ဦးတိေလာ က ၊ ပဋ္ဋိပတ္တိအေကျာ် ဆရာေတာ်များ ထံသို ့လည်း ခိုဝင် ဆည်းကပ်ခဲ့သည်။ ေနာက်ဆံုး ကား လယ်တီဆရာေတာ် ြဖစ်ေလသည်။
ကိုဖိုးသက်သည် လယ်တီဆရာေတာ် ထံ၌ (၇) နှစ်မျှ အနီးကပ် ဆည်းကပ်ေနထိုင် လျက် ပဋ္ဋိပတ္တိ အလုပ်ကို အားထုတ် ခဲ့သည်။ဆရာေတာ်၏ ဆံုးမ ဩဝါဒများကို အေလးအ နက် နာယူမှတ်သား ခဲ့သည်။
ဤသို ့လျှင် အိုးပစ်အိမ်ပစ် ဘဝြဖင် ့ ကိုဖိုးသက် တရားရှာခဲ့သည်မှာ (၁၃) နှစ်မျှြကာ သွားခဲ့သည်။ ထိုအချိန်ကာလ အတွင်း ဆရာသမားများ၊သူေတာ်ေကာင်းပညာရှိတို ့၏ ဆံုးမ ဩဝါဒ များကို မြပတ်ြကားခဲ့ရြခင်းေြကာင့် လည်းေကာင်း၊ တရားအသိ ထိုက်သင့်သ ေလာက် တိုးပွားလာြခင်းေြကာင့်လည်းေကာင်း ၊ကိုဖိုးသက်၏ ေသာက ေဝဒနာမှာ သိသိ သာသာ ြကီး ေလျာ့ပါးလာခဲ့ေလသည်။ ထို ့ေြကာင့် ကိုဖိုးသက် သည် အေဖာ်ြဖစ်သူ ေမာင် ညို နှင့်အတူ လယ်တီဆရာေတာ်ြကီးအား ဖူးေြမာ်ကန်ေတာ့ြပီး ဇာတိချက်ေြကွ ေမွးရပ်ေြမ ြဖစ်ေသာ ေပျာ်ဘွယ်ြကီးရွာသို ့ြပန်ခဲ့ေလသည်။
************
ေပျာ်ဘွယ်ြကီးရွာသို ့ ေရာက်ေသာအခါ အိမ်သို ့သွားလိုစိတ် မရှိေသးသြဖင့် ကိုဖိုး သက်နှင် ့ေမာင်ညိုတို ့သည် ရွာထိပ် ရှိ ဓမ္မာရံု ၌ ယာယီသေဘာြဖင် ့စတည်းချ ေနြကသည်။ ထိုဓမ္မာရံုမှာ တစ်ချိန်က ကိုဖိုးသက်တို ့မိသားစု ေဆာက်လုပ်လှူဒါန်းခဲ့ေသာ ဇရပ်ပင်ြဖစ်၏။
ကိုဖိုးသက်သည် ေရာက်မဆိုက် မှာပင် ဓမ္မာရံု အတွင်းရှိ ရုပ်ပွားဆင်းတုေတာ် အား သွားေရာက်ဦးတိုက်သည်။ ထိုအခါ ရုပ်ပွားေတာ် ကိန်းဝပ်ရာ ပလ္လင်မှ -
`၁၂၆၉ ခု ၊ တန်ေဆာင်မုန်း လြပည့်ေကျာ် (၃) ရက် ေပျာ်ဘွယ်ြကီးရွာ ေန အဖ ဦး သိန်း ၊အမိ ေဒါ်သူဇာ ၊သား ဘုရားဒကာ ေမာင်ဖိုးသက် ၊ဘုရားအမ ေဒါ် မမျှင် ၊ သမီး မလှညွန် ့တို ့ေကာင်းမှု ။သာဓု ေခါ်ေစေသာဝ် `
ဟူေသာ ကမ္ဗည်းစာတန်းကို ခပ်မွှားမွှားေတွ ့ြမင်ရေလသည်။
ထိုအခါ ကိုဖိုးသက်မှာ ေဝဒနာေဟာင်းြပန်ထလာသည်။ သမီးေလး မလှညွန် ၏ မျက်နှာကို ြမင်ေယာင်လျက် မျက်ရည် များပင် စီးကျလာသည်။သို ့ေသာ် ကိုဖိုးသက်သည် ချက်ချင်းဆိုသလို မိမိစိတ်ကို ြပန်၍ ထိန်းလိုက်သည်။

`၁၃ နှစ်တိုင်တိုင် တရားရှာခဲ့ြပီးမှ ခုလို မျက်ရည် ကျရတာ မသင့်ေတာ်ေချ တကား` ဟု မိမိကိုယ်ကို မိမိ ဆံုးမလိုက်သည်။`
(ဆက်လက် ေရးသားပါဦးမည်၊)

0 comments: