မင်းဒင် ရဲ ့သက်ခိုင်(၅)
သက်ခိုင် ရဲ ့။ဇာတိ ။ နတ်ေမာက် မေကွးခရိုင်။
(ကိုသက်ခိုင် ၏ ေြပာြပချက်ြဖစ်ပါသည်။)
ကျေနာ့်ကို နတ်ေမာက်မှာ ေမွးတာဗျ။ ေမွးချင်း ရှစ်ေယာက်မှာ ေလးေယာက်ေြမာက် ေပါ့။
ကျေနာ့် အထက်က တေယာက် ကိုေပါဆိုတာက အဘိုးေမာင်းတဲ ့လှည်းေပါ်ကေန အဆင်း
မှာ လှည်းဘီး ေအာက်ေရာက်သွားြပီး ငါးနှစ်အရွယ် ေလာက်က ဆံုးသွားရှာ တယ်။
ကျေနာ် ဟာ ေရှးြမန်မာြကီး မျိုး ဗျ ။ ကျေနာ်ေမွးတဲ ့ရွာမှာ တရုတ်ကုလား မဆိုထားနဲ ့။
ရှမ်းချင်း ကချင် ကရင်ကယား တေယာက်မှ မရှိဘူး။ေနာက် ကျေနာ်တို ့ရွာမှာ ထူးြခားတာ
ေတာ်ေတာ်များများ ရှိတယ်။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
လင်ကွာ မယားကွာ မရှိဘူး ဗျာ။ ေနာက်ေယာကင်္ငျားယူတာ ၊ ေနာက်မိန်းမ ယူတာ မရှိဘူး။
အိမ်ေထာင်ေရးေဖာက်ြပန် မှု ဆိုတာ မြကားဘူး သေလာက်ပဲ။ တချို ့အိမ်ေထာင်သည်
ေယာကင်္ငျားလုပ်သူေတွ ေလးငါးဆယ် နှစ် ေအာက်ြပည်ေအာက်ရွာ ရန်ကုန်လို အထက်
မန္တေလး တို ့လိုေဒသ ေတွမှာ အလုပ်သွားလုပ်လည်း ဘာြပဿနာမှ မရှိဘူး။
ေနအံုး။ ေရှးြမန်မာြကီး လို ့ေြပာတာ အေြကာင်းရှိတယ် ဗျ။ ချစ်ဦးညို ရဲ ့လကင်္ငါဒီပ ချစ်သူ
ဇာတ်လမ်းထဲက အာရိယန် နဲ ့ြဒာဗီဒီယန် ဆိုတာ ြကားဘူးတယ် မဟုတ်လား။ြဖူြပီး ရှည်တဲ ့
အုပ်စုနဲ ့မဲြပီး ပုတဲ ့အုပ်စုေလ။ ကျေနာ်တို ့ရွာမှာလည်း အဲဒီလို အုပ်စု နှစ်ခုကွဲေနတယ်။
ဒါေပမဲ ့မဲတာက ကုလားေတွမဲ တာနဲ ့မတူဘူး။ အသားညိုတယ် ေြပာရမယ် ထင်တယ်။
ေနာက်တခု က ြဖူြပီး အရပ်ြမင့်တဲ ့အုပ်စုက အစဉ်အဆက် အုပ်ချုပ်သူ သူြကီး မျိုးရိုး ဗျ။
ကျေနာ့်အေဖ က အဲဒီအုပ်စု က ေပါ့။ သူ ့ဦးေလးက သူြကီး ဦးချစ်ခိုင်ေလ။
သူြကီး အမ ေဒါ်ေရွှဘွဲ ့က ကျေနာ့်အဖွားေပါ့။ သူညီမက ေဒါ်ေရွှလဲ ့တဲ့ ။ကျေနာ်စိတ်ထဲ
နည်းနည်း နန်းဆန်ေနသလားလို ့။ေနာက်ေနပံု ထိုင်ပံုကလည်း နည်းနည်း ြကီးကျယ်ြက
တယ် လို ့ကျေနာ့်စိတ်ထဲ ထင်မိတယ်။ ကျေနာ် ့အရပ်ေြခာက်ေပ နီးပါး ရှိတာက အေဖ့ဘက်
နွယ်လို ့ြဖစ်မယ်။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
ေနာက် ကျေနာ်တို ့ရွာကို ဘယ်ပုလိပ်ဘယ်ရဲမှ မလာဘူးဘူး။ ရွာသူြကီး အဆံုးအြဖတ်ပဲ။
ဘာကွန်ပလိမ်း ။ ဘာအယူခံမှ မရှိဘူး။ ဘယ်လို ဆံုးြဖတ် သလဲ ဟုတ်လား။ ေအးဗျ။ မီး တို ့
ေရတို ့နဲ ့အဆံုးအြဖတ်ဆိုတာ ခင်ဗျား ြကားဘူးလား။
အမှုြဖစ်ရင် ဗျာ။ သူြကီး အိမ်ေခါ် ။ဖေယာင်းတိုင် နှစ်တိုင်ကို အမှုသည် နှစ်ေယာက်ေရှ ့မှာ
တြပိုင်တည်း ထွန်းြပီး သစ္စာြပုြကရတယ်။ မှန်တဲ့သူ ရဲ ့ဖေယာင်းတိုင် ကအရင်ြငိမ်း တယ်
ေပါ့။ ေရနဲ ့ေတာ့ ကျုပ်ေသချာမမှတ်မိေတာ့ဘူး။ မီးနဲ ့က အေမကိုယ်တိုင် ြကံုဘူးလို ့ေြပာ ြပ
တာမှတ်မိေနတယ်။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
ေနအံုးဗျ။ ထူးထူးဆန်းဆန်း လူပျိုအပျို ကိစ္စ ရှိေသးတယ်။
ေယာကင်္ငျားေလး တေယာက်က မိန်းခေလး တေယာက်ကို ြကိုက်လို ့ေအာင်သွယ်ေတွ ဘာ ေတွနဲ ့ ြကိုးစားလို ့မှ မရရင် အဲဒီ မိန်းကေလး ယာကအြပန် ရွာြပင်တေနရာရာ မှာ ဇွတ်ဆွဲ လို ့ ရသတဲ ့ဗျာ။ အဆွဲ ခံရရင်ေတာ ့ ယူလိုက်ြကတာ များတယ်။ ဒါမှ သေဘာမတူ ရင် ။ ဆက်ြငင်းေနရင် မိန်းကေလး ဘက်က ေတာင်းသေလာက် ေလျာ်ေပေတာ့ တဲ ့။
ဘယ်လို ထံုးစံြကီး လည်းေတာ ့မသိဘူး။ ကျေနာ်အေမ ့ကို ဒီထံုးစံ အေြကာင်း ေမးေတာ ့ သား ရယ် တစ်ေထာင် တေယာက်ပါ။ ြဖစ်ခဲ ပါတယ် ။ ထံုးစံက ေတာ ့ရှိတာ အမှန်ပဲ တဲ ့။
တခါတခါ မိန်းမေဒွ(အညာ စကား မိန်းမေလး)ေတွ ကလည်း အိမ်က သေဘာမတူ ေလာက် လို ့ သူ ့တို ့ကိုယ်တိုင် ဆွဲခိုင်းတာ လည်း ရှိတယ်တဲ ့။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
အဲဒီ အေလ့အထေတွ ကို ြကည့်ရင် ဗိုလ်ချုပ်ေအာင်ဆန်းက သူ ့အမျိုးဆက်ေတွ ပုဂံပျက်
တဲ ့အချိန်မှာ နတ်ေမာက်မိဖုရား က ေနာက်လိုက်ေတွနဲ ့အတူ နတ်ေမာက်ကို ြပန်လာ ြပီး
ရွာေတွတည် ေနခဲ့တယ် ဆိုတာ ေတာ်ေတာ် ြဖစ်နိုင် ေချများတယ် ။ ေရ နဲ ့မီးနဲ ့ဆံုးြဖတ်တာ လား။
အခုေတာဘယ်ရှိေတာ ့မလဲ ဗျာ။ အေမကို ဆံုးြဖတ်တုန်း ကေတာင် အ ေမနဲ ့ြပဿနာ ြဖစ်သူ ့
ရဲ ့ဖေယာင်းတိုင်ကိုသူြကီးကေတာ်က အေမမသိေလာက်ဖူးထင်ြပီးြငိမ်းပစ်ခဲ့ တယ်တဲ့။
ဟုတ်တယ် အေမက အရပ်ပုတယ်။ အသားညိုတယ်။ သူတို ့အြဖူရှည် မျိုးနဲ ့လည်းြဖစ်။ ကျေနာ့်အေဖက မန္တေလး ေရာက်ေနတုန်း ဆိုေတာ ့အေမ့ ခမျာ ရိုးရိုး အအ သူများ အနိုင် ကျင့်တာ ခံရတာများတယ်။
ကျေနာ့် ရဲ မဟုတ်ရင် ့မခံချင် တဲ ့စိတ်ဟာ အဲဒီကိစ္စ ေတွနဲ ့လည်း စတင်ပါတ်သက်နိုင် တယ် ဗျ။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
ေနာက် ရွာက ဆီတအိုးဟာ ြမို ့မှာချိန်ရင် ၁၁ ပိသာ ရှိတယ်။ အေလးတင်းေတာင်း ချိန် တွယ်တဲ ့စနစ်က ထူးြခားေနတယ်။ ဝယ်ေဈးအတိုင်း ြပန်ေရာင်းရင် တဆယ်ြမတ်ေသး တယ်။ ဒီအေလးချိန် စံနစ်ေပျာက်သွားတာ ေတာ့ သိပ်မြကာေသးဘူး။၁၉၇၀ ခုနှစ်ေလာက် အထိ ရှိေနေသးတယ်။ ကျေနာ့် ဦးေလးေတွ ရန်ကုန်တက်ြပီး ဆီေရာင်း တာကျေနာ်မှတ်မိ ေနတုန်း။
ေနာက်တခု က အေြကွးေပးရင်ယူရင် ေပးတဲ ့သူက မမှတ်ဘူး။ ယူတဲ့သူက မှတ်ရတယ်။ ေပး တဲ ့သူက ြပည့်ေအာင်လည်း ချိန်သွားအံုး ဆိုြပီး ေြပာရံုပဲ။ လူကိုယ်တိုင် လာ ြပီး ချိန် တွယ်မေပးဘူး။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
ေနာက် ယာထွန်ရင် လက်စားလိုက်ြပီး ထွန်ြကတာ ဗျ။လက်စားလိုက် တယ်ဆိုတာ ဗျာ။ သူ ့ ယာထွန်မဲ ့ေန ့မှာ သူက လိုက်ထွန် ေပး။ ကိုယ့်ယာထွန်တဲ ့ေန ့ကျေတာ့ သူက လိုက်ထွန် ေပးေပါ့။
ကျန်ေသးတယ်။ ြမို ့က အမျိုးေတွ ရွာလာလည် လို ့ေရာင်းစရာ ချစရာ ပါလာ ရင် ။ ေဈးနှံုးေြပာ ြပီး အိမ်ေရှ ့ကွပ်ပျစ် ေပါ်မှာ တင်ထားလိုက် ရံုပဲ။ ကိုယ့်ဘာသာ ချိန်တွယ် ယူြပီး ြပန်မဲ ့ေန ့ေငွြဖစ်ြဖစ် ပဲနှမ်း ြဖစ်ြဖစ် လာပို ့တာပဲ။
ေအာ် ကျေနာ် ့တို ့ရွာမှာ ေငွကိုင်ြပီး သိပ်မသံုးြကဘူး ဗျ။ ပဲနဲ ့နှမ်းနဲ ့လဲြကတာ။ ရွာက ေဈးဆိုင် ဆိုလည်း ဒီအတိုင်းပဲ ဒံုးေြခာက် (ပုဇွန်ေြခာက်) တစလည် (နို ့ဆီ နှစ်ဗူး) ဘိုး ဆို တာမျိုးေပါ့။ ဘယ်ပစ္စည်း မဆို ပဲနဲ ့နှမ်းနဲ ့လဲ လို ့ရတယ်။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
ရှင်ြပု အလှူကျေတာ့လည်း တဘာသာဗျ။ တေယာက်ေယာက် ရှင်ြပု အလှူ လုပ်မယ် ဆိုရင် တရွာလံုးက ဝိုင်းြပီး အလှူေငွ ထည့်ြကတာ။ တခါတေလ ဝိုင်းလှူတာက များ ေနလို ့ မူရင်း အလှူ ရှင်က ကျုပ်ဘာသွား လှူေတာ့မလဲ တားယူ ရတဲ ့အထိ။
တရွာလံုး ပါတ်ချာလည် အမျိုး ြဖစ်ေနတာ လဲ ပါတယ် ဗျ။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
ဧည့်သည် များရွာလာ ရင် တအိမ်တနပ် ထမင်းစား ဖိတ်ေတာ့တာပဲ ။ မလာလို ့ေတာ့ အိမ် ေရှ ့လာထိုင်ေစာင့်ြပီး ေပ ေခါ်ေနေတာ ့တာပဲ။ မေတာ်တဆ နှစ်အိမ်ထပ် ေနလို ့ကေတာ့ ပထမ အိမ် ထမင်း ဝိုင်းအထိလိုက်လာြပီး ကျုပ်တို ့အိမ်မှာ စားဘို ့ ချန်အံုး။ အဝ မစားခဲ ့နဲ ့။ ဒီမှာ ချက်တဲ ့ဟင်းနဲ ့မတူေအာင် ချက်ထားတာ။။။။လုပ်တဲ ့အထိ။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
ကျုပ်တို ့ရွာက ေတာ်ေတာ် ေတာ့ ေခါင်တယ် ဗျာ။ ကတ္တရာ မရှိဘူး။ သဲထူထူ လမ်းဆိုေတာ ့ စက်ဘီးတို ့ ဆိုင်ကယ်တို ့လည်း စီးမရဘူး။ ဖိနပ်စီးြပီး လမ်းေလျာက်ရင်ေတာင် သဲက ေနာက်ေကျာ ဖက် ဂုတ်ပိုး ထဲ ဝင်တဲ့ အထိ သဲထူတယ်။
ေအးေပါ့ ဗျာ။ ထွန်စက်လာလို ့တရွာလံုး ထွက်ြပီး ဝိုင်းြပီး ြကည့်ြကတာ ေကျာင်းပိတ် ရ တယ် ဆိုတဲ ့ ရွာမျိုးေပါ့။ နတ်ေမာက်နဲ ့လား။ ၁၀ မိုင်ေလာက်ေဝးတယ်။ မြဖစ်မေန နတ် ေမာက်သွား စရာရှိ ရင် ထွန်စက်က ကျေနာ်တို ့ရွာက မာစီးဒီးေပါ့။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
ဗိုလ်ချုပ်ေအာင်ဆန်း အိမ်လား ။ ေရာက်ဖူးတာေပါ ့ ဗျာ။
(ဆက်လက် ေရးသားပါဦးမည်။)
Thursday, August 21
မင်းဒင် ရဲ ့ သက်ခိုင်။(၅)
Posted by သစၥာ | သစ္စာ at 7:33 AM
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment