၈။ မက္ခရာနယ်ေြမ က သက်ခိုင်။
စခန်းခွဲ (၁) သို ့ေရာက်ရှိြပီး တလေကျာ်အချိန်တွင် ြဖစ်၏။ကိုသက်ခိုင်သည် တမူထူးေနြပန်ေလသည်။ အဆီြပန်ေနေသာ မျက်နှာနှင့် မဟုတ်ေတာ့။ ေရာက်စက တေနကုန် သူအြမဲနှိပ်ေနေသာ တရုတ်ြပည်လုပ် ပုတီးစိတ်စက်ကေလးကိုလည်း သူ့ လက်ထဲတွင်မေတွ့ရြပန်ေချ၊ တစံုတခု ကို သဲသဲမဲမဲ အာရံုစူးစိုက်ေနဟန် ရှိသည်။ သူ ့ ဇနီး ဧည့်ေတွလာစဉ် ယူလာေသာ တရားစာအုပ်တထပ်ြကီး ကိုသဲသဲမဲမဲ ဖတ်ေန ချိန်များ သည်။စကား ေြပာချိန်နည်းလာသည်။အချို့အေြပာအရ ညညတွင် ကိုသက်ခိုင် တရားထိုင် သလိုလို ၊ သမထကျင့်သလိုလို ေလ့ကျင့်ခန်း လုပ်ေနသည်ဟုလည်း ြကားရသည်။ ဖွင့်ေမး လျှင် ေြကာင်ေတာင်ေတာင် ြဖစ်မည်စိုး၍ ကျေနာ်သူ့ကို မေမးြဖစ်ေချ။
တေန ့ဘုတ်ကိုင် အရိုက်လွန်ရာက အရိုက်ခံရေသာ ဘုတ်သားအုပ်စု ြပဿနာ တက်ေတာ ့ မည် ့အေြခအေန ကို ကိုသက်ခိုင် ဝင်ရှင်းေနသည်။ ထိုေန့က စခန်းတာဝန်ခံ ပင်မစခန်းသို့ ထွက်သွားချိန်ြဖစ်၍ ဒုတပ်ြကပ် ခင်ေမာင်ေဌးတေယာက်သာ စခန်းမှာ ကျန်ရစ်၍ သူလည်း မရှင်းနိုင်၊ အေစာင့်ရဲေတွကလည်း ဘက်ေြပးအတွက်သာ တာဝန်ရှိ၍ တစံုတရာ ဝင်မစွက်ြက။
သတ်မယ် ြဖတ်မယ် အထိ တင်းမာ ေန ေသာ အုပ်စု ြကားမှာ ဘယ်လို ဘယ်ပံု ကိုသက်ခိုင် ရှင်းလိုက်သည် မသိ။ခဏချင်း ြငိမ်းသွားသည်။ကိုသက်ခိုင် ကိုြကည့်ရသည်မှာ လက်ရဲဇက်ရဲ အုပ်စု ကို ေထွေထွထူးထူး ဂရုစိုက်ပံု မေပါ်။ကျေနာ်က စပ်စုလိုက်မိသည်။
“ ေတာ်ေတာ် ေြကာက်ဘို ့လန် ့ဘို ့ေကာင်းတဲ ့ေကာင်ေတွ ဗျာ။ဒါးေတွ ၊ေပါက်ြပားေတွ နဲ ့ ြဖစ်လိုက်ရင်ေတာ ့ခင်ဗျားပါ မေချာင်ဘူးထင်တယ် “
“ ကျေနာ် လူဆိုးလူမိုက်ေတွ ရဲ ့နယ်ေြမ မှာြကီးခဲ့တာဗျ။ ဒါေတွ ကျေနာ့်အတွက် မဆန်းလှဘူး။ သို ့ေသာ် ကျေနာ် ေစတနာအမှန် နဲ ့ရှင်းေပးခဲ့ တာ သူတို ့နား လည် မှာပါ။ လူမိုက်လည်း ေဂျာသိရင် ဆက်ဆံရတာ မခက်ပါဘူး “
“ လူဆိုးလူမိုက်နယ်ေြမ ဆိုတာ ဘယ်ေနရာလည်း ဗျ “
“ မက္ခရာနယ်ေြမ ဆိုပါေတာ့ “
“ ဘာလဲ ဗျ။ မက္ခရာနယ်ေြမဆိုတာ။ ဘာလို ့မက္ခရာလို ့ေခါ်ြကတာလည်း“
“ ေအာ် ၁၉၇၄ ဝန်းကျင်က တနိုင်ငံလံုး ေကျာ်ြကားခဲ့ တဲ ့ရုပ်ြပကာတွန်း စာအုပ် တ အုပ် ရှိခဲ့တယ် ဗျ။ မက္ခရာ ဓားတဲ့ ။ ဂျပန်ရုပ်ြပကို မှီးသလား တရုတ်သိုင်း ဇာတ်လမ်း ကိုမှီး သလားေတာ ့မသိဘူး။ြမန်မာ ဇာတ်ေကာင်ေတွ ထည့်ြပီး တက္ကသိုလ်မင်းလွင် ဆွဲတာ။ သီေပါမင်း ပါေတာ်မူတဲ ့အချိန်ကို အေြခခံထားတာ ။ အထူးသြဖင် ့ဓားသ မား အချင်းချင်း တိုက်ြကခိုက်ြက သတ်ြက ြဖတ်ြက တဲ ့ဇာတ်လမ်း။ ဇာတ်လမ်း ကလည်း ေကာင်း ၊ ရုပ်ပံုေတွက လည်း ေသသပ်ေတာ ့မဖတ်ဘူးသူ မရှိေလာက် ေအာင် နာမည်ြကီး သွားတယ်။ စာအုပ်တွဲ ေပါင်း ကိုးတွဲေလာက် ရှိမယ် ထင်တယ် ၊အဲဒီ ကာတွန်းစာအုပ်နာမည် ြကီးြပီး တဲ့ေနာက် ခဏခဏ သတ်တာ ြဖတ်တာ ေတွ ြဖစ်ြဖစ်ေနတဲ ့ေနရာကို မက္ခရာ နယ်ေြမလို ့ ေခါ်ြကတာပဲ “
“ ဘယ်ေနရာလဲ ဗျ “
“ ရန်ကုန်တိုင်း လှိုင်ြမို ့နယ်။ ကမာရွတ် ဘူတာရံုလမ်းကသံြကိုးတိုင် ၊ေအးရပ်ကွက်၊
ဆိုတဲ ့ေနရာေတွ ေပါ့။ ေအးဗျာ။ လူတေယာက်ရဲ ့ဘဝမှာ ဗီဇနဲ ့ပတ်ဝန်းကျင် နှစ်မျိုး လံုးနဲ ့ ဆိုင်တယ် ဆိုတာ ြဖစ်နိုင်တယ် ဗျ ၊ကျေနာ်လက်ရဲ ဇက်ရဲ ြဖစ်လာတာ နဲ ့များ သက်ဆိုင်ေန ေလေရာ ့သလား ေတာ ့ မဆိုတတ်ဘူး “
“ ေတာ်ေတာ် ဆိုးြကသလား ဗျာ “
“ နားေထာင်ြကည့်ေပါ ဗျာ။ မက္ခရာ နယ်ေြမက ကျေနာ် ့ကိုယ်ေတွ ့ဇာတ်လမ်း ေတွ “
…………………………………
ကျေနာ် ့အေဖက အဖွားစကား မလွန်ဆန်ရဲလို ့အေမနဲ ့သာညားတာ သားသမီး ေလး ေယာက် ရတဲ ့အထိ ထင်ရာေလျာက်လုပ်ေနတုန်း။ အေမ့ကို မနှစ်သက်ပဲ ယူရလို ့လား ေတာ့ မသိဘူး မန္တေလးတက်ြပီး ထင်တိုင်းြကဲေနလိုက်တာ ။ ကျေနာ်အကိုလည်း လှည်း နင်းမိလို ့ ဆံုးေရာ။ ေနာင်တရသွားပံုပဲ။ရန်ကုန်ကို ထပ်တက်သွားြပီး သံုးဘီးကားေထာင်တယ်၊ ဆိုက်ကားေထာင်တယ် ၊ အဆင်ေြပလာေတာ့ အေမနဲ့ ကျေနာ်တို့ ေမာင်နှမေတွ ကို လှမ်းေခါ်တယ်။
အဲဒီမှာ ကျေနာ်တို ့မိသားစု ရန်ကုန်ေရာက်လာတယ်။ ကျေနာ်ေလးနှစ်သား ေကျာ်ေကျာ် ေပါ့။လှိုင်ြမို ့နယ်။ ဘူတာရံု လမ်းမှာ အိမ်ေလးတလံုးဝယ်တယ်။ ေနာက်မှ ကျေနာ်တို ့သိ လာတာက အေဖဟာ ကျေနာ်တို ့ပညာေရးအတွက် စီစဉ်ခဲ့တာ ဆိုတာပဲ။
ကျေနာ်အေဖကလည်း သူ့ေခတ်နဲ့ သူေတာ ့သူထင်ရာစိုင်းခဲ့တယ်ဆိုပဲ၊ ရန်ကုန်လာခါနီး မန္တေလးမှာ အနိုင်ကျင့်တဲ့ လူမိုက်တေယာက်ကို စိတ်မထိန်းနိုင်တာနဲ့ ေခါင်းကို အရက် ပုလင်း နဲ့ ေြကမွေနေအာင်ရိုက်၊ ေရနီေြမာင်းထဲကန်ချထားခဲ့ြပီး ြကက်စိန်ဘဲဥ ပွဲရံုက ကားေပါ်တက်လိုက်လာလိုက် တာ ရန်ကုန်ေရာက်လာသတဲ့။ အေဖက ကျေနာ့်ကို သိပ်ချစ် ေတာ့ သူေသာက်ထားတုန်း ကျေနာ့်ကလွှဲရင် ဘယ်သူနဲ့မှ စကားမေြပာဘူး။ အဲဒီအေြကာင်း သိတာကလည်း သူေသာက်ထားတုန်း ေြပာလို့ သိတာ၊ အေဖဟာ ရန်ကုန် ေရာက်ကတည်း က ဖဲလည်းမရိုက်ေတာ့ဘူး၊ ရန်ြဖစ်တာလည်း မေတွ့ေတာ့ဘူးဗျ။
………………………………..
၁၉၆၂ ခုနှစ််ဝန်းကျင်မှာ နယ်အစံု က စရိုက်အစံုနဲ ့လူေတွ ရန်ကုန်တက်လာြကတဲ ့အချိန် ထင်ပါရဲ ့။ရန်ကုန်ြမို့အနှံ့မှာ ြမို့သစ်ကွက်သစ်ေတွ အများြကီး ေပါ်လာသလို ကျူးေကျာ် ရပ်ကွက်ေတွလည်း ေရလို့ေတာင် မနိုင်ေအာင် များလာတယ် ထင်ပါ့ဗျာ။ ရန်ပွဲေတွ တချိန်း ချိန်း နဲ ့ဗျာ။ ကျေနာ်တို ့လည်း အစေတာ့ ထူးဆန်း သလို ေပါ့။ ေနာက်ေတာ ့ ခဏခဏ ရန်ပွဲေတွ သတ်တာ ြဖတ်တာေတွ ေတွ ့ဖန်များလာေတာ ့ရိုးသလို ြဖစ်လာတယ်။
……………………………….
ပထမဆံုး ကျေနာ် အမှတ်ရတာက ကျေနာ်နဲ့ ခုနှစ်တန်းတက်ေနတဲ့ တတန်းတည်း သူငယ်ချင်း စိုးဝင်း။ သူက ရှိလှရင် ဆယ့်ငါးနှစ်ပဲေနတာလည်း ခပ်ေအးေအး ပံုစံ။တေန ့ ကျေနာ်တို ့ေကျာင်းအဆင်း အိမ်အြပန် ဓားနဲ ့ထိုး လို ့ ဆိုတဲ ့အသံေတွ ထွက်လာတယ်။ ကျေနာ့် ေရှ ့မှာ လည်းလူေတွ အံုြကည် ့ေနြက တယ်။ ကျေနာ်လည်း မဝံ့မရဲ နဲ ့လူအုပ်ထဲ တိုးြပီး ြကည့်လိုက်မိတယ်။ အသက်နှစ်ဆယ်အရွယ် လူငယ် တေယာက် ရင်ဘတ်ကို လက်နဲ ့ အုပ်ြပီး ေသွးအိုင်ထဲမှာ ေမှာက်ရက် လဲေနတယ်။
ဘယ်သူ သတ်တာလဲ …. ဘာလို ့သတ်တာလဲ …. ဆိုတဲ ့စပ်စုေနြကတဲ ့လူေတွ ထဲကပဲ ။ အသံ ထွက်လာတယ်။၁၆ လမ်းက စိုးဝင်းထိုးတာတဲ ့။ သူ ့အမ ကို စာလိုက်ေပးလို ့တဲ ့။
ဟာ .. အဲဒါ ကျေနာ့်သူငယ်ချင်းပဲဗျ။ သူဆိုတာ ေသချာတယ် ။ သူက ငါ့ အမကို စာလိုက်ေပး တဲ ့ ေကာင်ကို ငါသတ်မယ် လို ့ဒီလို မြဖစ်ခင် တေန ့ကပဲ ကျေနာ့်ကို ေြပာခဲ့ဘူး တာ ေကာင်းေကာင်း မှတ်မိေနတယ် ။ သူတကယ်လူသတ် မယ်လို ့ကျေနာ် ဘယ်တုန်း ကမှ မထင်ခဲ့ဘူး ဗျာ။
……………………………….
ေနာက်ဓားထိုးမှု ၊လူသတ်မှုေတွကလည်း မြကာမြကာြဖစ်ေနေတာ ့တာပါပဲ။ဘယ်ေလာက် များလွယ်လွယ် လူသတ်ြကသလဲ ဆိုရင် ေရထမ်းတဲ ့ထမ်းပိုး မငှားလို ့ဆိုြပီး ေန ့လည်ပိုင်း ခါးပန်းေပါ်ေခါင်းတင် အိပ်ေနတဲ ့သူကို ထင်းခုတ်တဲ ့ဓားမနဲ ့အိမ်ေပါ်တက်ပိုင်းတာ ေခါင်းတြခား ကိုယ််တြခား ြဖစ်သွားတဲ ့အထိ ။ ကျေနာ့်လည်း ြမင်ဘူးချင်လို ့သွားြကည့်ေတာ ့ အသတ် ခံ ရတဲ့ သူ ရဲ ့ေခါင်းက ခါးပန်းေအာက် ြကမ်းြပင်မှာ။ ကိုယ်ပိုင်း ြကီးက ခါးပန်း အထက်မှာ ။ သတ််တဲ ့လူက သူခုတ်ခဲ ့တဲ ့ ထင်းခုတ် ဓားမြကီးကို သူ ့ကို မငှားတဲ ့ ေရထမ်း တံပိုး ေဘး မှာ ပစ်ချထား ခဲ ့ေသးတယ်။ ဓားမ မှာ ေသွးေတွနဲ ့။ ေနာက်ေသွးစီးေြကာင်းြကီး တစ်ခုက အိမ်ေပါ်ကေန အိမ်ေအာက် ေရေြမာင်းထဲကို စီးကျေနတယ်။ေချာင်းေရ တချို့ ေတာင် နီရဲလို့။
………………………………
အဲဒီလို ထူးမြခားနား သတ်တဲ ့ြဖတ်တဲ ့ ဇာတ်လမ်းေတွကေတာ ့အများြကီး ပါဗျာ။ ကျေနာ်တို ့ က ေတာသူေတာင်သား မိသားစုဆိုေတာ ့ကိုယ့်အလုပ်ကိုယ်လုပ် ။ ကိုယ့်ေကျာင်းကိုယ် တက်ေနလာခဲ ့တာပဲ။ ဒါေပမဲ ့ပတ်ဝန်းကျင်မှာ ြဖစ်ပျက်ေနေတာ ့ မြကည့်ချင် ြမင်ရက်သား ြဖစ်ေနခဲ ့တာ ေပါ့။
အလိုလို သိေနေတာ ့တာေပါ့ ဗျာ။ ရန်ကုန်ြမို ့မှာ ၁၉၇၇ ခုနှစ်ဝန်းကျင်က တလအတွင်း လူရှစ်ေယာက်ကို တေယာက်ြပီး တေယာက် ရက်ချိန်း ေပးြပီး ရုပ်ရှင်ဆန်ဆန် သတ်ခဲ့လို ့ နာမည်ေကျာ်ခဲ့တဲ ့….ေကျာ်ရှိန် (ေခါ်) အငယ်ေလး(ေခါ်) ကမာရွတ်ဟာ ကျေနာ့် အိမ်မျက် ေစာင်းထိုးမှာ ေနခဲ ့တာ ဗျ။ ဟုတ်တယ်၊ ကမာရွတ်ဆိုတဲ့ နာမည်ဟာ ရန်ကုန်လူမိုက်ေလာက မှာ မသိသူမရှိေလာက်ေအာင်ကို ေကျာ်ြကားခဲ့ဘူးတယ်၊ နာမည်ဆိုးနဲ့ေပါ့။
……………………………….
ရုပ်ပံု။ ။ ဂူဂဲလ်
သတ်မယ် ြဖတ်မယ် အထိ တင်းမာ ေန ေသာ အုပ်စု ြကားမှာ ဘယ်လို ဘယ်ပံု ကိုသက်ခိုင် ရှင်းလိုက်သည် မသိ။ခဏချင်း ြငိမ်းသွားသည်။ကိုသက်ခိုင် ကိုြကည့်ရသည်မှာ လက်ရဲဇက်ရဲ အုပ်စု ကို ေထွေထွထူးထူး ဂရုစိုက်ပံု မေပါ်။ကျေနာ်က စပ်စုလိုက်မိသည်။
“ ေတာ်ေတာ် ေြကာက်ဘို ့လန် ့ဘို ့ေကာင်းတဲ ့ေကာင်ေတွ ဗျာ။ဒါးေတွ ၊ေပါက်ြပားေတွ နဲ ့ ြဖစ်လိုက်ရင်ေတာ ့ခင်ဗျားပါ မေချာင်ဘူးထင်တယ် “
“ ကျေနာ် လူဆိုးလူမိုက်ေတွ ရဲ ့နယ်ေြမ မှာြကီးခဲ့တာဗျ။ ဒါေတွ ကျေနာ့်အတွက် မဆန်းလှဘူး။ သို ့ေသာ် ကျေနာ် ေစတနာအမှန် နဲ ့ရှင်းေပးခဲ့ တာ သူတို ့နား လည် မှာပါ။ လူမိုက်လည်း ေဂျာသိရင် ဆက်ဆံရတာ မခက်ပါဘူး “
“ လူဆိုးလူမိုက်နယ်ေြမ ဆိုတာ ဘယ်ေနရာလည်း ဗျ “
“ မက္ခရာနယ်ေြမ ဆိုပါေတာ့ “
“ ဘာလဲ ဗျ။ မက္ခရာနယ်ေြမဆိုတာ။ ဘာလို ့မက္ခရာလို ့ေခါ်ြကတာလည်း“
“ ေအာ် ၁၉၇၄ ဝန်းကျင်က တနိုင်ငံလံုး ေကျာ်ြကားခဲ့ တဲ ့ရုပ်ြပကာတွန်း စာအုပ် တ အုပ် ရှိခဲ့တယ် ဗျ။ မက္ခရာ ဓားတဲ့ ။ ဂျပန်ရုပ်ြပကို မှီးသလား တရုတ်သိုင်း ဇာတ်လမ်း ကိုမှီး သလားေတာ ့မသိဘူး။ြမန်မာ ဇာတ်ေကာင်ေတွ ထည့်ြပီး တက္ကသိုလ်မင်းလွင် ဆွဲတာ။ သီေပါမင်း ပါေတာ်မူတဲ ့အချိန်ကို အေြခခံထားတာ ။ အထူးသြဖင် ့ဓားသ မား အချင်းချင်း တိုက်ြကခိုက်ြက သတ်ြက ြဖတ်ြက တဲ ့ဇာတ်လမ်း။ ဇာတ်လမ်း ကလည်း ေကာင်း ၊ ရုပ်ပံုေတွက လည်း ေသသပ်ေတာ ့မဖတ်ဘူးသူ မရှိေလာက် ေအာင် နာမည်ြကီး သွားတယ်။ စာအုပ်တွဲ ေပါင်း ကိုးတွဲေလာက် ရှိမယ် ထင်တယ် ၊အဲဒီ ကာတွန်းစာအုပ်နာမည် ြကီးြပီး တဲ့ေနာက် ခဏခဏ သတ်တာ ြဖတ်တာ ေတွ ြဖစ်ြဖစ်ေနတဲ ့ေနရာကို မက္ခရာ နယ်ေြမလို ့ ေခါ်ြကတာပဲ “
“ ဘယ်ေနရာလဲ ဗျ “
“ ရန်ကုန်တိုင်း လှိုင်ြမို ့နယ်။ ကမာရွတ် ဘူတာရံုလမ်းကသံြကိုးတိုင် ၊ေအးရပ်ကွက်၊
ဆိုတဲ ့ေနရာေတွ ေပါ့။ ေအးဗျာ။ လူတေယာက်ရဲ ့ဘဝမှာ ဗီဇနဲ ့ပတ်ဝန်းကျင် နှစ်မျိုး လံုးနဲ ့ ဆိုင်တယ် ဆိုတာ ြဖစ်နိုင်တယ် ဗျ ၊ကျေနာ်လက်ရဲ ဇက်ရဲ ြဖစ်လာတာ နဲ ့များ သက်ဆိုင်ေန ေလေရာ ့သလား ေတာ ့ မဆိုတတ်ဘူး “
“ ေတာ်ေတာ် ဆိုးြကသလား ဗျာ “
“ နားေထာင်ြကည့်ေပါ ဗျာ။ မက္ခရာ နယ်ေြမက ကျေနာ် ့ကိုယ်ေတွ ့ဇာတ်လမ်း ေတွ “
…………………………………
ကျေနာ် ့အေဖက အဖွားစကား မလွန်ဆန်ရဲလို ့အေမနဲ ့သာညားတာ သားသမီး ေလး ေယာက် ရတဲ ့အထိ ထင်ရာေလျာက်လုပ်ေနတုန်း။ အေမ့ကို မနှစ်သက်ပဲ ယူရလို ့လား ေတာ့ မသိဘူး မန္တေလးတက်ြပီး ထင်တိုင်းြကဲေနလိုက်တာ ။ ကျေနာ်အကိုလည်း လှည်း နင်းမိလို ့ ဆံုးေရာ။ ေနာင်တရသွားပံုပဲ။ရန်ကုန်ကို ထပ်တက်သွားြပီး သံုးဘီးကားေထာင်တယ်၊ ဆိုက်ကားေထာင်တယ် ၊ အဆင်ေြပလာေတာ့ အေမနဲ့ ကျေနာ်တို့ ေမာင်နှမေတွ ကို လှမ်းေခါ်တယ်။
အဲဒီမှာ ကျေနာ်တို ့မိသားစု ရန်ကုန်ေရာက်လာတယ်။ ကျေနာ်ေလးနှစ်သား ေကျာ်ေကျာ် ေပါ့။လှိုင်ြမို ့နယ်။ ဘူတာရံု လမ်းမှာ အိမ်ေလးတလံုးဝယ်တယ်။ ေနာက်မှ ကျေနာ်တို ့သိ လာတာက အေဖဟာ ကျေနာ်တို ့ပညာေရးအတွက် စီစဉ်ခဲ့တာ ဆိုတာပဲ။
ကျေနာ်အေဖကလည်း သူ့ေခတ်နဲ့ သူေတာ ့သူထင်ရာစိုင်းခဲ့တယ်ဆိုပဲ၊ ရန်ကုန်လာခါနီး မန္တေလးမှာ အနိုင်ကျင့်တဲ့ လူမိုက်တေယာက်ကို စိတ်မထိန်းနိုင်တာနဲ့ ေခါင်းကို အရက် ပုလင်း နဲ့ ေြကမွေနေအာင်ရိုက်၊ ေရနီေြမာင်းထဲကန်ချထားခဲ့ြပီး ြကက်စိန်ဘဲဥ ပွဲရံုက ကားေပါ်တက်လိုက်လာလိုက် တာ ရန်ကုန်ေရာက်လာသတဲ့။ အေဖက ကျေနာ့်ကို သိပ်ချစ် ေတာ့ သူေသာက်ထားတုန်း ကျေနာ့်ကလွှဲရင် ဘယ်သူနဲ့မှ စကားမေြပာဘူး။ အဲဒီအေြကာင်း သိတာကလည်း သူေသာက်ထားတုန်း ေြပာလို့ သိတာ၊ အေဖဟာ ရန်ကုန် ေရာက်ကတည်း က ဖဲလည်းမရိုက်ေတာ့ဘူး၊ ရန်ြဖစ်တာလည်း မေတွ့ေတာ့ဘူးဗျ။
………………………………..
၁၉၆၂ ခုနှစ််ဝန်းကျင်မှာ နယ်အစံု က စရိုက်အစံုနဲ ့လူေတွ ရန်ကုန်တက်လာြကတဲ ့အချိန် ထင်ပါရဲ ့။ရန်ကုန်ြမို့အနှံ့မှာ ြမို့သစ်ကွက်သစ်ေတွ အများြကီး ေပါ်လာသလို ကျူးေကျာ် ရပ်ကွက်ေတွလည်း ေရလို့ေတာင် မနိုင်ေအာင် များလာတယ် ထင်ပါ့ဗျာ။ ရန်ပွဲေတွ တချိန်း ချိန်း နဲ ့ဗျာ။ ကျေနာ်တို ့လည်း အစေတာ့ ထူးဆန်း သလို ေပါ့။ ေနာက်ေတာ ့ ခဏခဏ ရန်ပွဲေတွ သတ်တာ ြဖတ်တာေတွ ေတွ ့ဖန်များလာေတာ ့ရိုးသလို ြဖစ်လာတယ်။
……………………………….
ပထမဆံုး ကျေနာ် အမှတ်ရတာက ကျေနာ်နဲ့ ခုနှစ်တန်းတက်ေနတဲ့ တတန်းတည်း သူငယ်ချင်း စိုးဝင်း။ သူက ရှိလှရင် ဆယ့်ငါးနှစ်ပဲေနတာလည်း ခပ်ေအးေအး ပံုစံ။တေန ့ ကျေနာ်တို ့ေကျာင်းအဆင်း အိမ်အြပန် ဓားနဲ ့ထိုး လို ့ ဆိုတဲ ့အသံေတွ ထွက်လာတယ်။ ကျေနာ့် ေရှ ့မှာ လည်းလူေတွ အံုြကည် ့ေနြက တယ်။ ကျေနာ်လည်း မဝံ့မရဲ နဲ ့လူအုပ်ထဲ တိုးြပီး ြကည့်လိုက်မိတယ်။ အသက်နှစ်ဆယ်အရွယ် လူငယ် တေယာက် ရင်ဘတ်ကို လက်နဲ ့ အုပ်ြပီး ေသွးအိုင်ထဲမှာ ေမှာက်ရက် လဲေနတယ်။
ဘယ်သူ သတ်တာလဲ …. ဘာလို ့သတ်တာလဲ …. ဆိုတဲ ့စပ်စုေနြကတဲ ့လူေတွ ထဲကပဲ ။ အသံ ထွက်လာတယ်။၁၆ လမ်းက စိုးဝင်းထိုးတာတဲ ့။ သူ ့အမ ကို စာလိုက်ေပးလို ့တဲ ့။
ဟာ .. အဲဒါ ကျေနာ့်သူငယ်ချင်းပဲဗျ။ သူဆိုတာ ေသချာတယ် ။ သူက ငါ့ အမကို စာလိုက်ေပး တဲ ့ ေကာင်ကို ငါသတ်မယ် လို ့ဒီလို မြဖစ်ခင် တေန ့ကပဲ ကျေနာ့်ကို ေြပာခဲ့ဘူး တာ ေကာင်းေကာင်း မှတ်မိေနတယ် ။ သူတကယ်လူသတ် မယ်လို ့ကျေနာ် ဘယ်တုန်း ကမှ မထင်ခဲ့ဘူး ဗျာ။
……………………………….
ေနာက်ဓားထိုးမှု ၊လူသတ်မှုေတွကလည်း မြကာမြကာြဖစ်ေနေတာ ့တာပါပဲ။ဘယ်ေလာက် များလွယ်လွယ် လူသတ်ြကသလဲ ဆိုရင် ေရထမ်းတဲ ့ထမ်းပိုး မငှားလို ့ဆိုြပီး ေန ့လည်ပိုင်း ခါးပန်းေပါ်ေခါင်းတင် အိပ်ေနတဲ ့သူကို ထင်းခုတ်တဲ ့ဓားမနဲ ့အိမ်ေပါ်တက်ပိုင်းတာ ေခါင်းတြခား ကိုယ််တြခား ြဖစ်သွားတဲ ့အထိ ။ ကျေနာ့်လည်း ြမင်ဘူးချင်လို ့သွားြကည့်ေတာ ့ အသတ် ခံ ရတဲ့ သူ ရဲ ့ေခါင်းက ခါးပန်းေအာက် ြကမ်းြပင်မှာ။ ကိုယ်ပိုင်း ြကီးက ခါးပန်း အထက်မှာ ။ သတ််တဲ ့လူက သူခုတ်ခဲ ့တဲ ့ ထင်းခုတ် ဓားမြကီးကို သူ ့ကို မငှားတဲ ့ ေရထမ်း တံပိုး ေဘး မှာ ပစ်ချထား ခဲ ့ေသးတယ်။ ဓားမ မှာ ေသွးေတွနဲ ့။ ေနာက်ေသွးစီးေြကာင်းြကီး တစ်ခုက အိမ်ေပါ်ကေန အိမ်ေအာက် ေရေြမာင်းထဲကို စီးကျေနတယ်။ေချာင်းေရ တချို့ ေတာင် နီရဲလို့။
………………………………
အဲဒီလို ထူးမြခားနား သတ်တဲ ့ြဖတ်တဲ ့ ဇာတ်လမ်းေတွကေတာ ့အများြကီး ပါဗျာ။ ကျေနာ်တို ့ က ေတာသူေတာင်သား မိသားစုဆိုေတာ ့ကိုယ့်အလုပ်ကိုယ်လုပ် ။ ကိုယ့်ေကျာင်းကိုယ် တက်ေနလာခဲ ့တာပဲ။ ဒါေပမဲ ့ပတ်ဝန်းကျင်မှာ ြဖစ်ပျက်ေနေတာ ့ မြကည့်ချင် ြမင်ရက်သား ြဖစ်ေနခဲ ့တာ ေပါ့။
အလိုလို သိေနေတာ ့တာေပါ့ ဗျာ။ ရန်ကုန်ြမို ့မှာ ၁၉၇၇ ခုနှစ်ဝန်းကျင်က တလအတွင်း လူရှစ်ေယာက်ကို တေယာက်ြပီး တေယာက် ရက်ချိန်း ေပးြပီး ရုပ်ရှင်ဆန်ဆန် သတ်ခဲ့လို ့ နာမည်ေကျာ်ခဲ့တဲ ့….ေကျာ်ရှိန် (ေခါ်) အငယ်ေလး(ေခါ်) ကမာရွတ်ဟာ ကျေနာ့် အိမ်မျက် ေစာင်းထိုးမှာ ေနခဲ ့တာ ဗျ။ ဟုတ်တယ်၊ ကမာရွတ်ဆိုတဲ့ နာမည်ဟာ ရန်ကုန်လူမိုက်ေလာက မှာ မသိသူမရှိေလာက်ေအာင်ကို ေကျာ်ြကားခဲ့ဘူးတယ်၊ နာမည်ဆိုးနဲ့ေပါ့။
……………………………….
ရုပ်ပံု။ ။ ဂူဂဲလ်
0 comments:
Post a Comment