Friday, February 20

ကျွန်ုပ်နှင့် ြမတ်မယ်ေတာ်၏ ဂျွမ်းသမား



ကျွန်ုပ်နှင့် ြမတ်မယ်ေတာ်၏ ဂျွမ်းသမား

တေန့သ၌ ကျွန်ုပ်သည် ယိုးဒယားြပည် ဖူးခက်ြမို့ အန်မခန် အရပ်ရှိ လွန်စွာ ေဟာင်းနွမ်း လှေသာ နှစ်ထပ်အိမ်အိုြကီးအတွင်း ရှိ ဆယ့်ငါးေပပတ်လည်ခန့် ကျယ်ဝန်းေသာ အခန်းငယ် တစ်ခု အတွင်း၌ (DELL) တံဆိပ် ကွန်ြပူတာေဟာင်းတစ်လံုး၏ ေရှ့တွင် ထိုင်ကာ လွန်စွာ စိတ်ပျက် အားေလျာ့ညစ်ညူးလျက်ရှိချိန်ြဖစ်ေလသည်။

စိတ်၏ သေဘာသဘာဝမှာ လွန်စွာ နက်ရှိုင်း လှရကား ကျွန်ုပ် စိတ်လက်ညစ်ညူးေနရြခင်း၏ အေြကာင်းရင်းလက်သည်ကို ရှာေဖွေဖာ်ထုတ်ြခင်းငှာ မစွမ်းသာေသာ်လည်း ကျွန်ုပ်၏ စိတ်မှာ အမှန်ပင် ေထွရာေလးပါး ပျံ့လွင့်လျက်ရှိသည်ြဖစ်ရာ ဤရက် ပိုင်းများအတွင်း မိတ်ေဆွ ရင်း ြဖစ်သူ ကိုသက်ခိုင် ထံမှ နည်းယူေလ့ကျင့်လျက်ရှိေသာ ဝင်ေလထွက်ေလ မှတ်ြခင်း အလုပ်မျှ ကိုပင် ယခင်ကာလများကဲ့သို့ အာရံုစူးစိုက်၍ လုပ်နိုင်ြခင်း မရှိေြကာင်း မရှက်မေြကာက်ဝန်ခံ ရေပမည်။

………………………………….

လတ်တေလာကာလများအတွင်း ကျွန်ုပ်၏ စိတ်ကို ေနာက်ကျိေစေသာ ြဖစ်တန်ေြခများကို ေစ့ငုပါက နိုင်ငံေပါင်းချုပ်အသင်း ြကီးမှ တာဝန်ေပးေစလွှတ်သည်ဟု ဆိုေသာ ဂမ်ဘာရီ အမည်ရှိ နီဂရိုး အနွယ်၏ ြမန်မာြပည်ဒီမိုကေရစီ ခရီးစဉ်သည် လည်း ေကာင်း ။ ပါးမုန်း မုတ်ဆိတ်ေမွှး ထူလပျစ်နှင့် အိုေဘး ကင်တားနား အမည်ရှိ လူ့အခွင့်အေရး ကိုယ်စားလှယ်၏ ြမန်မာြပည် လူ့အခွင့်အေရး ခရီးစဉ်သည်လည်းေကာင်း ၊ြမန်မာ့လွတ်လပ်ေရးအတွက် ကမ္ဘာအနှံ့ တပ်မေတာ်အသီးသီး ဖွဲ့လျက် ရှိြက ေသာ ၊အေဝးေရာက်မင်းတို့အချင်းချင်း ကုလားတိုက် ကျားဝင်ကိုက် ဆိုဘိသကဲ့သို့ အေချအတင်အချီအချ ခွန်းြကီး ခွန်း ငယ်မျိုးစံုတို့ သည်လည်းေကာင်း ၊ ေရှ့ဆံုးမှ ပါဝင်မည်မှာ လွန်စွာ ေသချာလှေသာ အချက်ပင််ြဖစ်ေပ၏။

………………………………….

ဤသို့ေသာ စိတ်ပျက်လက်ပျက်ြဖစ်ဖွယ်ရာတို့ေြကာင့် လွန်ခဲ့ေသာ ေြခာက်လေကျာ်ခန့်က ကျွန်ုပ်နှင့် ခင်မင်ရင်းနှီး လျက် ရှိသူ ဖူးခက်ြမို့ပါေတာင်အရပ်တွင်ေနထိုင်သည့် လွန်စွာေချာေမာ လှပေသာ ရုပ်ရည်ပိုင်ရှင် မေသးမျှင် အမည်ရှိ မွန် အမျိုး အနွယ် မိန်းမပျိုတစ်ဦး၏ အကူအညီြဖင့် လွှင့်တင်ခဲ့ေသာ ဤ “ မင်းဒင် “ အမည်ရှိ ဘေလာ့ဂ် စာမျက်နှာေပါ်သို့ ၊ ကျွန်ုပ်နှင့် အထူး ကျွမ်းဝင် ခင်မင် လှစွာေသာ မိတ်ေဆွြကီး ဘန်ေကာက်ြမို့ေတာ်ေနှ ကဗျာဆရာ ဘေစာတင်၏ လက်စွမ််းြပ ကဗျာအချို့ မှ လွဲ၍ ၊ စာတို တေြကာင်းတေလမျှ မတင်ြဖစ်ခဲ့သည်မှာ ြကာြမင့်လျက်ရှိြပီ ြဖစ်ေပရာ ပံုမှန်ဝင်ေရာက်ဖတ်ရှု ေနြကသည့် စာဖတ်သူ တို့အား မေလးမခန့် ြပုရာကျေလ ေတာ့မည်ကိုလည်း ကျွန်ုပ်ေကာင်းစွာ သေဘာေပါက် သည့်အေလျာက် သင့်နိုး ရာတခုခုကို ဘေလာ့ဂ်စာမျက်နှာ ေပါ်သို့ အလျင် အြမန်ေရးတင်ရန် ဆံုးြဖတ်မိေလ၏။

…………………………

ထိုသို့ ဆံုးြဖတ်ြပီးချိန်၌ ဘေလာ့ဂ်တွင် ေရးသားတင်ြပရန်အလို့ငှာ၊ အမျိုးမျိုးြကံစည်အားထုတ်ပါေသာ်လည်း မိမိ၏ စိတ်ကူး ဉာဏ်ြဖင် ့ ဖန်တီးေရးသားနိုင်ေသာ စွမ်းရည်ကွယ်ေပျာက်ေနချိန်ြဖစ်၍ စာဖတ်သူ အကျိုးရှိရာရှိေြကာင်း စာတပိုဒ်တပါဒမျှပင် ြကံဆအားထုတ်၍ မရေသာ အေြခသို့ ဆိုက်ေရာက်လျက်ရှိသည်မှာ အမှန်ပင် ြဖစ်ေလသည်။

………………………….

ထိုအချိန်၌ စိတ်ေြပလက်ေပျာက်အလို့ငှာ ဗဟုသုတဘဏ်တိုက်ြကီးနှင် ့တူလှစွာေသာ အင်တာနက် စာမျက်နှာများကို ဖတ်ရှု ရန်စိတ်ကူးရေသာ်လည်း ၊စီေဘာက် ယဉ်ေကျးမှုကို အကျွမ်းမဝင်ရံုမျှမက ကျွန်ုပ်မှာ အညာသား ကွန်ဆာေဗးတစ် တေယာက်် ြဖစ်ေလေသာ ေြကာင့် ဖန်သားြပင်စာေပကို စာငတ်မေြပသည့် အထံုအေလ့အရ အားရ တင်းတိမ် ေလ့မ ရှိေလရာ စာရွက်များ ြဖင့် ေရးသားချုပ်လုပ် အပ်ေသာ ဘုတ်အုပ်များ သိုမှီးထားရာ ။စာအုပ်စင်ဘက်သို့ ေြခဦးလှည့်ရ ြပန်ေလေတာ့သည်။

…………………………..

ထိုသို့လျှင် လွန်ခဲ့ေသာနှစ်ေပါင်းများစွာကပင် ဝါသနာအရ စုေဆာင်းထားခဲ့ြပီး ယခုလက်ရှိ ကျွန်ုပ်ေနထိုင်ရာ ဖူးခက်ြမို့၊ အန်မခန်ေနအိမ်ြကီးသို့ ေရာက်ေအာင် ကျွန်ုပ်ေနထိုင်ခဲ့ရာ ြမန်မာြပည်မှ ၊ ေရတတန်ကုန်းတတန် ြဖတ်ေကျာ်သယ်ေဆာင် လာခဲ့သည့် ေြမာက်များလှစွာ ေသာ စာအုပ်ေဟာင်းများ ေကျးဇူးရှင်လယ်တီဆရာေတာ်ြကီး၏ ဘာဝနာ ဒီပနီ၊ ဝိဇ္ဇာမဂ္ဂဒီပနီ ၊ အာနာပါန ဒီပနီ၊ ဓတ်ကမ္မဋ္ဌာန်းကျမ််း၊ အနတ္တဒီပနီ၊ သစ္စတ္ထဒီပနီ၊ ဝိပဿနာ ဒီပနီ၊ သမ္မာဒိဋ္ဌိ ဒီပနီ၊ မဂ္ဂဂင်္င ဒီပနီ၊ ေဗာဓိပက္ခယ ဒီပနီ ၊ အစရှိေသာ ဒီပနီေပါင်းများစွာ တို့ ကို လှန်ေလှာ ဖတ်ရှုရာ ယင်းတို့အနက်မှ ေကာင်းနိုးရာရာတို့ကို ေရွးနှုတ် ေရးသား တင်ြပရေသာ် သင့်ေလ မည်ေလာ ေတွးေတာစဉ်းစားမိပါေသာ်လည်း လူငယ်စာဖတ်သူတို့ အေနြဖင့် စာေလးေနမည် ကို ပူပန်မိလျက်ရှိစဉ် အဆိုပါ ဓမ္မကျမ်းေဟာင်းပံုအတွင်း၌ အြခားေသာ စာအုပ်ထူြကီးတအုပ် ကို ေတွ့မိြပန်ေလ၏။

……………………………………….

အဆိုပါစာအုပ်မှာ လွန်စွာေဟာင်းနွမ်းလျက်ရှိြပီး ၁၉၇၇ ခုနှစ်တွင် ြမဝတီပံုနှိပ်တိုက်မှ တန်ဖိုး တဆယ့်ေြခာက်ကျပ်ြဖင့် ထုတ်ေဝအပ်ေသာ ကွယ်လွန်သူ ြမန်မာစာဆိုြကီး ဆရာေဇာ်ဂျီ၏“ မိုးြကယ်မို့လားနှင့် လမ်းသစ်ဝတ္ထုတိုများ အမည်ရှိ စာအုပ်ြဖစ်၏။

……………………………….

အဆိုပါစာအုပ်တွင် ကမ္ဘာ့နိုင်ငံအနှံ့အြပားမှ နိုဗယ်ဆုရ ကမ္ဘာေကျာ် စာေရးဆရာြကီး များြဖစ်ြကေသာ၊ ဗျန်ဆင်(ေနာ်ေဝ) ၊ ရှင်ကျယ်ဗစ်( ပိုလန်) ၊ ကစ်ပလင်း(အဂင်္ငလန်) ၊ လာဂါေလာ့( ဆွီဒင်) ၊ ေပါ၊ ေဟဆာ(ဂျာမဏီ)၊ ရာဗိြန္ဒါ နတ်၊ တဂိုး(အိန္ဒိယ)၊ အနာတို၊ ဖရန့် (ြပင်သစ်) ၊ ေရးမွန့် (ပိုလန်) ၊ဒယ်လယ်ဒါ(အီတလီ) ၊ ေသာမတ်၊ မန်း(ဂျာမဏီ) ၊ ဂျွန်၊ ေဂါဆွာသီ( အဂင်္ငလန်) ၊ ဗူနင်(ရုရှား) ၊ ပီရန်ဒယ့်လို(အီတလီ) ၊ ပါး၊ ဗတ်(အေမရိကန်ြပည် ေထာင်စု) ၊ ေဖာ့ကနား (အေမရိကန်ြပည်ေထာင်စု) ၊ ဟဲမင်း ေဝး ( အေမရိကန်ြပည်ေထာင်စု) ၊ ကာမျူး(ြပင်သစ်)၊ အန်ဒရစ်(ယူဂိုဆလားဗီးယား)၊ တို့ ၏ ဂန္တဝင်ေြမာက်လှေသာ စာများကို မူရင်းဆရာြကီးေဇာ်ဂျီက မူရင်းရသကို ြမန်မာစာဖတ်ပရိသတ်ခံစားနိုင်ေစရန် လက်စွမ်းြပဘာသာြပန်ဆိုထားသည်မှာ လက်ဖျား ခါ ဩချေလာက်သည့် အေရးအသားြဖစ်ေပရာ ၊ မျက်ေမှာက်ေခတ် လူငယ်တို့ ဖတ်ထိုက်လှသည်ဟု ထင်ြမင်မိ ေသာေြကာင့် ၊ အဆိုပါ စာများအနက်မှ ကျွန်ုပ် နှစ်ြခိုက် စွဲလန်းသည့် အနာတိုဖရန့် ၏ စာတပုဒ်ကို ကူးယူတင်ြပရန် ဆံုးြဖတ်လိုက်ရေပသည်။

………………………………

ဤေနရာ၌ စာဖတ်သူတို့အားေတာင်းပန်လိုသည့်အချက်မှာ မူရင်းစာေရးဆရာြကီး အနာတို ဖရန့် ၏ ကိုယ်ေရးအကျဉ်းချုပ် ကိုလည်ေကာင်း ၊ ြမန်မာစာဆိုြကီး ဆရာေဇာ်ဂျီ၏ သေဘာမှတ်ချက်ကိုလည်းေကာင်း ချန်လှပ်ထားြခင်းငှာ မြဖစ်သင့်သည်ြဖစ် ၍ ထည့်သွင်းေဖာ်ြပရသည် ြဖစ်သည်ကတေြကာင်း ၊ ကျွန်ုပ်၏ ကွန်ြပူတာနှင့်သက်ဆိုင်ေသာ အတတ်ပညာ၊ ဗဟုသုတ၊ အေလ့အကျင့် အားနည်း လှသည်က တေြကာင်း တို့ေြကာင့် ၊ နိဒါန်း ေြခဆင်းမှသည် နိဂံုးကမ္ပတ်အဆံုးသတ် သည်အထိ နှစ်ပိုင်း သို့မဟုတ် သံုးပိုင်းခွဲ၍ တင်ြပြခင်းအေပါ် စာဖတ်သူများအေနြဖင့် စိတ်ကွက် ြငိုြငင်ြခင်း အလျဉ်း မြဖစ်ြကပဲ မိတ်ဝတ် မပျက် စိတ်ရှည်သည်းခံလျက် ေစာင့်ဆိုင်း ဖတ်ရှုြကပါရန် အထူးေမတ္တာရပ်ခံ လိုက်ရေပသည် ။

………………………………..



ြပင်သစ် စာေရးဆရာ အနာတို ဖရန့် (၁၈၄၄-၁၉၂၄) ANATOLE FRANCE(1844-1924)


အနာတိုဖရန့်သည် ကေလာင်နာမည်ြဖစ်သည်။ အမည်ရင်းမှာ ဂျာကွီ သီေဘာ့ ြဖစ်သည်။ ထိုဆရာြကီး၏ စာများသည် ဆရာြကီး အသက်ထင်ရှား ရှိစဉ်ကလည်း ေကျာ်ေစာ၍ ယခုတိုင် လည်း ေကျာ်ေစာလျက်ရှိသည်။ ဆရာြကီးသည် ြပင်သစ်နိုင်ငံ ၊ ပါရစ်ြမို့ေတာ်တွင် ၁၈၄၄ ခုနှစ်၌ဖွားြမင်၍ အသက်(၈၀) အရွယ်၊ ၁၉၂၄ ခုနှစ်တွင် ကွယ်လွန်သည်။ ၁၉၂၁ ခုနှစ်တွင် ကမ္ဘာေကျာ် နိုဗဲဆုချီးြမှင့်ြခင်းကို ခံရသည်။

အဖသည် ပါရစ်ြမို့ေတာ်၌ စာအုပ်ဆိုင်ဖွင့်၍ အသက်ေမွးသူြဖစ်သည်။ စာေပကျမ်းဂန်၌ နှံ့စပ်သူလည်း ြဖစ်ေလရာ သူ့ဆိုင်၊ သူ့အိမ်တွင် စာေရးဆရာေလာကမှ ပုဂ္ဂိုလ်အမျိုးမျိုး ဝင်ထွက် ကျက်စားတတ်ြကသည် ဟုဆိုသည်။ အနာတိုဖရန့်သည် ထိုသို့ ေသာ အသိုင်းအဝိုင်း၌ ြကီးြပင်းလာရသည်ြဖစ်ရာ ငယ်စဉ်ကပင် စာေပ၌ ဝါသနာထံု၍ စာေရးေသာ ပညာြဖင့် အသက်ေမွးြဖစ် လာသည်ဟု ဆိုသည်။

အနာတိုဖရန့်၏ ဘဝတွင် သူ့မိခင်၏ စိတ်ထားသေဘာထား၊ အယူအဆ၊ အြပုအမူတို့သည် အေရးပါ အရာေရာက်ခဲ့ြက သည်။ အနာတိုဖရန့် ကွယ်လွန်ခါနီးတွင် အမိကိုတ၍ ကွယ်လွန်သွားသည်ဟု အမှတ်အသားရှိသည်။ သူ့မိခင်သည် ပံုေြပာ အလွန်ေကာင်းသည်။ အနာတိုဖရန့်ကို အချစ်ဆံုးြဖစ်သည်။ အနာတိုဖရန့်သည် ေကျာင်း၌ မေပျာ်၊ မိခင်နှင့် ေနရသည်က ပိုေပျာ်၍ ပညာပိုရသည်ဟု ဆိုသည်။ သူ့ေကျာင်းမှ ေကျာင်းဆရာြကီးက အနာတိုဖရန့်သည် ပျင်းသည် ဖျင်းသည်ဟု မှတ်ချက် ေရး၍ ပို့လိုက်ေသာအခါ အေမသည် စိတ်ပျက်ြခင်းမြဖစ်။ သူ့သား၏ ပင်ကိုယ်ဉာဏ်နှင့် သူ့သား၏သေဘာကို သိြမင်တတ်သူ ြဖစ်သြဖင့် “ ငါ့သားမှာ ဉာဏ်ရှိသည်။ စာေရးဆရာလုပ်တာေပါ့ “ ေြပာဘူးေြကာင်း အမှတ်အသားရှိသည်။

ဤသို့ြဖင့် အနာတိုဖရန့်သည် မိခင်၏ ဩဝါဒအတိုင်း စာေရးဆရာေလာကသို့ ဝင်ေသာအခါ ဖခင်၏ စာအုပ်ဆိုင်မှ ကျမ်းဂန် အမျိုးမျိုး၊ ပျို့ လကင်္ငါ ၊ ကဗျာစာေပ၊ ဝတ္ထုအမျိုးမျိုးကို ဖတ်ရှု ေလ့လာြပီးြဖစ်သည်။ ထို့ြပင် ြပင်သစ်နှင့် ဂျာမန်တို့ စစ်ြဖစ်ေသာ အခါ ြပင်သစ်တပ်မေတာ်၌ နှစ်နှစ်ြကာမျှ အမှုထမ်းခဲ့ဘူးေသးသည်။ တိုက်ပွဲတခုတွင် ရန်သူ၏ အပစ်အခတ်ကို ခံေနရစဉ် စာဖတ်မပျက်ဟု ဆိုသည်။

စစ်ြပီးေသာအခါ အနာတိုဖရန့်သည် စာေရးဆရာေလာကသို့ဝင်သည်။ ထိုေလာကတွင် သူနှင့်ချစ်ခင်ရင်းနှီးေသာ စာေရး ဆရာ တစုရှိရာ ထိုတစုနှင့် စာအေြကာင်းေပအေြကာင်း ေဆွးေနွးတတ်၍ ကဗျာေရးစြပုလာသည်။ မဂ္ဂဇင်းဂျာနယ်တို့၌ စာေပ ေရးရာ၊ လူမှုေရးရာ၊ နိုင်ငံေရးရာ ေဆာင်းပါးများကိုေရးလာသည်။ သို့ရာတွင် အသက် ၃၇ နှစ်၊ ၁၈၈၁- ခု၌ ဝတ္တုရှည်တပုဒ်ကို ေရးထုတ်လိုက်ေသာအခါမှာမှ သတင်းြကီးလာ၍ စာေရးဆရာေလာကက သူ့ကို ြကည်ြကည်ြဖူြဖူ လက်ခံလာသည်။ ထိုအခါမှစ၍ သူ့စာများကို ပရိသတ်က ေလးေလးစားစား ဖတ်ရှုလာြကသည်။ ြပင်သစ်နိုင်ငံ၌သာမက ဥေရာပ၌ပင် သာူ့ကို ေလးစားလာြကသည်။ ထိုအခါမှစ၍ အနာတိုဖရန့်သည် ဝတ္ထုရှည်များကို၎င်း ဝတ္ထုတိုများကို၎င်း၊ စာတန်းများကို၎င်း အဆက် မြပတ်ေရးခဲ့သည်မှာ ကွယ်လွန်သည်အထိ ြဖစ်သည်။

အနာတိုဖရန့်သည် စာတတ်ေပတတ်လည်းြဖစ်ရာ သူေရးေသာစာများတွင် အများအားြဖင့် ဂရိ၊ေရာမ ၊ ြပင်သစ်ကျမ်းေဟာင်း၊ သမိုင်းေဟာင်းတို့မှ သင့်ေတာ်ရာ အချက်အလက်တို့ကို ေရွးယူြပီးလျှင် ဇာတ်လမ်းဇာတ်အိမ်ဖွဲ့၍ ေရးေသာစာမျိုးက ပိုများ သည်၊ သူ့စာများကို သူ၏ အယူအဆ ၊ သူ၏အြမင်အလိုက် နှစ်မျိုးနှစ်စားခွဲနိုင်သည်။ တမျိုးတွင် ဘဝစက်ဆုပ်ဖွယ်၊ ဘဝ သံေဝ ဂ ရဖွယ်တို့ကို ေတွ့နိုင်၍ ေနာက်တမျိုးတွင် ဘဝအံ့ဩဖွယ် ၊ ဘဝနှစ်သက်ဖွယ်၊ ဘဝအားတက်ဖွယ်၊ ဘဝသနားဖွယ်၊ ဘဝရယ် ဖွယ်တို့ကိုေတွ့နိုင်သည်။ အနာတိုဖရန့်သည် ထိုစာများကို ေရးေသာအခါ တည်တည်ခန့်ခန့် ေရးသည့်အခါေရးသည်။ အသိမ်အေမွ့ ေရးသည့်အခါ ေရးသည်၊ သေရာ်ေတာ်ေတာ် ြပက်ရယ်ြပု၍ ေရးေသာအခါ ေရးသည်။ ပါရစ် ြမို့ေတာ်သည် လူမျိုးစံု ၊ ဘာသာသာသနာစံု ၊ သု- ဒု အမှုမျိုးစံုကို ြကည်ြကည်ြဖူြဖူ လက်ခံထားနိုင်ေသာ ြမို့ြဖစ်ရာ အေကာင်းအဆိုးအမျိုးစံုကို ြကည်ြကည်ြဖူြဖူ လက်ခံ ေရးသားေလ့ရှိေသာ အနာတိုဖရ့န်၏ စာတို့ကို ပါရစ်ဆံသည်ဟု ဆိုတတ်ြကသည်။

…………………………………
(ဆရာေဇာ်ဂျီ၏ မှတ်ချက်)


အနာတိုဖရန့်

“ ြမတ်မယ်ေတာ်၏ ဂျွမ်းသမား “




“ ြမတ်မယ်ေတာ်၏ ဂျွမ်းသမား“ ဝတ္ထုတိုကို အဂင်္ငလိပ်ဘာသာြပန်ြဖစ်ေသာ (OUR LADY’S JUGGLER) မှ ြမန်မာြပန်သည်။ ဆရာြကီးသည် ထိုဝတ္ထုတို ဇာတ်လမ်းကို ေရှးေဟာင်း ြပင်သစ်သမိုင်း မှတ်တမ်းတေစာင်မှ ယူ၍ သူ့အြမင်ကို ဖွဲ့ဆိုတင်ြပ ခဲ့သည်။အနာတို ဖရန့်၏ ဝါသနာတခုသည် အကျိုးမြဖစ်နိုင်ေတာ့ေသာ အစဉ်အလာေဟာင်းကို၎င်း၊ ကျဉ်းေြမာင်းလှေသာ အယူအဆကို၎င်း၊ အကျိုးမဲ့ အစွဲအလမ်းြကီးတတ်ြကြခင်းကို၎င်း၊ တရားေသ ေလှနံဓားထစ် ယူဆချင်တတ်ြကြခင်းကို၎င်း ၊ ရှင်းေပးချင်ေသာ ဝါသနာြဖစ်သည်ဟု ဆိုသည်။ ရှင်းေသာအခါ အေြပာင်အြပက်ေြပာ၍ သေရာ်ေတာ်ေတာ်ြပု၍ ရှင်းလင်းေပး တတ်သည်ဟု လည်း ဆိုသည်။ အချို့ေသာ ေစာဒနာ ဆရာတို့သည် အနာတိုဖရန့်၏ အချို့အချို့ေသာ စာေြပာင်၊ စာသေရာ် တို့ကို မြကိုက်ချင်ြကေချ။ ထိုဆရာတစုက အနာတိုဖရန့်သည် တခါတရံ၌ လူဆိုးလူမိုက်တို့ အေပါ်၌ပင် ေစတနာေရစီး ကမ်းြပိုလိုက်တတ်သည်ဟု အြပစ်ေြပာတတ်ြကသည်။

“ ြမတ်မယ်ေတာ်၏ ဂျွမ်းသမား“ ဝတ္ထုတိုသည် အေြပာင်ေကာင်း ၊ အသေရာ်ေကာင်းြဖစ်သည်။ ကာယကံမှု ၊ ဝစီကံမှုတို့ မဖွယ်မရာြဖစ်၍ နည်းမကျတိုင်း အြပစ်မဆိုသာ။ ကာလေဒသတို့ ကိုေထာက်၍ မေနာကံမှု စင်ြကယ်ရင်း ရှိလျှင် အခွင့်လွှတ် သင့်သည် ဟူေသာ သူ့အြမင်ကို ဆရာြကီးသည် ဘဝရယ်ဖွယ်တကွက် ဖန်တီးဖွဲ့ဆို၍ ထိုဝတ္ထုတို၌ တင်ြပခဲ့သည်။ ထိုဝတ္ထုတို ကို ြမန်မာြပန်ရာတွင် တည်တည်ခန့်ခန့် အေရးအသားမျိုးြဖင့် သေရာ်ထားေသာ စာသေဘာ ပါနိုင်သမျှပါေအာင် အားထုတ်ထားပါသည်။

……………………..

ြမတ်မယ်ေတာ်၏ ဂျွမ်းသမား



ေရှးေခတ် ြပင်သစ်ြပည်ြကီးတွင် ဘုန်းေတာ်အလွန်တရာ ြကီးြမတ်ေတာ်မူလှေသာ လူဝီဘုရင် ၏ ေရွှလက်ထက်ေတာ်၌ ဗာနဗ အမည်ရှိေသာ ဂျွမ်းသမား တဦးရှိသည်။ ထိုဂျွမ်းသမားသည် ြမို့တကာ ရွာတကာလှည့်၍ မိမိ၏ ဂျွမ်းပညာြဖင့် အသက်ေမွး ေသာ လူဆင်းရဲ ဒုက္ခိတ ြဖစ်သည်။

ေဈးေန့များတွင် ေဈးအနီးအနား လူသွားလူလာများေသာေနရာ၌ ဗနဗသည် မိမိ၏ ေဟာင်းနွမ်းစုတ်ြပတ်ေသာ ေကာ်ေဇာ ငယ်တချပ်ကိုခင်း၏။ ထို့ေနာက် ေရှးဂျွမ်းသမားြကီးများ ထံမှ သင်ြကားခဲ့သည့်အတိုင်း ဂျွမ်းထိုး၊တိုင်တက် ၊ ဓားေြမှာက် ၊ပန်းကန်ြပားနှင့် ရွဲကစား ဆိုင်ရာ စာများကို ဟန်ပါပါ ရွတ်ဆိုြကိမ်းဝါး၍ သေဟာက်သဟက် ြပု၏။ ထိုသို့ြပုသြဖင့် ကေလးများ နှင့် ေဈးသွားေဈးလာ ပျိုပျိုအိုအို ကိုကိုမမတို့ အံုလာြကေသာအခါ မိမိ၏ ေပျာ့ေပျာင်းလှေသာ ကိုယ်ကိုေကွး၍ ၊ ေကာ့၍ ဦးေစာက်ေြပာင်းြပန်ြပု၍ မိမိ၏ ဂျွမ်းပညာကို ြပေလသည်။ထို့ေနာက် ပန်းကန်ြပားတချပ်ကို မိမိ၏ နှာသီးဖျားေပါ်၌ ေထာင် လိုက်တင်၍ ြပြပန်သည်။ ပထမေသာ် ပွဲြကည့်ပရိသတ်သည် ဗာနဗ၏ ဂျွမ်းပညာကို ြကည့်၍ မလှုပ်မရှား ေနြကသည်။ သို့ရာတွင် ဗာနဗက တဆင့်တက်၍ ေြမေပါ်၌ ဦးေခါင်းကို စိုက်လျက် ရွဲေြခာက်လံုးကို ေြမှာက်ကစားြပလိုက်သြဖင့် ရွဲလံုးတို့ သည် ေနေရာင်တွင် တက်ချည် သက်ချည် တလက်လက် ေတာက်ပေနြကေသာအခါ၌ ပွဲြကည့်ပရိသတ်သည် မအံ့ဩပဲ မေန နိုင်။ သံြပိုင်ြမည်တမ်း အံ့ဩလာြကရသည်။ ြပားေစ့ပဲေစ့ မူးေစ့တို့သည်လည်း ဗာနဗ၏ ေကာ်ေဇာစုတ်ေပါ်သို့ တဖွဲဖွဲ ကျလာ ြကသည်။ တခါတရံ ဗာနဗသည် မိမိ၏ လည်ပင်းနှင့် ေြခဖေနာင့်တို့ ထိလာြကသည့်တိုင်ေအာင် မိမိ၏ကိုယ်ကိုေကွးလိုက်ရာ စြကင်္ငါသဏဍန် အဝိုင်း ပံုေပါ်လာသည်။ ထိုသို့ အဝိုင်းပံု ြပုထားရင်းပင် ဓားေြမှာင် ဆယ်နှစ်စင်းကို ေြမှာက်၍ ကစားြပ တတ် သည်။ ထိုအခါ မျိုး၌လည်း ြပားေစ့ ပဲေစ့ မူးေစ့တို့သည် ေကာ်ေဇာစုတ်ေပါ်သို့ တဖွဲဖွဲ ကျလာတတ်ြကသည်။

ဗာနဗသည် ဂျွမ်းပညာကို ထိုမျှ တတ်ေြမာက်သည် ။ သို့ရာတွင် အတတ်ပညာတခုခုြဖင့် ရိုးရိုး မတ်မတ် အသက်ေမွးြကေသာ အြခားပညာသည်များမှာ ကဲ့သို့ပင် ဗာနဗမှာလည်း ဝမ်းေရးမလွယ်။ မဝတဝ ၊ တေန့ရတေန့စားမျှသာ ြဖစ်သည်။

ဤသို့ြဖင့် ဗာနဗသည် နဖူကေချွး ေြခမကျသည်အထိ ဝမ်းေကျာင်းကာ ဘဝ၏ဒုက္ခတို့ကို ခါးစီး၍ ခံရှာသည်။

...........................................

တဖန် ထိုမျှ ဒုက္ခခံ၍ အလုပ်လုပ်ချင်စိတ်ရှိေသာ်လည်း မထိုင်ချင်ဘဲထိုင်ေနရသည့် အခါမျိုးနှင့် လည်း ဗာနဗမှာ ြကံုရေသး သည်။ ထိုအခါမျိုးသည် ေဆာင်းအခါြဖစ်သည်။ ထိုအခါမျိုးတွင် အေအးကဲ၏။ နှင်းတဖွဲဖွဲ ကျတတ်၏။ တေန့လံုး တညလံုး တေဆာင်းလံုး နှင်းဖံုးလျက်သာ ရှိ၏။ ဗာနဗတတ်ေသာ ဂျွမ်းပညာကလည်း သစ်ပင်တို့ကဲ့သို့ ေနေရာင်ကို အလိုရှိ၍ ေြခာက် ေသွ့သည်ကို အလိုရှိေသာ ပညာြဖစ်သည်။ ေဆာင်းအခါတွင် ပင်လံုးကျွတ် အရွက်ေြကွ သြဖင့် သစ်ပင်တို့သည် ရိုးတံချည်း သာ ကျန်၍ မေသရံုတမည် ရပ်တည်ြကရရှာသည်။ ထိုနည်းတူစွာ ေဆာင်းအခါတွင်လည်း ဂျွမ်းပွဲအတွက် ေြခခင်းလက်ခင်း မသာသြဖင့် ဗာနဗမှာ လည်း အေအးဒဏ် အငတ်အြပတ်ဒဏ် တို့ကို ခံ၍ မေသရံုတမည် ရပ်တည်ရရှာသည်။ သို့ရာတွင် ဗာနဗသည် လူရိုးလူေကာင်းတဦးြဖစ်သည့်အားေလျာ်စွာ ထိုဒဏ်တို့ကို မညည်းမညူ ကုန်း၍ ခံေလသည်။

………………………………………

ဗာနဗသည် ပစ္စည်းဥစ္စာ ရတနာေရွှေငွ ရေပါက် ရလမ်းကိုလည်း မည်သည့်အခါကမျှ ေတွးေတာကာ မြကံစည်ခဲ့။ လူချင်းတူပါ လျက် သူချင်းမမျှရသည်မှာ အဘယ်ေြကာင့်နည်း ဟူေသာ အေမးကိုလည်း မည့်သည့်အခါကမျှ မေမးမေတွး မြကံစည်ခဲ့။ အမှတ်မဲ့သာ ေနလိုက်သည်။ ပစ္စုပ္ပုန်ေလာက၌ ဒုက္ခများလှသည် ြဖစ်ေသာ်လည်း ဘုရားသခင်ကို ြကည်ညို ေလးစား၍ ရိုးရိုး မတ်မတ်ေနနိုင်လျှင် တမလွန်ေလာက၌ ချမ်းသာသုခ ရှိရမည် မုချဟု သူယံုြကည်သည်။ ထိုယံုြကည်ချက်ြဖင့် အမှတ်မဲ့ သူေနလိုက်ြခင်းြဖစ်သည်။ တဖန် ဗာနဗသည် ကိုယ်ချမ်းသာရာ ရေြကာင်း အတွက် ေကာက်ေကာက်ကျစ်ကျစ် လုပ်ရဲြကေသာ လူပါးလူနပ်လူေတာ် လူတတ်များကဲ့သို့လည်း မဟုတ်။ ဘုရားသခင်ကို တကယ်ြကည်ညို၍ အလိုေတာ်အတိုင်း ရိုးရိုးြကံ၍ ရိုးရိုးလုပ်၍ ရိုးရိုးေနတတ်သူသာ ြဖစ်သည်။ ဗာနဗတွင် သားမယား မရှိ။ သို့မရှိလင့်ကစား သူတပါး၏ သားမယားကို မည်သည့် အခါကမျှ မြပစ်မှားခဲ့။ မိန်းမကို ေကာင်းေကာင်းြကီး ေရှာင်နိုင်သူ ြဖစ်သည် ။

………………………..



ဗာနဗသည် အထူးထူးအြပားြပားေသာ ကာမဂုဏ်အာရံုတို့၌ စိတ်မညွှတ်တတ်သည်မှာ မှန်၏။ သို့ပါေသာ်လည်း အေသာက် ဖက်၌ အနည်းအကျဉ်း ဝါသနာပါသူြဖစ်သည်။ အရက်နှင့်မိန်းမ ထိုနှစ်ဌာနတွင် ဗာနဗသည် မိန်းမကို ေရှာင်ရန် ဝန်မေလးေချ။ သို့ရာတွင် အေသာက်ကို ေရှာင်ရန်ကား ဝန်ေလးဟန်တူသည်။ စင်စစ်မှာ ဗာနဗသည် အရက်သမားမဟုတ်ေချ။ ေဆာင်းအကုန် ေနွအကူး ေနဝါေရာင် ြမူးလာသည့်အခါ အနည်းအကျဉ်း မူးလိုက်ချင်သူသာ ြဖစ်သည်။ မူးလိုက်ချင်သည်ကို အြပစ်ဟု ဆိုြကလျှင် သူ့အြပစ်သည် မူးချင်ေသာ ထိုအြပစ်မျှသာ ြဖစ်သည်။ ြခံုငံု ြကည့်လိုက်လျှင်ကား ဗာနဗသည် လူေကာင်း သာ ြဖစ်သည်။ ရိုးသည်။ ေြဖာင့်သည်။ ဘုရားတရားြကည်ညိုသည်။ အထူးသြဖင့် ဘုရားသခင်၏ ေမွးသမိခင် ေကျးဇူးရှင်ြဖစ် ေသာ မယ်ေတာ်မာရီယာကို ြမတ်နိုးကိုးကွယ်သူ ြဖစ်သည်။ ထို့ေြကာင့် ဗာနဗသည် ဘုရားရှစ်ခိုးေကျာင်းသို့ ေရာက်သည့်အခါ တိုင်း မယ်ေတာ်မာရီယာ၏ ရုပ်တုေရှ့တွင် ဒူးေထာက်ဆုေတာင်းရန် မည်သည့် အခါမျှ မေမ့ေချ။ “ ြမတ်မယ်ေတာ် ဘုရား၊ တပည့်ေတာ်ကို ေစာင့်ေရှာက်ေတာ်မူပါ။ ဘုရားသခင် ချစ်ခင်ေတာ်မူေအာင် မစပါဘုရား။ တပည့်ေတာ် ေသသည်၏ အြခားမဲ့၌ ေကာင်းရာ သုဂတိ သို့ လားေအာင် ြကည့်ရှုပါဘုရား“ ဟူေသာ ဆုေတာင်းသည် ဗာနဗ ထပ်တလဲလဲ ေတာင်းေသာ ဆုေတာင်းြဖစ်သည်။

………………………….

တညေနတွင် မိုးသည်းထန်စွာ ရွာသည်။ မိုးစဲေသာအခါ ဗာနဗကို ြမင်ြကရသည်။ သူ့ပခံုးတဖက်တွင် ရွဲလံုးနှင့် ပန်းကန်ြပား အိတ်ကို လွယ်၍ ဓားေြမှာင်တို့ကို ေကာ်ေဇာြဖင့် ပတ်ကာ ချိုင်းြကား၌ ညှပ်ထားသည်။ ရွဲလံုးနှင့် ပန်းကန်ြပားအိတ်ေြကာင့် သူ့ခါးသည် ခပ်ကိုင်းကိုင်း ြဖစ်ေနသည်။ ခါးကိုင်းကိုင်းြဖင့်ပင် လမ်းေပါ်၌ တစိုက်စိုက် သွားေနသည်။ သူ့မျက်နှာ သည် ညှိုးငယ်ေနသည်။ သူ့ေြခလှမ်းသည် ေလကန်သည်။ ဧကန္တ ၊ ဝမ်းဟာဟာ နှင့် ဝင်အိပ်ရန် လယ်ေတာတခုခု ကျီအိုကျအို တခုခု ဆီသို့ သွားေနဟန်တူသည်။ ထိုအခိုက်တွင် ခင်ြကီးတပါးသည် ဗာနဗကို မှီလာရာ ဗာနဗသည် ခင်ြကီးကို အရိုအေသ ြပုသည်။ ထို့ေနာက် အတူတူ တခရီးတည်း သွားေနြကသည်ြဖစ်ရာ နှစ်ဦးသား စကားလက်ဆံု ကျမိြကသည်။

……………………………….

ခင်ြကီးက “ အို … ဒကာြကီး ။ ဒကာြကီး၏ အဝတ်အကင်္ငျီအစံုသည် အစိမ်းေရာင်ချည်းေပ တကား ။ ပသို့နည်း။ ဒကာြကီးသည် ဇာတ်ပွဲတခုက လူရွှင်ေတာ်ေပေလာ“ ဟု ဗာနဗကို ေမးသည်။ ထိုအခါ ဗာနဗက “ တပည့်ေတာ်သည် ဇာတ်လူရွှင်ေတာ် မဟုတ်ပါဘုရား။ တပည့်ေတာ်၏ အမည်သည် ဗာနဗြဖစ်ပါသည်။ တပည့်ေတာ်သည် ြမို့တကာ ရွာတကာ လှည့်၍ ဂျွမ်းအတတ် ြဖင့် ဝမ်းေကျာင်းေသာ ဂျွမ်းသမား ြဖစ်ပါသည်။ ထမင်းနပ်မှန်သာစားရသည် ြဖစ်လျှင် တပည့်ေတာ်သည် ဂျွမ်းပညာေလာက် ြမတ်နိုးစံုမက်ဖွယ် ေကာင်းေသာ ပညာသည် ေလာက၌ မရှိဟု ထင်မိပါသည် ဘုရား “ ဟု ဆိုေလသည်။ ဒကာြကီး ဗာနဗ ၊ ဒကာြကီးသည် ဘယ်သို့ဆိုလိုက်သနည်း ၊ ဒကာြကီး၏ စကား၌ ေမ့ေလျာ့ြခင်း ပမာဒတရားသည် ရှိ၏။ ဒကာြကီး၏ စကား အရေသာ် ဂျွမ်းသမား၏ ဘဝသာလျှင် ေလာက၌ အြမင့်ြမတ်ဆံုးဟု ဆိုလိုရာ ေရာက်၏။ မှားေလစွ။ ငါတို့ ရဟန်းြဖစ်ခင်ြကီး ဘဝထက် ြမတ်ေသာဘဝသည် ဤေလာက၌ မရှိေချ။ ရဟန်းခင်ြကီး တို့သည် ဘုရားသခင်ကို၎င်း ၊ မယ်ေတာ်မာရီယာကို၎င်း၊ သန့်စင်သူ အရှင်ြမတ်တို့ကို၎င်း ရိုေသြမတ်နိုး ေသာအားြဖင့် သာသနာ့ေဝယျာဝိစ္စ တို့ကို အြမဲမြပတ် နိစ္စပါတ်ေဆာင် ရွက်ေနြက သူများ ြဖစ်ြကရာ ရဟန်းခင်ြကီး ဘဝသာလျှင် ထာဝရကုသိုလ် ြမတ်နိုးစံုမက်အပ်ေသာ ဘဝစင်စစ်ြဖစ်သည်။

…………………………

“ အရှင်ဘုရား တပည့်ေတာ် မိုက်မှားမိပါ၏။ သည်းခံေတာ်မူပါဘုရား။ တပည့်ေတာ်၏ ဘဝကို အရှင်ဘုရားတို့၏ ဘဝနှင့် မနိုင်းယှဉ်အပ်ပါ။ တပည့်ေတာ်၏ ပညာစွမ်းြဖင့် နှာသီးဖျား၌ တုတ်တံကို ေထာင်ထားနိုင်ေသာေြကာင့် အထိုက်အေလျာက် ဂုဏ်ြဒပ်အြခင်းအရာ ရှိလင့်ကစား အရှင်ဘုရားတို့၏ သာသနာ့ ေဝယျာဝိစ္စအလုပ်နှင့်ကား မနှိုင်းယှဉ်အပ်ပါ။ အရှင်ဘုရား၊ တပည့်ေတာ်သည် ြမတ်မယ်ေတာ်ကို အြမဲမြပတ် ရိုေသြမတ်နိုး လက်စံုမိုး၍ ရှစ်ခိုး ပူေဇာ်လိုပါ၏။ တပည့်ေတာ်သည် အရှင်ဘုရားတို့နှင့် အတူေန၍ အြမဲမြပတ်ပူေဇာ်ြခင်း ကို ြပုပါရေစ ဘုရား။ အရှင်ဘုရားတို့ကေန ခွင့်ြပုလျှင် တပည့်ေတာ်သည် တပည့်ေတာ်၏ ဂျွှမ်းပညာကို စွန့်ပါအံ့။ ဂျွမ်းပညာြဖင့် ရေသာ ေကျာ်ေဇာသတင်းကိုလည်း စွန့်ပါအံ့။ တပည့်ေတာ်အား ခင်ြကီး အြဖစ်ကို ေပးသနားေတာ်မူပါဘုရား“

……………………………



ဂျွမ််းသမား ဗာနဗ က ထိုသို့ ေလျှာက်ထားေတာင်းပန်ေလေသာအခါ ခင်ြကီးသည် ရိုးလှေသာ ဗာနဗကို ြကည့်၍ ဂရုဏာြဖစ်လာသည်။ ဗာနဗတွင် ကျွတ်ထိုက်ေသာ သူတို့၏ ဗီဇကိုလည်း ြမင်လာသည်။ ထို့ေြကာင့် ခင်ြကီးက “ ဒကာြကီး ဗာနဗ ၊ ငါသည် ငါ၏ေကျာင်း၌ ကျာင်းထိုင် ခင်ြကီး ြဖစ်၏။ အသင်ေတာင့်တေသာ ၊ အလိုရှိေသာ ခင်ြကီး၏ အြဖစ်ကို အသင်ရေအာင် ငါစီရင်အံ့။ သုခဘံု သွားရန်ြဖစ်ေသာ လမ်းေကာင်းလမ်းြမတ်ကို သင့်အား ငါြပေပအံ့ “ ဟုဆို၏။

…………………………….

ဤသို့ြဖင့် ဗာနဗသည် ခင်ြကီးအြဖစ်ကို ရလာေလသည်။ သီတင်းသံုးေသာ ေကျာင်းတွင် များစွာကုန်ေသာ ခင်ြကီးတို့သည် ဘုရားသခင်၏ ေမွးသမိခင် ေကျးဇူးရှင်ြဖစ်ေသာ မယ်ေတာ် မာရီယာကို အြမတ်တနိုး ကိုးကွယ် ဆည်းကပ်သူများ ြဖစ်ြကသည်။ ထို့ေြကာင် ့ထိုခင်ြကီးတို့ သည် မယ်ေတာ်မာရီယာကို ရိုေသြမတ်နိုးေသာ အားြဖင့် သာသနာ့ ေဝယျာဝိစ္စေတာ်တို့ကို ကိုယ်စွမ်းရှိသမျှ ဉာဏ်စွမ်းရှိသမျှ ေဆာင်ရွက်ေလ ့ရှိြကသည်။ ေဆာင်ရွက်ြကပံုသည် ဤသို့ ြဖစ်သည်။

……………………………………

ေကျာင်းထိ်ုင်ခင်ြကီးသည် မယ်ေတာ်မာရီယာ၏ ဂုဏ်ဖွင့်ကျမ်းကို ေရး၏။ ခင်ြကီးေမာရစ်သည် သားေရပရပိုက်ြဖူ၌ ဓမ္မကျမ်းအေစာင်ေစာင်တို့ကို လက်ေရးလှလှြဖင့် ေရးကူး၏။ခင်ြကီး အလက်ဇန္ဒါးသည် ခင်ြကီးေမာရစ် ေရးကူးေသာ သားေရပုရပိုက် ြဖူကျမ်းများတွင် မယ်ေတာ်မာရီယာ၏ ပံုေတာ်များကို ပန်းချီေဆးေရး ေရာင်စံု ချယ်၍ ကျမ်းများကို ြကည်ညိုဖွယ် ြဖစ်ေအာင် တန်ဆာဆင်၏။ မယ်ေတာ် မာရီယာ၏ ပံုေတာ်များကို ေရးချယ်ေသာအခါ တရားပလ္လင်၌ ထိုင်ေနပံု ေရးြခယ်၏။ ေြခေတာ်ရင်းတွင် ြခေသင်္င့ေလးေကာင် ထိုင်ေစာင့်ေရှာက် ေနြကပံုကို ေရးချယ်၏။ မယ်ေတာ်မာရီယာ၏ ဦးေခါင်းေတာ်ြမတ် ပတ်လည်တွင် အလင်းေရာင် ထီးေဆာင်းစက်ဝန်းကို ေရးချယ်၏။ ထီးေဆာင်းစက်ဝန်း ပတ်လည်တွင် ဘုရားသခင်၏ ဆုေတာ် လာဘ်ေတာ်များ ြဖစ်ြကကုန်ေသာ ချိုးငှက် ခုနှစ်ေကာင်ကို ေရးချယ်၏။ ထိုချိုးငှက် ခုနှစ်ေကာင်သည် အြခားမဟုတ်။ ဟိရိဩတပ္ပ ရှိြခင်းလည်းတပါး၊ အကျင့်သီလ ြပည့်ြခင်းလည်း တပါး၊ ပညာြပည့်စံုြခင်းလည်း တပါး၊ တန်ခိုးေတာ်ရှိြခင်းလည်း တပါး၊ ဆံုးြဖတ်ပိုင်းြခား တတ်ြခင်းလည်းတပါး။ ဉာဏ်ထက်ြမက်ြခင်းလည်း တပါး၊ သိနှံ့ ြမင်စပ်ရှိြခင်း တပါး ၊ ပါင်းခုနှစ်ပါးတည်း။

……………………………………

ထို ချိုးခုနှစ်ေကာင်အြပင် ေရွှေရာင်ဆံပင် ကညာအပျိုစင် ေြခာက်ဦးကိုလည်း ေရးချယ်၏။ ထိုေြခာက်ဦးကား နှိမ်ချြခင်းလည်း တပါး၊ ပညာသတိရှိြခင်းလည်း တပါး၊ စွန့်လွှတ်ြခင်းလည်း တပါး၊ ရိုေသြမတ်နိုးြခင်းလည်း တပါး ေပါင်း ေြခာက်ပါးတည်း။ ထို့ြပင် မယ်ေတာ်မာရီယာ ၏ ေြခရင်းတွင် အရုပ်ငယ် ဆယ့်နှစ်ရုပ်ကိုလည်း ေရးချယ်၏။ ထိုအရုပ်ငယ် ဆယ့်နှစ်ရုပ်၏ အမူအရာသည် သုခဘံုသို့ ပို့ေဆာင်ေတာ်မူပါဘုရားဟု မယ်ေတာ်မာရီယာ အထံ၌ အေလးအြမတ် ပန်ြကားေနဟန် အမူအရာ ြဖစ်သည်။ ခင်ြကီး အလက်ဇန္ဒါသည် သားေရးပုရပိုက်ြဖူ ကျမ်းများတွင် ြကည်ညိုဖွယ်ရာ ရတနာသံုးပါး နှင့် စပ်ေသာ အြခား ရုပ်ပံုတို့ကိုလည်း ေရးချယ် ေသးသည်။

………………………………



ခင်ြကီး ေမာရစ်နှင့် ခင်ြကီး အလက်ဇန္ဒါ တို့အြပင် ခင်ြကီးမာဘုတ်သည်လည်း ရှိေသးသည်။ ခင်ြကီး မာဘုတ်သည်လည်း မယ်ေတာ်မာရီယာ ကို ရိုေသ ြမတ်နိုးသူ ြဖစ်သည်။ ခင်ြကီးသည် ေကျာက်ဆစ် တေမာ့ ဆရာြဖစ်ရာ ေကျာက်ရုပ်ထုြခင်းြဖင့်သာ အချိန်ကို ကုန် လွန်ေစသည်က များသည်။ သူ့ဆံပင် ၊သူ့မျက်ခံုးေမွှး၊ သူ့ မုတ်ဆိတ်ေမွှးတို့သည် အြမဲလိုလို ေကျာက်မှုန့်တို့ြဖင့် ေဖွးေဖွးြဖူေန၍ သူ့မျက်လံုး မို့မို့တို့သည် မျက်ရည်စမ်းစမ်းနှင့်သာ ရှိတတ်ြကသည်။ ခင်ြကီး မာဘုတ်သည် အသက်အရွယ်အားြဖင့် အိုမင်းြပီြဖစ်ေသာ်လည်း သူ့ေဝယျာဝိစ္စနှင့် သူ ၊ အြမဲြကည်လင် ရွှင်ပျ၍ နုပျိုေနသည်။ ခင်ြကီးမာဘုတ်သည် မယ်ေတာ်မာရီယာ၏ ပံုေတာ်ကို တေမာ့ထုတိုင်း တရားေဟာပလ္လင်၌ ထိုင်ဟန်ထုေလ့ရှိသည်။ နဖူးပတ်လည်တွင် ထီးေဆာင်း စက်ဝန်းထည့်၍ စက်ဝန်းတွင် ပုလဲစီေလ့ရှိသည်။ အထူးသြဖင့် ေြခဖဝါးေတာ် အေပါ်၌ ပံုကျေနေသာ အေပါ်ရံု အကင်္ငျီအနားတွင် အေခါက် ၊ အေခွ၊ အတွန့် ၊အလိပ်တို့ကို မလှလျှင် လှေအာင် စိတ်ရှည်လက်ရှည် ထုေလ့ရှိသည်။

………………………………

ထိုခင်ြကီး သံုးပါးအြပင် ေကျာင်း၌ လက်တင်ဘာသာြဖင့် စာစီကံုးတတ်ြကေသာ ကဗျာ စာဆို ဥပသကာ များလည်း ရှိြကေသးသည်။ မယ်ေတာ်မာရီယာကို ချီးကျူး ပူေဇာ်ေသာ အားြဖင့် ဓမ္မသီချင်း ေရးတတ်ြကေသာ ကဗျာစာဆို ဥပသကာများလည်း ရှိြကေသးသည်။ ထိုကဗျာ စာဆို ဥပသကာများအနက် ပစ်ကတ်ဆိုသူသည် မယ်ေတာ်မာရီယာ၏ အတ္ထုပ္ပတ္တိထူးကို လက်တင်ဘာသာမှ ြပင်သစ်ဘာသာသို့ ြပန်ဆို၍ ဂုဏ်ေတာ်ဖွဲ့ ကဗျာြကီးတပုဒ်ကိုပင် စီကံုး ဖွဲ့ဆိုခဲ့သူ ြဖစ်သည်။

…………………………………………

ခင်ြကီးတို့သည်၎င်း ၊ ကဗျာစာဆို ဥပသကာတို့သည်၎င်း၊ သာသနာ့ေဝယျာဝိစ္စတို့ကို ေဆာင်ရွက်ေသာအားြဖင့် ကိုယ်စွမ်းရှိသမျှ ၊ ဉာဏ်စွမ်းရှိသမျှ အြပိုင်အဆိုင်အားထုတ် ေနြကသည်ကို ြမင်ရေသာအခါ ဗာနဗသည် အလွန်အားကျေလသည်။ သို့ရာတွင် ေကျာင်းေန ခင်ြကီးနှင့်လည်း မတူ ။ ကဗျာစာဆို ဥပသကာတို့နှင့်လည်း မတူ ။ သူ့တွင် ထိုပုဂ္ဂိုလ်တို့ ၏ ကိုယ်စွမ်းမျိုးလည်း မရှိ။ ဉာဏ်စွမ်းမျိုးလည်း မရှိ ။ ငံုးတိတိြဖစ်သည်။ ထိုသို့ငံုးတိတိ၊ အြဖစ်မရှိသည်ကို ေအာက်ေမ့မိေသာအခါတိုင်း ဗာနဗသည် ဝမ်းနည်းပက်လက်ြဖစ်ရှာသည်။ တေန့သ၌ ဗာနဗသည် ေကျာင်းအနီး ဥယျာဉ်ထဲ၌ တကိုယ်တည်း စြကင်္ငန်ေလျှာက်ရင်း … “ ငါသည် ြမတ်မယ်ေတာ်၏ တပည့်ေကာင်းမပီသပါတကား။ သီတင်းသံုးေဖာ်ြဖစ်ြကေသာ ခင်ြကီးတို့သည် ြမတ်မယ်ေတာ်ကို ရိုေသြမတ်နိုးေသာအားြဖင့် မိမိတို့၏ ကိုယ်စွမ်း ဉာဏ်စွမ်းကို အသံုးြပု၍ အမှုေတာ်ကို ေဆာင်ရွက်နိုင်ြကပါေပသည်။ ငါကား .. မေဆာင်ရွက်နိုင်။ ငါ ဖျင်းေလစွ။ ငါသည် ကျမ်းလည်း မေရးတတ်။ စာလည်း မကူးတတ်။ ြမတ်မယ်ေတာ်၏ ပံုေတာ်များကိုလည်း ပန်းချီမချယ်တတ်။ တေမာ့မထုတတ်။ ဓမ္မ သီချင်းများကိုလည်း မစီကံုးတတ်။ ဂုဏ်ေတာ်ဖွဲ့ ကဗျာကိုလည်း မဖွဲ့တတ်။ လူြဖစ်ကျိုး မနပ်ပါတကား “ ဟု ညည်းညူ၍ သက်ြပင်းချမိသည်။

………………………………………..

တညေနတွင် ေကျာင်းေနခင်ြကီးတို့သည် စုေဝး၍ ေထွရာေလးပါး စပ်မိစပ်ရာ ေြပာဆိုေနြကရာ ထူးဆန်းေသာ ခင်ြကီးတပါး အေြကာင်းသို့ ေရာက်သွားသည်။ ထိုခင်ြကီးသည် ဘုရားရှစ်ခိုး တပုဒ် မှတပါး မည်သည်ကိုမျှ မဆိုတတ်၊ မရွတ်တတ်ဟု ဆို၏။ ထို့ေြကာင့် သီတင်းသံုးေဖာ် ခင်ြကီးတို့၏ ြပက်ရယ်ြပုြခင်း၊ ကဲ့ ရဲ့ ြခင်းတို့ကို ခံရရှာသည် ဟုလည်း ဆို၏။ သို့ရာတွင် ထိုခင်ြကီး လွန်ေသာအခါ ထိုခင်ြကီး၏ ပါးစပ်မှ နှင်းဆီပွင့် ငါးပွင့် ပွင့်လာြကသည်ဟုလည်း ဆို၏။ ထိုနှင်းဆီငါးပွင့်သည် အြခားမဟုတ် “ မယ်ေတာ် မာရီယာ “ ဟူေသာ စကားငါးလံုးအတွက် အထိမ်းအမှတ်ြဖစ်သည် ဟုလည်း ဆို၏။ ထိုအချက်တို့ကို အေြကာင်းြပု၍ ဘုရားရှစ်ခိုး တပုဒ်ေလာက်ကိုသာ ရွတ်ဆိုတတ်ေစကာမူ ြမတ်သည်သာ ဟုလည်း ဆို၏။

……………………………………….

ဗာနဗသည် ထိုစကားကို ြကားေသာအခါ ြမတ်မယ်ေတာ်၏ ကရုဏာေတာ်သည် ြကီးေလစွ ၊ ြကီးေလစွဟု စိတ်ထဲ၌ ြမည်တမ်း၍ ဝမ်းေြမာက်၏။ သို့ရာတွင် ဗာနဗသည် ထူးဆန်းေသာ ထိုခင်ြကီး၏ အံ့ဖွယ်သူရဲ ထူးကဲေသာအြခင်းအရာေြကာင့်ကား စိတ််သက်သာရာ ရလှသည် မဟုတ်ေချ။ စင်စစ်မှာ ဗာနဗ၏ သဒ္ဓွါတရားသည် အလွန်တရာ ြပင်းြပ၏။ အလွန်တရာထက်သန်၏။ ြမတ်မယ်ေတာ်၏ ေကျးဇူးေတာ်ကို ဆပ်လို၏။ ချီးကျူးပူေဇာ်လို၏။

……………………………………..



သို့ရာတွင် ဗာနဗ၌ ေစတနာနှင့် ဆန္ဒသာရှိ၍ ဘယ်ပံု ေကျးဇူးဆပ်ရမည်၊ ဘယ်နည်း ချီးကျုးပူေဇာ်ရမည်ကို မသိ။ မသိသြဖင့် ြကံစည်၏။ ေန့စဉ်ြကံစည်ပါေသာ် ေန့စဉ်ပင် အချည်းအနှီး ြဖစ်ရသြဖင့် ေန့စဉ်ပင် စိတ်ဆင်းရဲြခင်းြဖစ်ရရှာသည်။ တေန့တွင် နံနက်ခင်း သာယာ၏။ ထို့ေန့ နံနက်တွင် ဗာနဗသည် မိမိ၏ ေကျာင်းေဆာင်အိပ်ခန်းမှ ဘုရားဖူး ဝတ်ြပုရာ ြဖစ်ေသာ ဘုရားရှိခိုး ေကျာင်းငယ်သို့ ဝမ်းသာအားရ အေြပးအလွှားသွား၍ တနာရီ ေကျာ် ြကာြမင့်ေအာင် ဘုရားရှိခိုး ေကျာင်းငယ်၌ ေနလိုက်သည် ။ တဖန် ညေနပိုင်း စားေသာက်ြပီးြကေသာ အချိန်၌လည်း ဗာနဗသည် နံနက်ခင်းက ကဲ့သို့ပင် ဘုရားရှိခိုး ေကျာင်းငယ်သို့ သွားြပန်သည်။ ထိုေန့မှစ၍ ဗာနဗသည် ဘုရားရှိခိုးေကျာင်းငယ်၌ ဘုရားဝတ်ြပုသူများ မရှိခိုက်ကိုသာ ေရွး၍ ဘုရားရှိခိုး ေကျာင်းငယ်သို့ သွားတတ်၏ ။ အြခားအြခားေသာ ခင်ြကီးတို့သည် မယ်ေတာ်မာရီယာကို ချီးကျူးပူေဇာ်ေသာ အားြဖင့် ဓမ္မကျမ်းြပုြခင်း ၊ စာကူးြခင်း၊ ပန်းချီေရးချယ်ြခင်း ၊ တေမာ့ထုြခင်း ၊ ဓမ္မသီချင်းသီကံုးြခင်း ၊ ကဗျာဖွဲ့ြခင်း တို့ကို ြပုေနြကေသာ တချိန်လံုးတွင် ဗာနဗသည် ဘုရားရှိခိုး ေကျာင်းငယ်ထဲ၌သာ တဦးတည်းေနတတ်သည်။ ထို့အြပင် ဗာနဗသည် ခါတိုင်းနှင့်မတူ။ ဝမ်းနည်းပက်လက် ြဖစ်ြခင်းလည်း မရှိ။ သက်ြပင်းလည်းမချေတာ့ဘဲ ရွှင်လန်းတက်ြကွ ေနဘိသကဲ့သို့ ြဖစ်ေနသည်။ ဗာနဗ၌ ထိုသို့ တမူထူးေနသည်ကို ြမင်ြကေသာအခါ ေကျာင်းေန ခင်ြကီးတို့သည် ဗာနဗ၏ အမူအရာကို မသကင်္ငါ ြဖစ်လာြကသည်။ ဗာနဗသည် အဘယ်အေြကာင်းေြကာင့် ဘုရားရှိခိုးေကျာင်းငယ်သို့ မြကာခဏ သွားရသနည်း ။ အဘယ် အေြကာင်းေြကာင့် ဘုရားရှိခိုးေကျာင်းငယ်၌ တဦးတည်း ြကာရှည်ေလးြမင့်စွာ ေနရသနည်း။ ထိုသို့ မသကင်္ငါြဖစ်လာြက၍ ေကျာင်းတိုက်တခုလံုး၌ စကားတီးတိုး ေြပာလာြကသည်။ ထိုအခါ ဗာနဗကို တစိတေစာင်း ေချာင်းေြမာင်း စံုစမ်းရန်တာဝန်သည် ေကျာင်းထိုင် ခင်ြကီး အေပါ်၌ ကျေရာက်ေလေတာ့သည်။

………………………………………

တေန့သ၌ ဗာနဗသည် ဘုရားရှိခိုးေကျာင်းငယ်ထဲ၌ သူတဦးတည်း ရှိေန၏။ ေကျာင်းထိုင် ခင်ြကီးသည် ခင်ြကီး နှစ်ပါးကို ေခါ်ြပီးလျှင် ဘုရားရှိခိုး ေကျာင်းငယ်သို့သွား၍ တံခါးမြကီး၌ ရှိေသာ သံတိုင်တပ် အေပါက်ငယ်မှ အတွင်းသို့ ေချာင်းြကည့်ြကရာ ၊ လားလား … ဗာနဗကို ြမင်ြကသည် ။ ဗာနဗသည် မယ်ေတာ်မာယာ၏ ရုပ်တုေတာ်ေရှ့ေမှာက်တွင် ဦးေခါင်းြကမ်းေပါ် ေြခမိုးေမျှာ်နှင့် အုန်းပင်စိုက်ရင်း ရွဲေြခာက်လံုးနှင့် ဓားေြမှာင် ဆယ့်နှစ်စင်းတို့ကို ေြမှာက်သည်က ေြမှာက်၍ ဖမ်းသည်က ဖမ်းကာ ဝိုင်းဝိုင်းလည်ေနေအာင် ကစားြပေနသည်။ စင်စစ်မှာ ဗာနဗသည် အချီးအမွမ်းအခံရဆံုးြဖစ်ခဲ့ဘူးေသာ မိမိ၏ ရွဲ ဓားေြမှာင် ဂျွမ်းပညာကို မယ်ေတာ် မာရီယာအား ချီးကျူးပူေဇာ်လိုေသာ အားြဖင့် ခင်းကျင်းြပသေနြခင်း ြဖစ်သည်။

……………………………………….

ဤ အချက်ကို မရိပ်မိေသာ ခင်ြကီးနှစ်ပါးသည် ထိုအြခင်းအရာကို ြမင်လိုက်သည်နှင့် တြပိုင်နက် စက်ဆုပ် ရွံရှာ၍ မဖွယ်မရာတကားဟု ြကိမ်းေမာင်းေရရွတ်ြက၏။ ေကျာင်းထိုင် ခင်ြကီးကား ဗာနဗ လူရိုးြကီးသက်သက် ြဖစ်မှန်းကို သိြပီးြဖစ်ရာ မယ်ေတာ်ြမတ်၏ ေရှ့ေမှာက်၌ ထိုသို့ေသာ မဖွယ်မရာကို ဗာနဗြပုေနသည်မှာ ဗာနဗ စိတ်ေနာက်သွားေသာ ေြကာင့်သာ ြဖစ်တန်ရာ၏ ဟု ယူဆလိုက်သည်။ ထို့ေြကာင့်ေကျာင်းထိုင်ခင်ြကီးနှင့် ေကျာင်းေနခင်ြကီး နှစ်ပါးတို့သည် ဘုရားရှိခိုးေကျာင်းထဲသို့ ဝင်၍ ဗာနဗကို အြပင်သို့ ေခါ်ထုတ်သွားမည် ြပုြကသည်။

……………………………………..

ထိုအခိုက်တွင် မယ်ေတာ်မာရီယာ၏ ရုပ်ထုေတာ်သည် အသက်ဝင်လာဘိသကဲ့သို့ ပလ္လင်ေပါ်မှ ဆင်းလာ၍ ဗာနဗ၏ နဖူးမှ ေချွးသီးေချွးေပါက်တို့ကို သုတ်ေပးေတာ်မူရှာသည်။ ထိုအခါ ေကျာင်းထိုင် ခင်ြကီးသည် ချက်ြခင်းပင် ေကျာင်းြကမ်းြပင်၌ ဦးနှိမ်ချ၍ “ စိတ်ထားမှန်ရင် ြမတ်သည်ပင် ။ စိတ်ထားမှန်ရင် ြမတ်သည်ပင် “ ဟု ထပ်ခါထပ်ခါ ချီးကျုးြမည်တမ်း၏ ။ ခင်ြကီးနှစ်ပါးသည်လည်း ေကျာင်းထိုင်ခင်ြကီးကဲ့သို့ပင် ဦးနှိမ်ချ၍ “ ဟုတ်လှပါေပ၏။ ေကာင်းလှပါေပ၏ “ ဟု သာဓုေခါ်ြကေလသတည်း။

(ရုပ်ပံုများကို ဂူဂဲလ်မှ ယူပါသည်။)




1 comments:

Anonymous said...

ဆက်တိုက်ဆက်တိုက် ဖတ်ပါမည်
ညီေလး ေမာင်ေဇာ်ထွန်း