မင်းဒင် ရဲ ့သက်ခိုင်(၅၈)
ငရဲြပည်နှင့် တုနှိုင်းအပ်ေသာ ရဲဘက်စခန်းပင် ြဖစ်လင့်ကစား သြကင်္ငန်အခါနီးေလြပီ ြဖစ်၍ မိုးေငွ ၊့ေလေငွ ့ တို ့နှင့်အတူ ပိေတာက်ဖူး တချို ့ နှင့် အတာ ေတးသံ တို ့ ပင် ြမင်ရ ြကားရ စြပုေနေချြပီ ။ အတာေတးသံကို စခန်းခွဲသို ့ ကိုသက်ခိုင်ကပင် ေဆာင်ြကဉ်းလာခဲ့ ပါသည်။
...............................
တခုေသာ နံနက်ခင်းတွင် ြဖစ်၏။
" ြမူေမှာင်ေဝကင်း၊ ေငွအဆင်းဆန္ဒ၊ ြပည်ေထာင် ၊ တိုင်းြမန်ေြပ ြငိမ်းချမ်း ေအာင်ဆု ၊ သွန်းခါေရ ၊ ေအးေစေြကာင်းေလာင်းတဲ့လံုေမ၊ ထူးထူးကဲကဲ လှြက ပါေပ ၊ အဆင်ေြပ ြမင်ရသူ ရွှင်ြမူးေလာက်ေပ ၊ မန်းြမို ့သူရဲ ့ဂုဏ်နဲ ့ညီေပ ၊ ယဉ်ေကျးသူေတွ ၊ မနှစ်ကလဲ ေလာင်းခဲ့တာေတွ ေအးေအးြမြမ မေမ့တဲ ့နိုင် ေပ ၊ ပန်းပိေတာက်ေတွ ဆင်ြမန်းြမန်းကာ လှတဲ့ ေမ ၊ ေငွငန်း ေမာင့်ကိုေလာင်းတဲ ့ေရ ....... "
" ဟာ .. ကိုသက်ခိုင်ြကီး က တကယ်အသံေကာင်းတာပဲ ။ ဟုတ်တယ်ေနာ် ၊ ဘာလိုလိုနဲ ့ သြကင်္ငန်ေတာင်နီးလာြပီ၊ လတ်တို ့က မန္တေလးသူေလ ။ ဟုတ်ြပီ ဟုတ်ြပီ ။ သြကင်္ငန်တွင်း ဒီစခန်းခွဲမှာ ေပျာ်ပွဲ ရွှင်ပွဲေလးနဲ ့ စည်စည်ကားကားေလး ြဖစ်ေအာင် ေမာင့်ကိုေြပာရမယ် "
..........................
ေတးသံရှင်ကား ကိုသက်ခိုင် ြဖစ်၏။ အာေမဋိ်တ်သံ ြပုသူမှာ စခန်းခွဲ တာဝန်ခံ ဦးေအးနိုင်၏ ဇနီးအသံြဖစ်သည်။ အကျဉ်းသားများေရချိုးရာ အုတ်ကန်မှာ ဓာတ်ဆင်ဓာတ်ရိုက်သလို ေရတံုကင် လှိမ့်ထိုးေနေသာ ကိုသက်ခိုင် .. ဘာစိတ်ကူးေပါက်သည် မသိ။ အသံဝါြကီးြဖင့် ြမူေမှာင်ေဝကင်းသီချင်း ထဟစ် လိုက်ေသာ ကိုသက်ခိုင်၏ အသံကို ဦးေအးနိုင်၏ ဇနီးသည် မလတ်လတ်ေထွး ြကားြပီး တုန် ့ ြပန်လိုက်ေသာ အသံြဖစ်သည်။ မလတ်လတ်ေထွးမှာ ခင်ပွန်းသည်တာဝန်ကျရာ ဤစခန်းခွဲသို ့ သူမတာဝန်ထမ်းေဆာင်ရာ မန္တေလး လူဝင် မှုြကီးြကပ် ေရး ဌာန မှခွင့်ရက်ရှည်ယူကာ ေရာက်ရှိေနြခင်း ြဖစ်သည်။
ထိုြဖစ်ရပ်သည်ပင်လျှင် ကျေနာ်တို ့ ရဲဘက်စခန်း၏ တခုေသာ ေပျာ်စရာ သြကင်္ငန်ကို စတင်ြဖစ်ေပါ်ေစခဲ့ြခင်း ေပတည်း ။
................................
ထိုညေနတွင် ကိုသက်ခိုင်၏ တဲေပါ်သို ့ စခန်းတာဝန်ခံ ဦးေအးနိုင်၊ ေပါက်ချလာြပီး .. ..
" ကိုသက်ခိုင် .. ကျေနာ်တို ့ စခန်းခွဲမှာ သြကင်္ငန်ပွဲေလးြဖစ်ေအာင် ဝိုင်းဝန်းပါအံုးဗျာ"
ဟု ဆိုပါသည်။ ပထမေတာ ့ ကိုသက်ခိုင်က မလုပ်ချင်ဘူး ဇွတ်ဘူးခံသည်။ ဦးေအးနိုင်က ဇနီးသည် အလိုကို လိုက်ချင်ေဇာ နှင့် ေြပာေနမှန်း ရိပ်မိပံု ရ သည်။ ေနာက်ပိုင်း သြကင်္ငန်ရက် အတွင်း အကျဉ်းသားများ အခွင့် အေရးကို အတတ်နိုင်ဆံုး လိုက်ေလျာ ပါမည်ဟူေသာ သေဘာတူညီချက်ရသည် ့ အခါ ကိုသက်ခိုင်က သြကင်္ငန်ပွဲ အတွက် သူတတ်နိုင်သမျှ အားလံုးလုပ်ေပးရန် ေခါင်းခံသည်။ စင်စစ် သြကင်္ငန်ရက်များအတွင်း အကျဉ်းသား များ အခွင့် အေရးသည် ကိုသက်ခိုင် သေဘာ အတိုင်း သာ ြဖစ်ရပါေစမည် ဟူေသာ သေဘာ တည်း ။ သြကင်္ငန်အစီအစဉ်တွင် ဘုန်းေတာ်ြကီးများ ဆွမ်းကပ်ြခင်းမှ သည် ကံစမ်းမဲေဖာက် ြခင်း ၊ ကာရာအိုေက သီဆိုြခင်း ၊ ဗွီဒီယို ြပသြခင်း အထိပါဝင်သည်။
....................................
ကိုသက်ခိုင်ကား မာတဂင်္ငေမှာ်ေအာင်သူ ြဖစ်၏။ စခန်းခွဲ သြကင်္ငန်ြဖစ်ေြမာက်ေရးအတွက် သူ ကိုယ်တိုင် ကျပ်တစ်ေသာင်း စတင်မတည်ြပီး ကျန်ရဲဘက်
တို ့ တတ်အားသမျှ ပါဝင်ရန် ေငွ စတင်ေကာက်ခံသည်။ စခန်းဝန်းကျင်တဝိုက်သို ့ အလှူခံထွက်သည်။ ေနွအခါ စခန်းအနီးမှာ ေဈးဆိုင်လာဖွင့်ေသာ အပျိုြကီး ြကည်ြကည်ေဌး ဆိုင်ကပင် အလှူေငွ သံုးေထာင်ထည့် သည်။ အနီးရှိငါးကန်များကလည်း ကိုသက်ခိုင် အေြပာကိုကျကာ ဝိုင်းလှူြကသည်။ ပင်မ စခန်းမှ တခါ တရံအလည်ေရာက်လာတတ်ေသာ ပထမတန်းစား အကျဉ်းသား ရဲဘက် ဗိုလ်မှူးေဟာင်း မျိုးေဆွကလည်း အားတက် သေရာ ကူသည်။ ေနာက်ဆံုး ေလေြကာင်း အရန် စစ်တပ်ငါးကန်များပါ မကျန်။ အကျဉ်းဦးစီး ဝန်ထမ်းများလည်းမလွတ်။
စုစုေပါင်း အလှူေငွ ခုနှစ်ေသာင်းေကျာ်ြဖင့် သြကင်္ငန်ပွဲ တစ်ခုကို ေအာင်ြမင်စည်ကားစွာ ကျင်းပနိုင်ခဲ့သည်။ ကိုသက်ခိုင် အကျဉ်းသားများကို လိုက်ေလျာ ပံု ကား ဩချေလာက် သည် ။ တိကျြပတ်သားေသာ စည်းကမ်းချက်များြဖင့် အရက်ေသာက်တတ်ေသာ အကျဉ်းသား အားလံုး ေချးအန်ကုန် သည် အထိ အရက်ေသာက်ခွင့်ရသည်။ ေန ့ေရာညပါ သြကင်္ငန်ကာရာ အိုေကသီချင်းသံ တို ့ စခန်းတခုလံုး ပွက်ေလာညံကုန်ေတာ့သည်။ ညစဉ် ဗွီဒီယို ြပ သည် ။ ယုတ်စွ အဆံုး အချို ့ ညစ်ညမ်းေခွများပါ သွင်းယူြပီး ြပသြကသည် ကိုပင် မသိချင်ေယာင် ေဆာင်၍ ခွင့်ြပုသည်။
ေဘး ပရိသတ်အေနြဖင့် ရှိေနေသာ ကျေနာ်ပင် မေနနိုင် မထိုင်နိုင် ပူပင်ကာ သတိ ေပးမိသည်။
" ကိုသက်ခိုင် ခင်ဗျား ဥစ္စာက အလိုလိုက်လွန်းတယ် ေနာ၊ ေတာ်ြကာ .. ေြပးချင်တဲ ့ ေကာင်ေတွ က အခွင့်အေရး ယူြပီး ဒုက္ခေပးမှ အကုန်ရှုပ်ကုန်မယ် "
" မှန်တယ် ကိုမင်းဒင် ။ အခုအချိန် အြကီးဆံုးြပဿနာ က ေြပးမယ့် ကိစ္စပဲ ၊ ဒါေပမဲ ့ မပူပါနဲ ့ ဗျာ၊ ေြပးမဲ ့ေြခြမင်တဲ ့ေမာင်ေတွနဲ ့ ကျေနာ် သေဘာ တူညီ ချက် ရထားြပီးပါြပီ ၊ ဒီသြကင်္ငန်ရက် မှာ ဘာြပဿနာ ြဖစ်ြဖစ် ကျေနာ့် ေခါင်းေပါ် ကျမှာမို ့သူတို ့ကလည်း မေြပးပါဘူး လို ့ ကတိခံထားြပီး ပါြပီ ၊ဒီြကား ထဲမှာ ေြပးလည်း မရရေအာင် ပစ်ဖမ်းဘို ့ စခန်းေစာင် ့ရဲေတွ ကို အထူးေြကးေပးြပီး ညှိထားြပီးြပီ ၊ ကျေနာ် ့ အေတွ ့အြကံုအရ ေတာ့ လူဆိုး လူမိုက် ဆို တာလည်း သစ္စာတရား မေခါင်းပါးလှပါဘူး "
"ခင်ဗျား အြပာကားေတွ ကိစ္စေကာ ဘာေြကာင့် မသိချင်ဟန်ေဆာင်ေနသလဲ ဗျာ"
" ေအာ် ... ကာမဘံုသား ဆံုလည်နွားတဲ ့။ လူသားေတွပဲ ကိုမင်းဒင်ရာ ၊ ပံုစံမမှန်တဲ ့ နည်းနဲ ့ ချုပ်ချယ်ထားမဲ ့ အစား အကန် ့ အသတ်တခု ထဲမှာေတာ ့ လုပ်ြကပါေစလို ့ပဲ ကျေနာ် သေဘာပိုက်လိုက်ေတာ့တယ် ဗျာ၊ ကျေနာ် ့စိတ်ရင်းအတိုင်းေြပာရရင် ဒီသံုးရက်တာ ကာလအတွင်း သူတို ့ငရဲကျေနြကတဲ ့ ဘဝ ကို ခဏတာ ေမ့ြပီး ေပျာ်ရွှင်ေနေစ့ချင်တာပါပဲ ဗျာ"
" 'ဒါနဲ ့ ခင်ဗျားက ေတာ်ေတာ်အဆိုပိုင်တာပဲ ၊ ြမူေမှာင်ေဝကင်းတချက်ဟဲ လိုက်တာနဲ ့ စခန်းတာဝန်ခံ ကေတာ် ပွဲထေတာင်းတဲ ့ အြဖစ်ေရာက်ေတာ့ တာပဲ ၊ "
" အခု မလတ်လတ်ေထွး ြကိုက်ပါတယ်ဆိုတဲ ့ ြမူေမှာင်ေဝကင်းေပါ့ ။ထိုင်ဝမ်တရုတ် လုပ်ငန်းရှင် တဖွဲ ့နဲ ့ညစာစားပွဲ တစ်ခုမှာ ြကံုေတာ ့သူတို ့က တကယ့်ကို သီချင်းဆိုတာ ဝါသနာပါတဲ ့ အဖွဲ ့ေတွ ြဖစ်ေနတယ်။ ကျေနာ်ဆိုတဲ ့ေကာင်ကလဲ ြမန်မာသံစဉ်က လွဲရင် (More than I can say ) ေတာင် ဆံုးေအာင်ေြဖာင့်ေအာင် မရတဲ ့ေကာင်ဆိုေတာ ့ ကျေနာ့်ကို သီချင်း တပုဒ်ေတာ ့ ြဖစ်တဲ ့နည်းနဲ ့ ဆိုပါလို ့ ဝိုင်းြပီး ပွဲေတာင်းြကလွန်းတာနဲ ့ တရုတ်ေတွ ြကားမှာ ြမူေမှာင်ေဝကင်း ကို ထဆိုလိုက်ရတာေပါ့ ။ တရုတ်ေတွက ဘာကို သေဘာကျမှန်းကို မသိပါဘူး ဗျာ ။ သီချင်းေတာင်မဆံုး ေသး ဘူး လက်ခုပ်သံ တေြဖာင်း ေြဖာင်း ထလုပ်ေတာ ့ ကျေနာ်ေတာင် နည်းနည်းေြကာင်သွားတယ်။ ြမုေမှာင်ေဝကင်း ဆိုတဲ ့ သီချင်းအလိုက်နဲ ့ တရုတ် သီချင်းများ ရှိေနေလေရာ့သလားေပါ့ "
"ခင်ဗျား ပံု က အနုပညာကိစ္စေတွကို ေတာ်ေတာ် ထဲထဲဝင်ဝင် နားလည် ကျွမ်းကျင်မဲ့ပံုပဲ"
" အချီးမွမ်း မေစာပါနဲ ့ဦးဗျာ။ ဇာတ်လမ်းကို ဆံုးေအာင် နားေထာင်လိုက်ပါဦးေလ"
..........................
ဤသို ့လျှင် ငရဲခန်းတစ်ခု၏ ေပျာ်ရွှင်ဖွယ်ေန ့ရက်များတွင် ကိုသက်ခိုင်၏ အေပျာ်တပိုင်း ၊ အေဆွးတပိုင်း သြကင်္ငန်မိုး သီချင်းသံနှင့်အတူ ၊ သူ ့ဘဝ သူ ့ အနုပညာ ဝါသနာ ဗီဇကို ြကားနာခွင့်ရခဲ့ ြပန်ပါသည်။
" တေယာက်တလက်မို ့လှမ်းကာ ဖျန်းပက်ြကစဉ် ပိေတာက်ဖူးကေလးေတွ ပန်ဆင်ထားသူ ေရ ......မိုးေြပးေလးေရ ... သြကင်္ငန်မိုးေလးေရ ....... ပိေတာက်ပန်းပွင့်ရံု စိုရံုဖျန်းပက်အံုး ... "
......................................
ဟုတ်ပါြပီ ။ ကျေနာ့်ကို ဗွီဒီယို ရိုက်ဘို ့ကမ်းလှမ်းတာ မေြပာခင် ေနာက်ေြကာင်းေလး နည်းနည်း ပါလိုက်မှ ြပည့်စံုမယ်ထင်လို ့ ကျေနာ့် ဇာတ်ပိုးထ ခဲ့ပံု ေလးေတွကို ေြပာပါရေစအံုး ဗျာ။ အလျဉ်းသင့်၍ ေဖာ်ြပရအံုးေပဦးေတာ့မည် ဆိုပါစို ့ဗျာ။ ဟား ဟား ... စိတ်ရှည်ရှည် ထားပါ ဗျ ။
ရူးခဲ့တာေတွ ကေတာ ့စံုပါ့ဗျာ။ စဉ့်အိုးထဲ ေခါင်းစိုက်ဝင်ြပီး သီချင်းေအာ်ဆိုတာမျိုး ကေနသီတင်းကျွတ် တန်ေဆာင်တိုင်ပွဲေတွ အထိလည်း အြကိမ်ေပါင်း များစွာ စင်ေပါ်တက်ခဲ့ ဘူးေသးဗျာ ။မင်းေအာင်တို ့ လွမ်းမိုး တို ့သီချင်းေတွ နဲ ့ လက်ခုပ်သံတေြဖာင်းေြဖာင်း ေတာင် ရခဲ့ဘူးေသးတာေပါ့ ။ကျေနာ်က ကတာခုန်တာေတာ့ ဝါသနာ မပါဘူးဗျ။ အဆို အဟဲေတာ့ အားသန်တယ် ဆိုရမယ် ။
ကျေနာ် သီချင်းဆိုတာ ဝါသနာထံုပံုေတာ ့မေြပာပါနဲ ့ေတာ့ ဗျာ။ ကျေနာ် ဆယ်နှစ်သား ေလာက်က သွားနာေနတာနဲ ့ အေဖက သွားနှုတ်ဘို ့ဆရာဝန် ဆီ ေခါ်သွားတယ် ။ သွားလည်း နှုတ်ြပီးေရာ ဆရာဝန်က နှုတ်ထားတဲ့ သွားေနရာမှာ ဂွမ်းထည့် ြပီး ဖိကိုက်ထားခိုင်းတယ်။ ေနာက် .. မှာလိုက် ေသး တယ်။ အစားမစားနဲ ့အံုး ။ ပါးစပ်ကို မဟနဲ ့တဲ ့ ။ အေဖ က ဆရာဝန်ကို ြပန်ေြပာတာက ကျေနာ့်သားက မစားပဲေနနိုင်တယ် ။ ြပဿနာ မရှိဘူး ။ ခက်တာက သူ က သီချင်းတေအးေအးနဲ ့ေနတတ် ေတာ ့သီချင်းမြငီးပါဘူးလို ့ ကတိေပးဘို ့ေတာ့ခက်တယ်တဲ ့။ ကဲ .. မှတ်ကေရာ ။
................................
ကျေနာ့် မျိုးရိုးမှာ အနုပညာ နဲ ့ပါတ်သက်လို ့ဘာမှမရှိပါဘူး။ ကျေနာ်ကိုယ်တိုင်လည်း ဒိုးပတ်ဝိုင်းမှာ သိပ်ခက်တဲ ့တီးလံုးဆို ဝါးလက်ခုတ်ေတာင် တခါ တခါ မေြဖာင့်ပါဘူး ။
ဝါးလက်ခုပ်ဆိုလို ့ ကျေနာ်ငယ်ငယ်က ဒိုးဝိုင်းေတွနဲ ့ ေလျှာက်လိုက်ခဲ့တာ သွားသတိရ ေသးတယ် ဗျာ။ ကျေနာ်နဲ ့တလမ်းတည်းေနတဲ ့ လှြမင့်ေခါ် အဘိုးြကီး ဟာ ဇာတ်သမား အနွယ်ဗျ။ သူက ခုနှစ်လနဲ ့ လူ ့ေလာကထဲ ေရာက်ေနလို ့ သူ ့ကို ေနာက်ေြပာင်ြပီး အဘိုးြကီးလို ့ေခါ်ရာက နာမည်တွင်ေန တာဗျ။ လူေကာင်ကေသးေသးေလး အသက် ကေတာ့ ကျေနာ်နဲ ့ ရွယ်တူပဲ ဗျာ။ ေအာ် .. သူ ့အေမက ဇာတ်မင်းသမီးတဲ့ ၊ သူ ့အေဖ ကေတာ့ ဆိုင်းဝိုင်း ထဲမှာ နှဲမှုတ်တာ ထင်ပါရဲ ့။ ကျေနာ်တို ့ ရပ်ကွက်ထဲကို ေရာက်လာေတာ့သူ ့အေမ ေဒါ်ြမရင်က ငါးေရာင်းတယ် ၊ သူ ့အေဖကေတာ့ ထိုင်စားပဲ ဗျ။ အဲ .. လှြမင့်က ဇာတ်ပိုး ပါေတာ့ လူက အေကာင်သာငယ်တာ ဒိုးဝိုင်းေဟ့ ဆိုရင် သူက ဆရာြကီး ။ ဒိုးပတ်ကေန ပုေလွအထိ အကုန်ကို တီးတတ် မှုတ်တတ် သဗျာ ။
ကျေနာ် ဝါးလက်ခုပ်တီးတတ်ေအာင် သူ သင်ေပးတာေပါ့ ။ ေနာက်ပိုင်း ဝါးလက်ခုပ်တင် မကဘူး ။ ဒိုးပတ်မှာ အယိုင်တီးကွက်ဆိုတာေလာက်ေတာ့ ဒိုးနှစ်လံုးကို တြပိုင်တည်း တီးတတ်လာသဗျ။ ဒါလည်းေတာ်လွန်းလို ့ေတာ့ မဟုတ်ပါဘူး ဗျာ။ ဒိုးဝိုင်းမှာ ေဘးကလိုက် ေနရတာ အူေြကာင်ေြကာင် နိုင် လွန်းလို ့ကျားကုပ်ကျားခဲ သင်ထားရတာ ။ ဒီလိုဗျ ... ။
..............................
ကျေနာ်တို ့ရပ်ကွက်မှာ သြကင်္ငန်တို ့ တန်ေဆာင်တိုင်တို ့ သီတင်းကျွတ်တို ့ အလှူအတမ်း ပွဲလမ်းသဘင် တခုခု လုပ်မယ်ဆိုရင် ဒိုးဝိုင်းနဲ ့အလှုခံ ထွက် လိုက်တာပဲ ။ ကျေနာ်တို ့ေခတ် က ရပ်ကွက်သံုးခုေလာက် ဒိုးဝိ်ုင်းနဲ ့လှည့်ြပီး ဘံုကထိန်အတွက် အလှူခံပါတယ် ခင်ဗျာ။ ေဂျာက် ၊ ေဂျာက် ၊ ေဂျာက် ၊ စတုဒီသာ ေကျွးေမွးရန် အလှူခံပါတယ် ခင်ဗျာ ၊ ေဂျာက်၊ ေဂျာက် ၊ ေဂျာက် ဆိုရင် ကိစ္စြပီးတဲ ့ေခတ်ဗျ။ ေဂျာက် .. ေဂျာက် .. ေဂျာက် .. ဆိုတာလား ၊ ပိုက်ဆံ အေြကွနဲ ့ အလှူခံခွက် ထိမိတဲ ့အသံေလ။
..................................
အစပိုင်းေတာ့ ဒိုးဝိုင်းထွက်မယ် ဆိုရင် ဒိုးပတ်ကို ေတာင်တလံုးေြမာက်တလံုး ေလျှာက်ငှား ေပါ့ ဗျာ ။ ကျေနာ်က ဒီနည်းမဟုတ်ေသးပါဘူး ဆိုြပီး ဒိုးဝိုင်း အမာခံလူငယ်တချို ့ ကို ေခါင်းေဆာင် ၊ ဒုေခါင်းေဆာင် ေနရာေတွ ေရွးခန် ့၊ တတ်နိုင်သမျှ ပိုက်ဆံေတွ ဝိုင်းထည့် ၊ ေနာက် .. အလှူခံရတဲ ့ေငွတချို ့ ပါစုြပီး ေရွှတိဂံုေစာင်းတန်းက ဒိုးပတ်တဝိုင်းစာ နဲ ့ ဒိုးဝိုင်း ဝတ်စံုေတွ ပါ ဝယ်နိုင်ေအာင် ဇယားဆွဲလိုက်ေရာ ။ ေအးေပါ့ ဗျာ။
ဒိုးဝိုင်းမှာ ဘာမှ မတီးမမှုတ်တတ်ပဲ အေကာင်တန်းြဖစ်ေတာ့တာပဲ ။ဒိုးဝိုင်းနာမည်ေတာင် ကျေနာ် ေရွးေပး ထားတာ ရှိေသး ။ ဘာတဲ ့။ သုခေမာင် ဒိုးအဖွဲ ့တဲ ့။ ေနာက်ဆို ဒိုးဝိုင်း ထွက်ေတာ့ မယ်ဆိုရင် ဘာမှ ငှားစရာမလိုဘူး ဗျ ။ ဝတ်စံုေကာ ဒိုးဝိုင်းေကာ အားလံုး အဆင်သင့်ပဲ ။ ေနအံုးဗျ။ ဒိုးဝိုင်း ထွက်ခါနီး ရင် ပတ်စာနဲ ့ဝါးလက်ခုပ်ေတာ ့အသစ်လုပ် ရ တယ်။ အဲဒါ ခင်ဗျား ဗဟုသုတ အေနနဲ ့မှတ်ထားေပေတာ ့ ဝါးလက်ခုပ်က မသံုးပဲ အြကာ ြကီး ပစ်ထားရင် အက်ကုန်တယ် ၊ ဒီေတာ ့ ဝိုင်းရှိမှ ဝါးပိုးဝါး တလံုးဝယ်ြပီး ဝါးလက်ခုပ် ေလးငါးလက်ေလာက် ရေအာင် လွှနဲ ့ ဓားနဲ ့ ညတွင်းချင်း ဖန်တီးရတယ်။ ကျေနာ်လား ၊ ဝါးလက်ခုပ်ေကာင်းေကာင်းလုပ်တတ်တာ ေပါ့ဗျာ ။ ပတ်စာလား .. ထမင်းလံုးနဲ ့ြပာနုနု နဲ ့ နယ်လို ့လည်း ရတယ် ။ အလွယ်ဆံုးကေတာ့ တရုတ် ဓားလှီးမုန် ့ အတွင်းသား ကို ဖန်တရာ ေတေအာင် နယ်လိုက်ရင် ပတ််စာြဖစ်တာပဲ ဗျာ။ အခုေခတ်ေတာ ့ ခဏခဏ ြပန်သံုးလို ့ရတဲ ့ နိုင်လွန် ပတ်စာ READY MADE ေတွ ဝယ်လို ့ ရတယ်ေတာ့ ြကားဘူးတယ် ။ ကျေနာ်တို ့ ေခတ်ကေတာ့ ကုလားဆိုင်မှာ ေရာင်းတဲ ့တရုတ် ဓားလှီးမုန် ့ပဲဗျ ။တခါသံုးေပါ့ဗျာ ။
.......................................
ကျေနာ်က ဒိုးဝိုင်းမှ ဘာမှ မတီးတတ်ပဲ ဝိုင်းေဘးကေန လူပိုတစ်ေယာက်လို ေလျှာက်လိုက် ေနရတာကို ရှက်လာတာနဲ ့ ဝါးလက်ခုပ် တီးနည်းကို အဘိုး ြကီး လှြမင့်ဆီက သင်လိုက်တာ ေလ။ အမယ် .. ဝါးလက်ခုပ်တီးတာလည်း ထင်သေလာက် မလွယ်ဘူးေနာ် ။ နားေစာင့် ေတာ်ေတာ်ေကာင်းမှ ။ဝါးလတ် တို ့ဝါးသုတ်တို ့နရီတို ့ဆိုလား ။ တချို ့ဒိုးပတ်တီးလံုးေတွဆို ေသချာဂရုစိုက်တီးေနတဲ ့ ြကားက မှားတာပဲ ။ ဒိုးပတ်ဝိ်ုင်းမှာ ဝါးတီးမှားတာ ကေတာ ့ ေတာ်ေတာ်ကို အရုပ်ဆိုးသဗျ။ ဒိုးပတ်ဝိုင်း အသံက တြခား ၊ မှားတီးေနတဲ ့ ဝါးလက်ခုပ်သံ တခွပ်ခွပ်က တြခား ။ တကယ့်ကို နားကေလာ တဲ ့ အလုပ်။ ကျုပ်ကလည်း ခဏခဏ မှား တတ်လွန်းေတာ့ အေရးအေြကာင်းဆို အဘိုးြကီးလှြမင့်မျက်နှာ လှမ်းလှမ်းြကည့် ေနရတယ် ။ သူက ဒိုးပတ်တီး ေနတာ ဆိုေတာ ့ကျေနာ် တီးရမဲ ့အချက်ကို ဒိုးပတ်နဲ ့ ေထာက်ေထာက် ြပီး တီးသင် သင်ေပးရှာပါတယ် ။ေနာက် ယကွင်းတီးတာကေတာ့ ဝါးလက်ခုပ် တီးလံုး ြကားမှာ ချရတယ် ဆိုလားဗျာ ။ သင်ေပးေပ မဲ ့ကျေနာ် မတတ်ခဲ့ဘူး ။
.......................................
ဒိုးပတ်ဝိုင်း စံနစ်တကျြဖစ်လာေတာ ့ကျေနာ်က ချစ်တီးဘုရားပွဲ လှည့်တဲ ့ရာသီဆိုရင် ညေြကးအြပတ်နဲ ့လိုက်ဘို ့ ဘုရားေဂါပက နဲ ့သွားညှိလိုက်တယ်။ ဒိုးပတ်ဝိုင်းကို ေဈးကွက် စီးပွားေရးေလာက ထဲ ပို ့လိုက်တယ် ဆိုပါေတာ ့ဗျာ ။
ကမာရွတ်ဘူတာရံုလမ်း ထိပ်က ရှရီမာရီယာမာန် ဘုရားေကျာင်း က နှစ်တိုင်း မီးနင်းပွဲ လုပ်တယ်ေလ။ မီးနင်းမဲ ့ေန ့ မတိုင်ခင် ဆယ်ရက်ေလာက်မှာ ညတိုင်း လမ်းတကာကို ချစ်တီးဘုရားလှည့်တယ်။ လှည့်တဲ ့ဘုရားေတွ ကလည်း တေန ့တမျိုးဗျာ။ ေဂါတမ ဗုဒ္ဓ လည်း ပါရဲ ့။ မယားြကီး မယားငယ် ဆိုတာလည်း ပါရဲ ့။မီးအိုးပိုက်တဲ ့ေန ့လည်း ရှိေသး ။ ထားလိုက်ပါေတာ ့ဗျာ။ ဒီလူမျိုးေတွက ေတာ်ေတာ်ကို အတီးအမှုတ် အကအခုန် အားသန် တဲ ့ လူမျိုးဗျ။ အချင်းချင်း ဂုဏ်တုဂုဏ်ြပိုင် ကိစ္စမှာလည်း ေတာ်ရံုလူမျိုး သူတို ့ကို ယှဉ်ဘို ့ ကိုမလွယ်ဘူး။ ချစ်တီးဘုရားပွဲလှည့်ရင် တစ်ညနဲ ့တစ်ည တစ်ဖွဲ ့
နဲ ့ တစ်ဖွဲ ့ အြပိုင် အဆိုင် စည်ကားေအာင် လုပ်ြကတာကလား ။
အဲဒီ ချစ်တီးဘုရားလှည့်တဲ ့ပွဲေတွမှာ ညဖက် ရှစ်နာရီေလာက်ကေန ေနာက်တေန ့ မနက် နှစ်နာရီေလာက်အထိ ကျေနာ်တို ့ဒိုးပတ်ဝိုင်းက တညကို ေထာင့်ငါးရာေလာက်နဲ ့ အငှား လိုက်တာ ဗျ။ ဝင်ေငွေကာင်းသလား မေမးနဲ ့ဗျာ။ ေငွရတာများေတာ့လည်း ြပဿနာမျိုးစံုက ေနာက်က ကပ်ပါ လာတာ ပါပဲ ။ အိတ်ကပ်ထဲ ထည့်ချင်တာနဲ ့ ေသာက်ချင်စားချင် ြဖုန်းချင် သံုးချင် နဲ ့ တြဖည်းြဖည်း အုပ်စုကွဲေတာ့တာပဲ ဗျာ။ ကျေနာ် လား ။ ဆရာအတတ်သင် ေရာက်သွားြပီေလ။
.....................................
ဆရာအတတ်သင် ဆိုလို ့ ကျေနာ့် ဂေဘာက်တိ ဂေဘာက်ချာ အနုပညာ ဇာတ်လမ်းလည်း ရှိေသးဗျာ။ ဆရာအတတ်သင် တက်တုန်းက ေမာင်မယ် သစ်လွင် ြကိုဆိုပွဲ မှာ စင်တင် ြပဇာတ် တင်ခဲ့တာ ခင်ဗျားမှတ်မိတယ် မဟုတ်လား။
ေအးဗျာ။ ကျေနာ်က စိတ်ထဲေပါ်လာတာကို စွတ်လုပ်ေနခဲ့တာေလ။ ြမန်မာ့ ဆိုင်းဝိုင်းြကီး နဲ ့ ေခတ်ေပါ်တီးဝိုင်း ြကီး နှစ်ခုလံုးကို ဟိုလိုတီးလိုက် ဒီလို တီးလိုက်နဲ ့ ဆရာေလျာက်လုပ်ေန ခဲ့တာေလ။ တခါတခါ တီးလံုးတီးကွက် စိတ်တိုင်းမကျတဲ ့ေနရာမှာဆို တယ်တယ့်နယ် တီးနယ် တယ့်နယ် တင်တယ် တင်တယ် တယ် .. ဆိုတာမျိုးေတွ ပါးစပ်က ေလျှာက်ရွတ်ြပီး တီးခိုင်းခဲ့တာေလ။ ဒါကိုြကည့်ြပီး ကျုပ်ကို အားလံုးက တကယ့်ဆရာြကီး ေအာက်ေမ့ေနြက တာကလား ။
ရန်ကုန်တိုင်း ခရမ်းြမို ့နယ်က သင်တန်း သား စန္ဒယားတီးတဲ ့ ေအာင်ြမိုင် ဆိုရင် ကျေနာ့်ကို တကယ့် ဂီတပညာရှင်တေယာက် အြဖစ် စွတ်အထင် ြကီး ေနခဲ့တာေပါ့ ဗျာ ။ သူက မန္တေလး ဆရာအတတ်သင်မှာ လုပ်တဲ ့ တနိုင်ငံလံုး ဆရာအတတ်သင် ေပါင်းစံု ဘက်စံု ပညာြပိုင်ပွဲ မှာေတာင် ေရွှတံဆိပ် ရတဲ ့ အထိကို ထူးချွန်ခဲ့တာ ဗျ။
......................................
ကျေနာ် အစွမ်းြပတာက ေမာင်မယ်သစ်လွင်မှာေလ ။ အရှက်ကွဲ ရတာက ေကျာင်းေတွ ပိတ်ခါနီး နှုတ်ဆက်ပွဲမှာ ဆိုေတာ့ ဂီတနဲ ့ပတ်သက်လို ့ လူေတာ် ေတာ်များများက ကျေနာ့် ကို တနှစ်ပတ်လံုး အထင်ြကီးေနခဲ့ြကတယ် ဆိုပါေတာ့ ။
နှုတ်ဆက်ပွဲမှာ ကျေနာ်က ေရဒီယိုေတးသံရှင် စိန်ေမာင်ြမင့် ရဲ ့ ေြပာင်းလဲေနေသာ ရွာကေလး နဲ ့ ကိုေမာင်ေမာင်ရဲ ့ မျက်လံုးစိမ်းနဲ ့မိန်းခေလး ဆိုတဲ ့ သီချင်းေတွကို ကျေနာ် ဆိုဘို ့ ေရွးလိုက်တယ် ။ စိန်ေမာင်ြမင့် ရဲ ့ ရွာကေလးက ကျေနာ့်အတွက် အဆင်ေြပေပမဲ ့ မျက်လံုးစိမ်းနဲ ့မိန်းခေလး ကေတာ ့ ကျေနာ့်ကို ေကာင်းေကာင်းြကီး ဒုက္ခေပးေတာ့ တာ ပါပဲဗျာ။
..............................
သီချင်းစဆိုဘို ့ အဝင်ကို ကျေနာ် ဘယ်လိုမှ မဝင်တတ်ဘူးဗျာ ။
စန္ဒယားေအာင်ြမိုင်က အေတာတီးေပးလိုက် ကျေနာ်က အဝင်မှားလိုက် ၊ ြပန်ြပီး အေတာဝင် ေပးလိုက် မှားလိုက်နဲ ့ မှားြပီးရင်းမှားေနလိုက်တာ သံုးေလး ရက်တိုက်တာလည်း မှားတုန်းပဲဗျာ ။ ေဘးက အကဲခတ်ေနတဲ့ ဂီတနည်းြပဆရာ ဂီတနက်သန် ဦးအုန်းလွင် ကေတာင် .. ဟ ေကာင် ။ သက်ခိုင် ။ ဘားတဝက်မှာ ဝင် ဆိုလိုက် ရံုပဲေလ ၊ မင်းဥစ္စာ .... တမင်မှားဆိုတဲ့ သူေတာင် မင်းေလာက် ဌာန်ကရိုဏ်းကျေအာင် မမှားနိုင် ဘူး ဆိုပဲ ။ သီချင်းတိုက် ေနတာကို ေဘးက ဝိုင်းြကည့်ေနတဲ ့ သူေတွလည်း အံ့အားသင့်ကုန်ြကေရာ ဆိုပါေတာ့ ။နိဂံုးချုပ်လိုက်ေတာ ့ ကျေနာ်ဟာ အြကိမ်ေပါင်းများစွာ ြကိုးစား ြကည့်ခဲ့ေပမဲ ့ ကိုေမာင်ေမာင် ့ သီချင်းကိုေတာ့ ဆိုလို ့ မရခဲ့ပါဘူး ဗျာ။
အဲဒီမှာတင် ကျေနာ် ဂီတနဲ ့ပတ်သက်လို ့ ဘာမှ မတတ်ဘူး ဆိုတာ ေပါ်ကုန် ေရာေပါ့ ဗျာ။ နဂိုကတည်းကလည်း ကျေနာ်က တတ်ပါတယ် မေြပာမိခဲ့ပါ ဘူး ။ သူတို ့ ဘက်က စွတ်အထင်ြကီး ေနတာေတာ ့ကျေနာ်လည်း မတတ်နိုင်ဘူးဗျာ။
................................................
အညာသားမို ့လို ့လားေတာ ့မသိဘူး ။ သီချင်းဆိုရင် ခုနှစ်သံချီေအာ်ရတာကို သိပ်သေဘာကျတယ် ။ ကျေနာ် ့ေဖးဘရိတ်ကေတာ ့တွံေတးသိန်းတန်ပဲ ဗျ။ ေနဦးဗျာ။ ကျေနာ်တို ့ေခတ်က လျှမ်းလျှမ်းေတာက်စာရင်းဝင်ထဲမှာ ဟသင်္ငါတ ေအာင်တင်ဝင်း လည်းပါတယ်ဗျ။ ဟသင်္ငါတ ေအာင်တင်ဝင်း က ကျေနာ်တို ့လမ်းထဲက ကိုတင်ြမ၊ ကိုတင်ခ၊ ကိုေသာင်းေရွှ ၊ မသိန်းေရွှတို ့ရဲ ့ေမာင်အရင်း။သူ ့အေမ ေဒါ်စံမယ် ြကီးလည်း ကျေနာ်တို ့ လမ်းထဲမှာပဲ ေနတယ်။ ကိုတင်ဝင်း က သူ ့အေမဆီ ခဏခဏလာေနေတာ ့ကျေနာ်နဲ ့ မျက်မှန်းတန်းမိေနတယ် ဗျ။ မြပည့်ေလေသာ ကိုယ့်ဆုေတာင်း၊ ဆရာကန် ေတာ့ပွဲ ။ ပိုးကိုက် တဲ ့ပန်း ဆိုတဲ ့သီချင်းေတွက လူတိုင်းပါးစပ်ဖျားမှာ ေရပန်းစားခဲ့တာေပါ့ဗျာ။ သူ ့သူငယ်ချင်း ကိုထွန်းြကိုင်ဆို ဟသင်္ငတာေအာင် တင် ဝင်း အသံနဲ ့တထပ်တည်း ကျေအာင်ကို ဆိုနိုင်တယ် ဗျ ။ ေအးေလ။ ဆိုနိုင်ဆို သူနဲ ့ဟသင်္ငါတ ေအာင်တင်ဝင်းက သံြကိုးတိုင် ကမာကလံုကန် ေဘာင် ေပါ်မှာ ငယ်ငယ်ကတည်းက ဆိုဖက် ေသာက်ဖက်ေတွေလ။ ကိုတင်ဝင်းလည်း ေတာ်ေတာ်ေသာက်တယ်ဗျာ။ အရက်နဲ ့ပဲ လူေလာကကို ေစာေစာစီးစီး ေကျာခိုင်းသွား ရရှာ တာပဲ ။
.............................................
ဟသင်္ငါတေအာင်တင်ဝင်း သီချင်းဆိုခဲ့တဲ ့ေရကန်ြကီး ေဘးကို ကျေနာ်လည်း ေရာက်ခဲ့တာ ေပါ ့ဗျာ။ ကျေနာ်နဲ ့ဆယ်တန်း အတူတက်ခဲ့တဲ ့ ကိုေအးကို ဆိုတဲ ့ေကျာင်းသားြကီး တေယာက် က ပန်တျာ ချစ်လှိုင်ရဲ ့သားဗျ။ ဟုတ်တယ်ဗျာ။ ပန်တျာ ချစ်လှိုင်ဆိုတာ တကယ့် ဒိတ်ဒိတ်ြကဲ ဂီတပညာရှင် ေတးြပုစာဆိုြကီးပါ ဗျာ။ သူ ့ဆံပင်ေတွက တေခါင်းလံုး ေဖွးေဖွးြဖူေနတယ် ။ တွံေတးသိန်းတန် ရဲ ့သူတို ့လို ၊ လက်ပံတန်း သန်းတင်ရဲ ့ ဤဘံုသား ၊ အချစ်သူ ့ ေြကာင့် မုန်းရတယ် ဆိုတဲ ့သီချင်းေတွ အြပင် ကျေနာ်တို ့ ေခတ်က ြပည်သူ ့ အချစ်ေတာ် အဆိုေတာ် ေတာ်ေတာ်များများရဲ ့ သီချင်းေတွကို ေရးစပ်သီကံုးခဲ့သူေပါ့ ဗျာ။ ကျေနာ် က ဆရာပန်တျာ ချစ်လှိုင်နဲ ့သူ ့အိမ်မှာ ဆံုတုန်း သူတို ့လို သီချင်း ကို ဘယ်လိုများ ေရးဖွဲ ့ ခဲ့ပါသလဲ လို ့စပ်စုမိ ေသး တယ် ဗျ ။
ဆရာကေတာ ့ရယ်ကျဲကျဲနဲ ့ ေအးကွ။ အဲဒီ သီချင်းစပ်တုန်းက ေအးကို ငယ်ငယ် ပဲရှိေသး တယ် ။ ဒီေကာင် အီးအီးေတွ ပါေနတုန်း ။ တည်ထားတဲ ့ ထမင်းအိုးကလည်း ဆူေနတုန်း ေရးလိုက်တာကွ တဲ ့။ တကယ်လားေတာ့ ဘယ်သိမလဲ ဗျာ။ သူကိုယ်တိုင် ေြဖတာကေတာ ့ အဲဒီအတိုင်းပဲဗျာ။
...........................................
ကိုေအးကို က ကျေနာ်တို ့ထက် သံုးနှစ်ေလာက်ြကီးမယ် ။ သူက ကျေနာ်တို ့ရပ်ကွက် ထဲကို မယ်ဒလင် တလံုးနဲ ့ခဏခဏလာတယ်။ လာရတဲ ့ အေြကာင်းက ကျေနာ့်တို ့အတန်းထဲက ေအးေအးယုေမာ်ဆိုတဲ ့ ခပ်ေချာေချာ ေကျာင်းသူကို မယ်ဒလင်ေလးနဲ ့လာလာ ြကူတာ ဗျ။ ကျုပ်ကလည်း ပိုးဝင်ေနတဲ့ေကာင်ဆိုေတာ့ မယ်ဒလင်ေလးနဲ ့သာ ဆိုလိုက်ရရင် နိပ်ြပီဟ ဆိုြပီး သူနဲ ့လိုက်လိုက်သွားတယ် ။ ေအးေအးယုေမာ်တို ့အိမ်နားမှာဆို သူက ဆိုတီး ေပါ့ ။ ကမာကလံုကန်နား မှာေတာ ့ကျေနာ် က အဆို သူက အတီးသမား ။ ေအးေအးယုေမာ် အိမ်နားမှာေတာ့ ကျေနာ် ဆိုခွင့် မရှိဘူးေလ။ သိတယ် မဟုတ်လား ၊ ခုတ်ရာတြခား ရှရာ တြခား ြဖစ်ကုန်မှာ စိုးတယ် ထင်ပါရဲ ့ ။အမှန်ေြပာရရင် ကျေနာ် ့စိတ်ထဲမှာ ေအးေအးယုေမာ်ထက် မယ်ဒလင် ကို လွှတ်သေဘာကျေနတာ ဗျ။
အမယ် ေနာက်ပိုင်းမှာ ကျေနာ့်ကို ေရဒီယိုကေန ြမပုဏ္ဏမာ တီးဝိုင်းနဲ ့ အသံလွှင့်ဘို ့ေတာင် စီစဉ်ခဲ့ေသးတယ်ဗျာ။ မရှက်တမ်းေြပာရရင် ေကျာင်းဆရာ လခ နှစ်ရာ့ေြခာက်ဆယ်မှာ သီချင်း ေရးခ တပုဒ်တရာ့ငါးဆယ် မတတ်နိုင်လို ့ မဆိုလိုက်ရဘူး ဆိုပါေတာ့ ။ ေအးဗျ။ ဆရာြကီး ပန်တျာ ချစ်လှိုင် ကေတာ ့ ကျေနာ် ဆိုမယ်ဆိုရင် တပုဒ် တစ်ေထာင်ေလာက် တန်တာကို တရာ့ငါးဆယ်နဲ ့ကို ေရးေပးမယ်ဆိုြပီး ပရိုမိုးရှင်း နဲ ့ေဈးေလျာ့ေပးခဲ့ေသးဗျာ။ ကျေနာ့်သူငယ်ချင်း ေအးကို ကိုလည်း အထင်ေတာ့ မေသး လိုက်နဲ ့ဗျ။ အခု နှစ်တိုင်း နိုင်ငံေတာ်က ကျင်းပေနတဲ ့ ဆိုကေရးတီး ြပိုင်ပွဲေတွမှာ ေရွှတံဆိပ် ေတွ ချိတ်ေနတဲ ့ တက္ကသိုလ် ေအးကို ဆိုတာ ကျေနာ် ့ ကိုေအးကိုြကီးေပါ့ဗျာ။
........................................
ေချာက်တီးေချာက်ချက် အရူးေလျှာက်ထခဲ့တာေတွကေတာ ့ ေြပာမကုန်ပါဘူးဗျာ ။တိုတိုေြပာရရင် ကာရာအိုေကေခတ်မှာ အတွဲအများဆံုးကေတာ ့ ရန်ကုန်တိုင်း ေထာက်လှမ်းေရး ဂျီဝမ်း ဗိုလ်မှူးြကီး မျိုးလွင်ပဲ ဗျ ။ သူက ဝါးခယ်မ ကိုရဲေမာင်ရဲ ့တူ ။ တကယ့်ထိပ်တန်း ဟိုတယ်ေတွရဲ ့ အေကာင်းဆံုး မိုက်ကရိုဖုန်းနဲ ့ စက်ေတွ ရှိတဲ ့ ကာရာ အိုေကခန်းေတွမှာ သူနဲ ့ကျေနာ် က မိုက်ခဲ စာရင်းဝင်ေတွ ။ မိုက်ကရိုဖုန်းကို ရတာနဲ ့ လက်က မလွတ်တမ်း ခဲခဲ ထား လို ့မိုက်ခဲလို ့ ေခါ်တာေပါ ့ ဗျာ။
ကျေနာ် ြကံုဘူးခဲ့သေလာက် အနုပညာ အသိုင်းအဝိုင်းမှာ မူးယစ်ေဆးဝါး သိပ်မကင်းြက ဘူးဗျ။ အနည်းဆံုး အရက်ေတာ ့ေသာက်ြကတာပါပဲ ။ နာမည်ေကျာ် အဆိုေတာ် ခိုင်ထူး လည်း ဖင်ဆီဒိုင်း ချစ်သူပဲ ။ ဒါကလည်း အဲဒီကာလက့ လူငယ်မှန်သမျှ ဖင်ဆီဒိုင်း သံုးတဲ ့ ေခတ်ြကီးြဖစ်ခဲ့တာမို ့ သိပ်ေတာ့ မဆန်းလှပါဘူး။ ခိုင်ထူးနဲ ့ကျေနာ် ေတာ်ေတာ်ကို ရင်းနှီး ပါတယ်။ အေသးစိတ်ေတာ့ ေနာင်ြကံုရင် ေြပာြဖစ်ပါလိမ့်အံုးမယ်ဗျာ ။ကျေနာ်လည်း ဖင်ဆီဒိုင်းကို စွဲစွဲလန်းလန်း သံုးေလးနှစ်ေလာက် သံုးခဲ့ဘူးတယ်။ ဒီခံစားမှုကို ကျေနာ် သိပ်နှစ်ြခိုက်ခဲ့တာလည်း အမှန်ပါပဲ ။ စင်ေပါ်တက်ခါနီးဆိုရင် ဖင်ဆီဒိုင်း တစ်လံုးနဲ ့ ဘီအီးတစ်စိတ်ေလာက်ချုလိုက်ရင် တကယ့် ကို ဆိုလို ့ေကာင်း ဟဲလို ့ ေကာင်းဗျာ။ သီချင်းဆိုခါနီး ဖင်ဆီဒိုင်းနဲ ့ အရက် နှစ်ပင်လိမ် တာ တယ်လဲ သီချင်း ဆိုလို ့ေကာင်းတာ ကလား ။ ဒီနည်းကို ကျေနာ် အဆိုေတာ်လွမ်းမိုးဆီက ရတာဗျ။ သူက မဆိုခင် ေဆးေြခာက် နဲ ့အရက်တွဲ ြပီး နှစ်ပင်လိမ်တာ ။ ကျေနာ်သိတယ်ေလ ။ ကျေနာ်တို ့ ကမာရွတ် ဘက်ကို သူ သီချင်းလာဆိုရင် ကျေနာ်ပဲ ဖန်တီးေပးခဲ့ ရတာေလ။ အားမကျပါနဲ ့ ဗျာ။ ေနာက်ပိုင်း ကျေနာ် ေဆးရံုတက်ြပီး အရက်ြဖတ်ရတဲ ့အဆင့်ကို ေရာက်တာဟာ အဲဒီ အပင်လိမ်တဲ ့ ကိစ္စေတွ ေြကာင့် ပဲဗျ ။
.....................................
ေအးပါဗျာ ။ ဗွီဒီယိုမင်းသား ဇာတ်ေြကာင်းကို အခုေြပာေတာ့မှာပါ။ ကျေနာ်တို ့ တဖွဲ ့ လံုး အင်းစိန်ေထာင်ကေနလွတ်လာနိုင်ေအာင် ဘယ်လို ရုန်းကန် လှုပ်ရှား ရတယ်ဆိုတာ အြပင်ေရာက်မှ သိရတယ်ဗျာ။ ကျေနာ်လွတ်လာပံုကလည်း ခပ်ဆန်းဆန်းပဲ ။
အဲဒီေခတ်က စစ်ခံုရံုးေခတ်ဆိုေတာ ့ စစ်ခံုရံုး ေရာက်တဲ ့အမှုမှန်သမျှ ေထာင်ဒဏ် အနည်း နဲ ့အများ ကျြကတာချည်းပဲေလ။ ဒါေပမဲ ့ကျေနာ် အမှုြဖစ်တံုး က စစ်ေဒသမှူးက ဗိုလ်မှူးြကီး စိန်မှတ်ဗျ။ ဟုတ်ပါတယ် ။ေနာက်ပိုင်းမှာ ေမွးြမူေရးနဲ ့ေရလုပ်ငန်း ညွှန်ချုပ်ဘဝကေန ြပုတ်သွားတဲ ့သူပါ။ သူက ကျေနာ် ့ အမှုကို စိတ်ဝင်စားလို ့နည်းနည်းပါးပါး တီးေခါက်လိုက် ေတာ ့စခန်းမှူး မျိုးညွန် ့နဲ ့ကျေနာ် ြငိခဲ့တာေတွ ကို သတင်းအစအန ရသွားတာနဲ ့ မျိုးညွန် ့ ကို စစ်ေဒသရံုးေခါ်ြပီး မင်းနဲ ့သက်ခိုင် ပုဂ္ဂိုလ်ေရး ြပဿနာ ရှိတယ် ြကားတယ်။ ဒါကို ဒီအမှုမှာ မဆိုင်ပဲ ဆွဲမထည့်ပါဘူးဆိုတာ ေသချာေအာင် တာဝန်ခံ ခိုင်းေနတာမို ့ အမှုက စစ်ခံုရံုးမှာ ချက်ချင်း အမိန် ့မချြဖစ်ပဲ ခဏတန် ့ေနတယ် ဆိုပါစို ့။
ဒါနဲ ့ ကျေနာ်မိတ်ေဆွ လှိုင်ြမို ့နယ်မှူးေဟာင်း ဦးြမင့်အုန်းက တဆင့် ရန်ကုန်တိုင်းစစ်ခံုရံုး အတွင်းေရးမှူးတာဝန်ယူထားတဲ ့ ရဲမှူးြကီး ဦးအုန်းြမင် ့ ဆီကို ဝင်ဘို ့ြဖစ် လာတယ်။ ကျေနာ် ့ဇနီးနဲ ့သမီး ရဲမှူးြကီး ဦးအုန်းြမင့် အိမ်ေရာက်ေတာ ့ တိုက်တိုက်ဆိုင်ဆိုင် သူ ့ သမီး အငယ်ေလး နဲ ့ ကျေနာ် ့သမီးက မရမ်းကုန်း ေဒါ်ယဉ်ဝိုင်းရဲ ့မူြကိုမှာ ေကျာင်းေနဘက် တခံုတည်း ထိုင်တာ ြဖစ်ေနသဗျာ။ အတိုချုပ်ရရင် ဗိ်ုလ်မှူးြကီး စိန်မှတ်နဲ ့ ရဲမှူးြကီး ဦးအုန်းြမင့် တို ့ ေကာင်းမှုေြကာင့်ချက်ချင်းလွတ်လာတယ် ဆိုပါေတာ ့။ တကယ်ကို သူတို ့ ေကာင်းမှု လို ့ဆိုရမယ်ဗျ ။ လက်မတင်ေလး လွတ်လာတာပါပဲ ။ အမှန်ေတာ ့ ကျေနာ်တို ့ အဖွဲ ့ကို လွတ်မိန် ့က ေနာက်မှ ထွက်ြပီး လွှတ်ဝါးရမ်းက ေထာင်ကို အရင်ေရာက်လာတာ ။ ကျေနာ်တို ့အမှု ကိုေထာင်ဆယ် နှစ်စီချထားတဲ ့အမိန် ့က ကျေနာ်တို ့ေထာင်ကလွတ်ြပီး သံုးရက်ြကာေတာ ့ေရာက်လာတယ် တဲ ့ဗျား ။ေအာ် .. ေလာကြကီးက ထူးဆန်းတယ်ဗျ။ ကျေနာ်ေထာင်ကထွက်လာြပီး ေြခာက်လေလာက်ြကာေတာ့ စခန်းမှူးမျိုးညွန် ့ လာဘ်စားမှုနဲ ့ြပုတ်ြပီး ထင်းရူးြမိုင် အေပျာ်ခန်းမှာ အလုပ်လုပ်ရင်း ေထာင်ထဲ ြပန်ေရာက်သွားသတဲ ့ဗျာ။
............................
ဒီလိုနဲ ့ေနာက်ပိုင်းမှာ ရဲမှူးြကီး ဦးအုန်းြမင့်နဲ ့ကျေနာ် အေတာ်ခင်သွားြကတယ် ။ တေန ့ ေတာ့ သူ ့သမီးေလး ေမွးေန ့ကို ကျေနာ်တို ့မိသားစုကို ဖိတ် တယ် ။ သူ က ကျေနာ့်ကို ဧည့်ခံစားပွဲမှာ ေနရာချေပးရင်း ကျေနာ် ့ တကိုယ်လံုးကို ေသချာြကည့်ြပီး ... ကိုသက်ခိုင် ခင်ဗျား မင်းသားလုပ်ပါလားတဲ ့.. ။ ကျေနာ်လည်း ရဲမှူးြကီးရဲ ့အရင်းမရှိအဖျားမရှိ စကား ေြကာင် ့ နည်းနည်းေတာ ့အူေြကာင်ေြကာင် နိုင်သွားတယ် ဗျ ။ ဇာတ်လမ်းက ဒီလိုပါဗျာ ။
......................................
ရှစ်ဆယ့်ရှစ် အေရးအခင်း မြဖစ်ခင်ကေလးမှာပဲ ရန်ကုန်ြမို ့လယ်ေခါင် ေရွှဘံုသာ လမ်းမှာ စိန်ကုန်သည် တစ်ေယာက်ကို ဆိုင်လင်ဇာတပ်ထားတဲ ့ ေသနတ်နဲ ့ ပစ်သတ်ြပီး ပစ္စည်းလုယူ သွား တဲ ့အမှုတခု ြဖစ်ခဲ့တယ် ဗျ။
ပစ်သွားတဲ ့တရားခံနာမည်က ရှမ်းအမျိုးသား အိုက်ေပါင်း တဲ ့။ သူက တကယ့် ေြကးစား လူသတ် သမား ၊ အေလာင်းအစားဝါသနာ ထံုတယ်။ နယ်စပ် မှာ ကုန်သည် အချင်းချင်း ရန်ြငိုးေြကာင် ့ လူသတ်ေပးဘို ့ တာဝန်ယူရာကေန သူ ့ လက်ထဲကို အသံတိတ် ကိရိယာ တပ်ထားတဲ ့ ေသနတ် ေရာက် လာတာ။ တာဝန်အရ လူသတ်ေပးြပီးေနာက် သူက ေငွလို တိုင်း မန္တေလးလို ြမို ့ြကီး ေတွမှာ တကိုယ်ေတာ် ြကဲြပီး ေငွရှာေနတဲ ့လူ။ တစတစ နယ်ကျယ် လာြပီး ရန်ကုန်ကို ေရာက်လာတာ။ ြဖစ်ချင်ေတာ ့ ေရွှဘံုသာ မှာ လူသတ်မိတဲ ့ ေန ့က သူက စိန်ကုန်သည်ေနာက်ကေန လိုက်လာတယ်။ စိန်ကုန်သည် က အေဆာက် အဦးတစ်ခုရဲ ့ အေပါ်ထပ်ကို ေလှခါးကေန တက်သွားေတာ ့သူက ေနာက်ကေန စိန်ကုန် သည် ရဲ ့ ေနာက်ေစ့ကို ေသနတ်နဲ ့ လှမ်းပစ် တယ်။ ြဖစ်ချင်ေတာ ့ အပစ်ခံရတဲ ့ စိန်ကုန် သည် ရဲ ့ ခန္ဓာကိုယ်ြကီး ၊ သူ ့အေပါ်တည့်တည့် ြပုတ်ကျလာတယ်။ ဒီမှာတင် ေသနတ်က လက်ကလွတ် ထွက်သွားြပီး အေလာင်းေအာက်မှာ ညပ် ကျန် ခဲ့ေရာ တဲ ့။ေသနတ်ကို မရရေအာင် ဆွဲထုတ်ေနတုန်း လူေတွ ေရာက်လာလို ့ ကိုယ်လွတ်ရုန်း ေြပး ရေတာ ့ အသံ တိတ် ေသနတ်က ကျန်ခဲ့ြပီူး ရန်ကုန်တြမို ့လံုး ဟိုးဟိုး ေကျာ်တဲ ့ဆိုင်လင်ဇာနဲ ့ လူသတ်မှုြဖစ်လာတယ် ။
......................................
ဒီအမှုက စီအိုင်ဒီက ကိုင်တယ်။ တရားခံ အိုက်ေပါင်းကို ေတာင်ြကီးမှာ မိတယ် ။ ေနာက်တရားစွဲဘို ့လုပ်ေနတုန်း အေရးအခင်း ြဖစ် လာေတာ့ အိုက်ေပါင်း လည်း ေထာင်ေပါက်တာနဲ ့ြကံုြပီး လွတ်သွားတယ် ။အဲဒါ ကို ရဲမှူး ဦးအုန်းြမင့်က ေပါ်လစီ ဗွီဒီယိုကား ရိုက်ဘို ့ြပင်တာ ေပါ့ဗျာ။
ဦးအုန်းြမင့် အေြပာအရေတာ့ လူသတ်သမားရဲ ့ကိုယ်လံုးကိုယ် ထည် အရပ်အေမာင်းဟာ ကျေနာ်နဲ ့တပံုစံတည်း ဆိုပဲ ။
ဒါနဲ ့ ကျေနာ့် ကို အဲဒီကားမှာ သရုပ်ေဆာင်ေပးဘို ့ ကမ်းလှမ်းတယ်။ အမယ် ... မင်းသမီးက တင့်တင့်ထွန်း ဆိုပဲ ။ ကျေနာ်ကလည်း ပိုးေလးရှိေနေတာ ့ အခွင့်အေရးေလး ရတုန်း ဝင်ြကဲလိုက်ဦးမှ ဆိုြပီး ေခါင်းြငိမ့်မယ် ရှိေသးဗျာ။ဇနီးသည်က ဘယ်က ဘယ်လို ြကားသွားတယ် မသိပါဘူး ။ ရဲမှူး ဦးအုန်းြမင့် ဆီသွားြပီး အမယ်ေလး ... ဆရာ့ညီက အခုေတာင် တားမရဆီးမရ ထင်တိုင်းြကဲေနတာ အဲဒီ ပိုးဝင်ြပီး ထင်ရာေလျှာက်လုပ်မှြဖင့် ဆရာရယ် ဆိုြပီး ဇွတ်ဝင်တားတာနဲ ့ ပျက်ကေရာ .. ဆိုပါေတာ ့။ ေနာက်ပိုင်းေတာ ့အဲဒီ ဆိုင်လင်ဇာနဲ ့ေသနတ်သမား ဇာတ်လမ်းကို ရန်ေအာင် နဲ ့မင်းဦး တွဲြပီး " တိတ် ဆိတ်ေသာ်လည်း ြကားနိုင်သည် " ဆိုတဲ ့ေခါင်းစဉ်နဲ ့ ဗွီဒီယိုေခွ ထွက်လာ ပါသဗျာ။ အထိုက်အေလျာက်ေအာင်ြမင်ခဲ ့တဲ ့ကားပါပဲ ။
...............................
ကျေနာ်က ရုပ်ရှင်မင်းသား ြဖစ်ေလာက်ေအာင် ေချာေမာသူမဟုတ်ေပမဲ ့ မင်းသား ပံုစံ ေပါက်တယ်လို ့ ေတာ ့ရုပ်ရှင်မင်းသားြကီး ြမတ်ေလးကိုယ်တိုင် ကလည်း မှတ်ချက်ချဘူး တယ်ဗျ။ အဲဒီတုန်းက ရဲမှူးြကီး ဦးအုန်းြမင့်နဲ ့မဆံုြဖစ်ြကေသးပါဘူး ။ြကွားတာ မဟုတ်ရပါဘူး ။ တရံတခါ က အေြကာင်းေတွ ြကံုတုန်းမို ့ ေြပာတယ် သာ မှတ် ပါဗျာ ။
ဟုတ်ပါတယ် ။ ကျေနာ့် ကုမ္ပဏီမှာ မန်ေနဂျာလုပ်ေနတဲ ့ ဦးဝင်းေဖရဲ ့သူငယ်ချင်း ဦးချစ်ေဝ ဆိုတာ ကျေနာ့် ရံုးကို မြကာမြကာ ဝင်ထွက်ေနမို ့ကျေနာ်နဲ ့ ခင်ေနတယ်။ ဦးချစ်ေဝက ရန်ကုန်တက္ကသိုလ်စာြကည့်တိုက်မှာ ဆရာေဇာ်ဂျီတို ့ဦးေသာ်ေကာင်းတို ့ လက်ေအာက်မှာ အလုပ်လုပ်ခဲ့တာဗျ ။တေန ့ ကျေနာ်နဲ ့ဦးချစ်ေဝ ဆူးေလဘုရားလမ်းက ေဒါ်ရိတ်ြကီး လက်ဖက်သုတ်ဆိုင်မှာ ထိုင် ေနတုန်း ရုပ်ရှင်မင်းသားြကီး ြမတ်ေလး ေရာက်လာ တယ် ဗျာ။ ဦးချစ်ေဝကို ေတွ ့ ေတာ့ ကျေနာ်တို ့ ဝိုင်းမှာ သူ ဝင်ထိုင်လိုက်တယ် ။ ဦးချစ်ေဝ ရန်ကုန် တက္ကသိုလ် စာြကည့် တိုက်မှာ လုပ်ခဲ့တုန်းက ဦးြမတ်ေလး ေကျာင်းသားဘဝ မှာ ခင်ေန ခဲ့ြကတာတဲ ့။
ဦးြမတ်ေလး က လက်ဖက်သုတ်ကို ဇွန်းနဲ ့ခပ်ရင်း ဦးချစ်ေဝ သူကဘယ်သူလဲ ဗျ တဲ ့။ ဦးချစ်ေဝက ကိုသက်ခိုင်ပါလို ့လည်း မိတ်ဆက်ေပးေရာ ဦးြမတ်ေလးက ကျေနာ့်ကို ကိုသက်ခိုင် .. ခင်ဗျားမှာ မင်းသားတေယာက်ရဲ ့တဲရင့် (talent) ရှိတယ် လို ့ မှတ်ချက် ချသဗျာ။ ဟား .. ဟား.. ေခသူမဟုတ် ဆိုပါေတာ ့ဗျာ။ ေအာ် .. အခုေတာ့လည်း ဒါေတွဟာ သံေဝဂပွားစရာေတွ ပါပဲ ။
................................
ပညတ်သွားရာ ဓာတ်သက်ပါ ဆိုရမလားပဲ ဗျာ။ ရှမ်းြပည်ဖက်က လက်မရွံ ့လူသတ်သမား ရဲ ့ဇာတ်ရုပ်ေနရာမှာ သရုပ်မေဆာင်လိုက်ရေပမဲ ့ ေနာက်နှစ် နှစ် ေလာက်ြကာေတာ့ ကျေနာ် ရှမ်းြပည်လားရှိုးဘက်ကို ေရာက်ြပီး ဘိန်းအေရာင်းအဝယ်နဲ ့ နာမည်ြကီးေနတဲ ့ဝ လက်နက် ကိုင်(UWSA)ေတွ ြကား ကို ေရာက်ခဲ့ေသးဗျာ။ တကယ့်ကို ထဲထဲဝင်ဝင် ပတ်သက်ခဲ့ ပါေသးတယ် ။ရုပ်ရှင် ရိုက်ဘို ့ေတာ ့မဟုတ်ပါဘူးဗျာ။ ဘာအတွက်လဲ ဟုတ်လား ။ မေလာပါနဲ ့ဗျ။ ဇာတ်လမ်း အရှုပ်ေတွက ခုမှ အစပဲ ရှိပါေသးတယ်။ ဒါေြကာင့်လည်း လူ ့ ဘဝ ဆိုတာကို ဇာတ်ခံုြကီးနဲ ့တူတယ်လို ့တင်စားြကတာ ထင်ပါရဲ ့ဗျာ။
(ဆက်လက် ေရးသားပါဦးမည်။)
ရုပ်ပံုများကို ဂူဂယ်လ်မှ ရယူထားပါသည်။
Thursday, January 22
မင်းဒင် ရဲ ့ သက်ခိုင်။(၅၈)
Posted by သစၥာ | သစ္စာ at 12:50 AM
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
2 comments:
လူရယ်လို့ ြဖစ်လာရင် တကယ်တာဝန် ေကျပွန် ချင်တဲ့ လူဆိုရင် တာဝန် နှစ်ရပ်ကို မလွဲမေသွ ထမ်းေဆာင်ရမယ်။ ပထမတာဝန်က ကိုယ်ြဖတ်သန်းေနတဲ့ သမိုင်းေခတ်က ကိုယ့်ပခံုးေပါ် တင်လိုက်တဲ့ တာဝန်၊ ဝတ္တရားကို ေကျေကျပွန်ပွန် ထမ်းေဆာင်ဖို့၊ ဒုတိယတာဝန်က ကိုယ့်ရဲ့ လူ့ဘဝဆိုင်ရာ ြဖတ်သန်းမှု အေတွ့အြကံု ေကာင်းဆိုး မှားမှန် ေတွကို ေနာင်လာေနာက်သား ေတွကို လက်ဆင့်ကမ်းတဲ့ နည်းနဲ့ သူတို့ ေရှ့ဆက်ရမယ့်ခရီးကို ပံ့ပိုးခဲ့ဖို့ ြဖစ်တယ်။ ဒီလို ပံ့ပိုး တဲ့ေနရာမှာ အနုပညာဟာ အေကာင်းဆံုးလက်နက်ပဲ လို့ ယံုြကည်မိပါတယ်။ အနုပညာ လို့ ဆိုလိုက်တာနဲ့ တန်ဆာဆင်မှု၊ ထိထိခိုက်ခိုက် ြဖစ်ေအာင် ဖွဲ့ဆိုမှုေတွ မေရှာင်မလွှဲသာ ပါလာရမှာပဲ ြဖစ်ပါတယ်။ ဒါေတွမပါရင် ဇာတ်လမ်းဟာ ြငီးေငွ့ဖွယ် မှတ်တမ်းသာသာ ပဲ ြဖစ်သွားပါလိမ့်မယ်။ ဒါ့ေြကာင့် ကိုသက်ခိုင် ေခါ်ရာလိုက်ပါလို့ ကျွန်ေတာ်က ြပန်လည် ေတာင်းဆိုလိုပါတယ်။
Please write your post.I like very much.
Post a Comment