Sunday, July 27

ေသွးစက်နှင့် ကျမျက်ရည် ြပည်နိုင်ငံ ့ အေရး။


ကိုယ်၌က ထိုင်ရမလိုထရမလို ြဖစ်ေနချိန်တွင် ဖုန်းသံ တတီတီက အာရုဏ်ဦးမှသည်၊ သန်းေခါင်အလွန်အထိ။

“ဟဲလို၊ ဘယ်သူလဲ”

“ဟုတ်ကဲ့၊ ကျွန်ေတာ်ပါ”

“ဗမာြပည်မှာ ဘာြဖစ်ေနလဲ သိလား”

“ဟုတ်ကဲ့၊ သိသင့်သေလာက်သိပါတယ်”

“ဘုန်းေတာ်ြကီးေတွကို ပစ်သတ်ေနတယ်ဆို ဟုတ်လား”

“ဟုတ်ကဲ့၊ မှန်ပါတယ်”

“ခင်ဗျားတို့က ဒီအတိုင်းြကည့်ေနြကသလား ဘာမှမလုပ်ဘူးလား။ ဒီအတိုင်းေမတ္တာပို့ေန၊ ေအာ်ေနရံုနဲ့ ြပီးမှာ လား၊ နယ်စပ်ကအဖွဲ့ေတွမှာ လက်နက်ေတွရှိတယ်ဆို၊ ဘယ်လိုဆက်သွယ်ရမလဲ၊ ကျွန်ေတာ်တို့ဆီမှာ အေသ ခံရဲတဲ့သူေတွရှိတယ်။ ခင်ဗျားဘာလုပ်ေပးမလဲ”

“ဟုတ်ကဲ့ ဟုတ်ကဲ့…..”

٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭



၂၇၊ ၀၉၊ ၂၀၀၇ နစ်ေနမန်း (C.Box)

• မနက်ေစာေစာပိုင်းက ေတာင်ဥက္ကလာပက ေငွြကာယံေကျာင်းတိုက်ကို ဝင်စီးြပီး ေကျာင်းထိုင် ဆရာေတာ်ကို ြကိုးတုတ်ရိုက်နှက်၊ သံဃာေတာ်များကို စစ်ဖိနပ်နှင့်ကန်နှိုးြပီး အားလံုး ဖမ်းဆီး ေခါ်ေဆာင်။

• မဂ္ဂင်ေကျာင်းတိုက်ကို ၀င်ေရာက်စီးနင်း။

• ပျံလွန်ေတာ်မူေသာ သံဃာေတာ်၏ရုပ်ကလပ်ကို ထမ်း၍ ချီတက်ရန်ြပင်ဆင်။

• ပစ်ကုန်ြပီ၊ ေသနတ်သံေတွ ြကားေနရြပီ၊

• ဒီအတိုင်းြကည့်ေနရမှာလား၊ UN ကို သတင်း ပို့ပါ၊ ပို့ပါ၊ ပို့ပါ၊

٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭



“ဟဲလို၊ အကိုလား”

“ေအး၊ ေြပာကွာ”

“ဗမာြပည်အေြကာင်း ြကားြပီးြပီလား”

“ေအး”

“တခုခုလုပ်ေလ။ အကိုရာ ဒီေလာက်ပစ်ခတ်သတ်ြဖတ်ေနတာ၊ ဒီတိုင်းခံေနြကရမှာလား၊ ေန့တိုင်း အေသခံထွက်သလို ြဖစ်မေနဘူးလား။ ကျွန်ေတာ်တို့က ဗမာြပည် မြပန်နိုင်တဲ့သူ ဆိုေတာ့ ဘာလုပ်ေပးရမလဲ အလှူေငွေတွဘာေတွ ဘယ်လိုဆက်သွယ်ြပီး လှူရမလဲ၊ အကို ဘာလုပ်ေနလဲ၊ တခုခုလုပ်ေလဗျာ”

“ဟုတ်ကဲ့ ဟုတ်ကဲ့…...”

٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭



“ဟယ်လို၊ ဗမာြပည်ေနာက်ဆံုး အေြခအေနဘယ်လိုလဲ”

“ဟုတ်ကဲ့ စစ်တပ်နဲ့ အားစမ်းေနတုန်းပါပဲ”

“ဘာလဲဗျ၊ အားစမ်းေနတယ်ဆိုတာ၊ ပစ်သတ်လို ့ေသကုန်ြပီ။ UN တပ်ေတွ မ၀င်ေသးဘူးလား၊ အေမရိကန်က ဘာလုပ်ေနသလဲ”

“ဟုတ်ကဲ့ ဟုတ်ကဲ့ ့ ့ ့ ့”

٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭



“ဟယ်လို၊ ဦးေလးလား”

“ဟုတ်ကဲ့”

“ဦးေလး ဗမာြပည်မှာ ဘုန်းြကီးေတွ၊ ြပည်သူေတွကို ပစ်ခတ်သတ်ြဖတ်ေနတဲ့ ကိစ္စကို တကမ္ဘာ လံုးမှာ ဆန္ဒြပေနြကြပီ၊ ကျွန်ေတာ်တို့ဖူးခက်မှာ ဆန္ဒြပရေအာင်၊ ဒီအတိုင်းေနလို့ဘယ်ြဖစ်မလဲ၊ ဦးေလးလည်း ဗုဒ္ဓဘာသာပဲ၊ ဦးေလးမှာ အဆက်အသွယ်ရှိတာပဲ ဆန္ဒြပလို့ရေအာင်လုပ်ပါ ဦးေလးရာ၊ ဦးေလး ဘာလုပ်ေနတာလဲ”

“ဟုတ်ကဲ့ ဟုတ်ကဲ့…..”

٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭



G-Talk chatting box

• ထား၀ယ်လူငယ်တဦး။ ။ အသက်ေတွ စွန့်ေနြကရြပီဗျာ၊ ကျွန်ေတာ်တို့ ဘာလုပ်ြကရမှာလဲ။

• သန္တာမွန်။ ။ ကျွန်မ စိတ်မထိန်းနိုင်ေတာ့ဘူး၊ ကျွန်မငိုေနြပီ။ ကျွန်မ ဘာလုပ်ရမလဲ၊ ဗမာြပည်ကို ချက်ချင်းြပန်လို့ရရင် ကျွန်မ အေသခံရဲတယ် ဘာလုပ်ရမလဲ။

• ခိုင်၀င်း၀င်း။ ။ မိုက်ရိုင်းတယ်၊ ယုတ်မာတယ်ဆိုတဲ့ စကားလံုးေတွဟာ မလံုေလာက်ေတာ့ဘူး။ ကမ်းလွန်တဲ့ ရက်စက်မှု ဘယ်လို တုန့်ြပန်ြကမလဲ။

• အာကာ။ ။ ရာဇ၀င်ရိုင်းတယ်ဆိုတဲ့ ဟိုးအေ၀းဆံုးကို ေရာက်သွား ခဲ့ြပီ။

٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭



၂၇၊ ၀၉၊ ၂၀၀၇ ဆံုဆည်းရာ ( C. box )

• လှုပ်ရှားမူကို Step တခု ြမှင့်ရမယ်၊ ေဌးြကွယ်တို့နဲ့ညှိြပီး စင်ြပိုင်အစိုးရဖွဲ့ြပီး ေြကြငာရမယ် …

• ဂမ်ဘာရီကို ဗမာြပည်လာဖို့ စစ်ေခွးေတွ လိုက်ေလျာလိုက်ရြပီ၊ ဂမ်ဘာရီေရာက်လာချိန်မှာ အင်အားြပနိုင်ဘို့ ြကံ့ြကံ့ခံထားဘို့ လိုတယ်၊ ေနာက်မဆုတ်ြကပါနဲ့၊ အေသခံရဲတဲ့သူေတွ အများြကီး လိုပါတယ်။

٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭



၂၈၊ ၀၉၊ ၂၀၀၇ (နစ်ေနမန်း၊ ဘေလာက်)

• ရန်ကုန်မှာ ဟိုတဖွဲ့ ဒီတဖွဲ့ စုရံုးေန၊ စစ်တပ်က ပိတ်ဆို့ထား။

• မန္တေလးမှာ သံဃာေတာ်များ စစ်တပ်ကို ထိပ်တိုက်ရင်ဆိုင်ြကွချီ။

• ဗမာြပည်အြကာင်း အြဖစ်မှန်ေတွကို တကမ္ဘာလံုးမှာရှိတဲ့ သတင်းမီဒီယာေတွ၊ အားလံုးကို ဝိုင်းဝန်းသတင်းပို့ြကပါ။

• UN သို့ တိုက်ရိုက်ဆက်သွယ်နိုင်သည့် လိပ်စာ …..

• စစ်ေခွးဘီလူးေတွ လူစိတ်ေပျာက်ေနတဲ့ အရိုင်းအစိုင်းေတွ ကျွန်ေတာ်တို့ ဘာဆက်လုပ်ြက မလဲ……..

٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭



၂၉၊ ၀၉၊ ၂၀၀၇ (နစ်ေနမန်း၊ ဘေလာက်)

• ယေန့ ေန့လည် (၁၂) နာရီမှာ ဂမ်ဘာရီေရာက်ြပီ၊ ဗမာြပည်မှာ ၂ ရက် ေနမည်။

• ြကံ့ဖွံ့အားေကာင်းေသာ ြမို့များမှ တန်ြပန်ဆန္ဒြပပွဲများကို ဂမ်ဘာရီကို ြပမည်။

• စစ်ဘီလူးတို့ဖျက်ဆီးခဲ့ေသာ ေငွြကာယံေကျာင်းတိုက်ကို ညတွင်းချင်းြပင်ဆင်။

• ေရွှဘံုသာလမ်းမှာ လူထုေသာင်းချီဆန္ဒြပေနြက။

• လက်ေြဖာင့်ေသနတ်သမားြဖင့် ဆန္ဒြပေခါင်းေဆာင်ကို ေရွးချယ်ပစ်ခတ်ရန် စီစဉ်ထားသည်။

• ေမာင်ေအးနှင့် သန်းေရွှသေဘာထားကွဲ၊ DVB မှ အထူးသတင်းေြကြငာရန်ရှိသည်၊ ေစာင့်နားေထာင်ြကပါ။

• ေအာက်တိုဘာ အေထွေထွအလုပ်သမားသပိတ်ြကီး စမည်။

٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭



ထိုသို့ ဤသို့ အထက်တွင်ဆိုခဲ့သကဲ့သို့ ြပည်တွင်း၊ ြပည်ပရှိ ြမန်မာြပည်သူတိုင်း၏ စိတ်ဝယ် ြကီးမားလှစွာေသာ ေသာကမီး ေတာက်ေလာင်လျှက် ဘာဆက်လုပ်ြကမလဲ၊ ဘယ်လိုဆက်လုပ်မလဲ ဟူေသာ ေမးခွန်းတို့သည် ြဖစ်ေပါ်လျှက်ရှိြကပါ၏၊ ကျွန်ေတာ့် ရင်တွင်လည်း ြဖစ်ေနသည်ပင်။

ထိုေမးခွန်း၏ အေြဖကား ဗမာြပည်ြကီး၏ ေရှ့ေရးနိုင်ငံသားတို့၏ အနာဂတ် အေမနဲ့ေ၀း၊ အိမ်နဲ့ေ၀း ေနရသူတို့အတွက် ေမျှာ်လင့်ချက်၊ သမိုင်း၏ လိုအပ်ချက်တည်း။

٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭



အေြဖသည် လွယ်မေယာင်နဲ့ နက်လှပါ၏၊ ေ၀့လည်ေြကာင်ပတ်အေြဖတို့သည်လည်း အလွန်အန္တရာယ် ြကီးပါသည်။ အေြဖမှန်ရေအာင်ကား ကျွန်ေတာ်တို့အားလံုး ေစ့ငုအားထုတ် ြကရပါမည်။ အေြဖေပါင်းများစွာ ထွက်ေပါ်လာမည်။ ကွဲလွဲနိုင်သည်၊ သို့ေသာ် အေြဖမှန်သည် အထိ ကျွန်ေတာ်တို့ တွက်ထုတ်ြကရပါမည်။

٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭



သိပ္ပံပညာေကျာ် အိုင်စတိုင်းက ရုပ်ြဖစ်စဉ်အားလံုးကို အမှုန်၊ အလင်း ဟူေသာ ရှုေဒါင့် မှ ချဉ်းကပ်ခဲ့သကဲ့သို့ ေဂါတမဗုဒ္ဓသည်လည်း ေလာကသံုးပါးကို Body and Mind (ရုပ်နှင့်နာမ်) ရှုေဒါင့်မှ ချဉ်းကပ်ခဲ့ပါသည်။ အိုင်းစတိုင်း အဆံုးစွန်အထိ မေအာင်ြမင်ခဲ့ေသာ်လည်း ဗုဒ္ဓမှာမူ အဆံုးစွန်အထိ ေဖာ်ထုတ်ေအာင်ြမင်ခဲ့ပါသည်။

ဗုဒ္ဓ၏လမ်းညွှန်မှုများတွင် အဆံုးစွန်ေသာ လွတ်ေြမာက်မှုတို့အတွက် နည်းလမ်းရှိ သကဲ့သို့ အဆံုးစွန် မလွတ်ေြမာက်မီစပ်ြကား ကျင့်သံုးလိုက်နာြကရမည့် နည်းလမ်းမှာလည်း ရှိသည်ပင်၊ ယခု ကျွန်ေတာ်တို့အားလံုး၏ ဒီမိုကေရစီအေရးသည် သံသရာမှ အဆံုးစွန် မလွတ်ေြမာက်မီစပ်ြကား အားထုတ်အပ်ေသာ၊ ရယူခံစားအပ်ေသာ တရားဟု ကျွန်ေတာ် ြမင်ပါသည်။

ေလာကီ မျက်နှာစာမှ ဒီမိုကေရစီအေရးသည် ေလာကုတ္တရာမျက်နှာစာမှ နိဗ္ဗာန်နှင့် သေဘာဆင်တူသည်ဟု ဆိုချင်ပါသည်။ ေလာကုတ္တရာနိဗ္ဗာန်သည် အမတ (အလံုးစံု ြငိမ်းချမ်း ေသာ) နိဗ္ဗာန်ြဖစ်၍ ဒီမိုကေရစီသည် ေလာကနိဗ္ဗာန် ြဖစ်ပါသည်။

အမတနိဗ္ဗာန်အတွက် သီလသမာဓိတည်းဟူေသာ အေြခခံသံုးရပ်မှ သမတ ၀ိပဿနာ တို့ကို ကျင့်သံုးေဆာက်တည်ြခင်းြဖင့် ရနိုင်သကဲ့သို့ ဒီမိုကေရစီေရးအတွက်သည် တိကျေသာ အေြခခံအေြကာင်းတရားများြဖင့် ကျင့်သံုးတည်ေဆာက်နိုင်မည်ပင် ြဖစ်ပါသည်။

٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭



မဂ်တရား၊ ဖိုလ်တရားတို့ကို ရြခင်းအေြကာင်းတို့ကား အဘယ်သို့နည်း။ မဆန်းစစ်သင့် ပါသေလာ။ ၀ိပဿနာအားထုတ်ေသာ ပုဂ္ဂိုလ်များ တရားရရန် (မဂ်၊ ဖိုလ်)ရရန် ပဓာနိယဂင်္ငတရား ငါးပါးရှိသည်။

၁။ သဒ္ဒါ၊ ယံုြကည်မှုရှိရမည်။
၂။ ကျန်းမာရမည်။
၃။ စိတ်နှလံုး ြဖူစင်ေြဖာင့်စင်း ရမည်။
၄။ လံု့လ၀ိရိယ ရှိရမည်။
၅။ ဉာဏ်ပညာ စူးရှထက်ြမက်ရမည်။

အချို့ေယာဂီတို့ကား သဒ္ဒါ၊ ၀ိရိယ၊ ပညာ ချိန်ခွင်လျှာညီေအာင် မကျင့်ြကံြကပဲလျှက် “ငါကား ဒွိဟိတ်ပုဂ္ဂိုလ်သာြဖစ်လျှက် တိဟိတ်တို့သာ ရနိုင်အပ်ေသာ မဂ်ဖိုလ်တို့နှင့် မအပ်စပ်” ဆိုကာ စိတ်ပျက်အားေလျာ့တတ်ြကသည်။

“တိဟိတ်၊ ဒွိဟိတ်၊ ၀ိစိကိတ် ေဘးချိတ်ထားပါဘိ” ဟူ၍ု ကျမ်းတတ်ဆရာေတာ်များ အဖန်ဖန်အဆံုးအမ ရှိသည်။

ဝါးချက်မင်းေကျာင်း ဆရာေတာ်၏ အဆံုးအမ ဩ၀ါဒ၌

• အကျိုးကို အားမထုတ်ရ၊ အေြကာင်းကိုသာ ေြဖာင့်မှန်ေအာင်သာ အားထုတ်ြကရမည်။

• မိမိ ကျင့်ြကံအားထုတ်ေနသည်ကို သူတပါး မသိေစရ။

• ကိုယ့်အကျင့်မှန်မမှန် ကိုယ်သိေအာင် ဆင်ြခင်ရမည်။

• အကျင့်အတုေယာင် မြဖစ်ေစရ၊ အကျင့်အစစ်အမှန် ြဖစ်ေစရမည်။

• သူတပါးကို အားမကိုးရ၊ မိမိကိုယ်သာ အားကိုး၍ ကျင့်ြကရမည် စသည်ြဖင့် ဆိုပါသည်။

၀ိပဿနာအရာ၌ မကျွမ်းကျင်ြကသူတို့သည် ဩဘာသ စေသာ အေရာင်အလင်းကို ြမင်ရရံုမျှြဖင့် မဂ်ေလာ ဖိုလ်ေလာ၊ မဂ်ရြပီ ဖိုလ်ရြပီ ဟူ၍ အယူရှိြက၏။ ဤကား ၀ိပဿနာ ညစ်ညူးေြကာင်း တရားတို့တည်း၊ ဤပီတိပါေမာဇ္ဇမျိုးကို မမက်ေမာအပ်။

٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭



ဒီမိုကေရစီေရး ြကိုးပမ်းမှုတွင်လည်း ထိုနည်းနှင့်ပင် ယူချင်ပါသည်။ ဒီမိုကေရစီေရး အတွက် ဧေကာ ဓေမ္မာ ဟူေသာ ဓမ္မလမ်းေြကာင်းြကီးတရပ်သည် အမှန်ပင်ရှိပါ၏၊ ချုပ်၍ ဆိုရလျှင် ဒီမိုကေရစီအကျိုးကို ေရှ့ရှုအားမထုတ်ပဲ ဒီမိုကေရစီရေြကာင်းကိုသာ ေြဖာင့်မှန်စွာ ဆက်လက် အားထုတ်ြကရန်သာ ရှိပါ၏။

ကျွန်ေတာ်တို့အားလံုး “ဒီမိုကေရစီရရင်ေတာ့လား” ဆိုေသာ စိတ်ကူးမျိုးထက် ဒီမိုကေရစီရေြကာင်းတို့ကိုသာ ကိုယ်ကျရာေနရာမှ မဆုတ်မနစ် ဆက်လက် အားထုတ်ြကရ ပါမည်။ ဤသို့လျှင် မြကာမတင်ကာလ၌ ဒီမိုကေရစီတည်းဟူေသာ မဂ်တရား၊ ဖိုလ်တရားသည် ေြမြကီးကို လက်ြဖင့်ခတ်ဘိသကဲ့သို့ မလွဲမေသွ ေပါ်ေပါက်လာရမည်ဟု ကျွန်ေတာ် ရဲ၀ံ့စွာ ဆိုချင်ပါသည်။

٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭

မင်းဒင် (၂၉၊ ၀၉၊ ၂၀၀၇)



ဖတ်သည့်စာ စာရင်း

• သိေက္ချေတာင်ဆရာေတာ် ဦးတိေလာက၏ ပဏဍိတေပဒနိယကျမ်း၊
• လယ်တီဆရာေတာ် - လယ်တီဒီပနီများ၊
• အမရပူရ ဦးေတာ်၏ ဆရာေတာ်ြကီး (၁၄)ပါး၏ ၀ိပဿနာ ဩ၀ါဒများ၊
• အနာဂါမ် ဆရာသက်ြကီး၏ ၀ိပဿနာ ရှုပွားနည်း၊
• ေဒါက်တာမင်းတင်မွန် ဘ၀ေအာင်ြမင်ေရးသို့ ေရှ့ရှု့ြက၊
• လတ်တေလာ ြမန်မာနိုင်ငံေရးရာ ဘေလာ့ဂ်များ၊

0 comments: