Tuesday, September 8

ကျေနာ်နှင့် နက်ကျား၊ ဓားေတာင်နှင့် မီးပင်လယ်




ကျေနာ်နှင့်နက်ကျား၊ဓားေတာင်နှင့် မီးပင်လယ် ။


(မင်းဒင် ေရးသည်)

နက်ကျားသည် ကျေနာ့်အိမ်က ေြကာင်မေလးြဖစ်ပါသည် ။ အြဖူနှင့်အနက်ြကားေနေသာ ေြကာင်ကေလးြဖစ်၍ ကျေနာ်က နက်ကျားဟု အမည်သညာြပုထားသည်။ နက်ကျားကား ကျေနာ့်အိမ်ေပါက်ေြကာင်ြဖစ်သည်။
နက်ကျား၏ အေမသည် တကိုယ်လံုးအနက်ေရာင် ေြကာင်နက်ြဖစ်၍ ထိုင်းရိုးရာ အစွဲ အလန်းေြကာင့် ေဘးအိမ်တို့ လက်မခံေလသေလာ မဆိုနိုင်ေချ။ ကျေနာ့်အိမ်မှာ လာ၍ သားေပါက်သည် ။ သူတို့ေမွးစဉ်ကေသာ် စုစုေပါင်း ေလးေကာင်ြဖစ်သည်။ အြကင်ေြကာင် ေပါက်ေလးေကာင် ဖင်သရမ်းလွန်း၍ အနံ့ဆိုးကို မခံနိုင်သည့် အဆံုး ေြကာင်ေချးပါနည်း သင်တန်းေပးရန်စီစဉ် ေသာ တည၌ ရုန်းရင်းဆန်ခတ်ြဖစ်ရာမှ အေြကာက်လွန်ြကကာ ကျေနာ့်အိမ် မှ ေြပာင်းေရွ့ ေပျာက်ကွယ်သွားြကသည်။ တလခန့်အြကာတွင် သူ့မိခင် ေြကာင်နက်မြကီး နှင့် အတူ ြပန်ေပါက်ချလာြပီးမှ တေကာင်ချင်းြပန်ြပန် ေပျာက် သွားြကြပန် ရာ နက်ကျားမှာ ေနာက်ဆံုး ကျေနာ့်အိမ်တွင် ေနာက်ဆံုးေသာင်တင်ေနရစ်ကာ အိမ်ေထာင်စု စာရင်းဝင် ြဖစ်လာခဲ့သည် ။နက်ကျားအေမကား ေနာက်ထပ် အိုးသစ်အိမ်သစ် ထူေထာင် သွားခဲ့ြပီ ။နက်ကျားကို ြပန်လှည့်မြကည့်ေတာ့ ။
………………………………….




တိရိစ္ဆာန်သဘာဝေပေလာ မဆိုနိုင် ။ နက်ကျားအေမသည် နက်ကျားကို ဂရုတစိုက်မရှိခဲ့ေချ ။
နက်ကျာုး ငယ်စဉ်ကေသာ်၊သူ့မိခင်က ေြကာင်တို့တတ်အပ်ေသာ အတတ်ပညာတို့ကို ရက်တိုသင်တန်း မျှ သင်ြကားေပးသည်ကို ကျေနာ်ြမင်ခဲ့ဘူးသည်။ြခံစည်းရိုးေပါ်သို့ ခုန်တက်နည်း ၊ထိုမှသည် ခုန်ချနည်း နှင့် ကျွန်ေတာ့်ေြခေထာက်ကို သူ့ေခါင်းနှင့် ပွတ်နည်း ၊ဤသံုးနည်းမျှသာ ကျေနာ့် စိတ်မှာ မှတ်မှတ်ထင်ထင်ရှိသည် ။ရက်တိုသင်တန်းကို နက်ကျား မေကျညက်သည်မှာ ေသချာသည်။ အေြကာင်းကား ကျွန်ေတာ့်ေြခေထာက်ကို ပွတ်နည်း မှလွဲ၍ ကျန်နည်းတို့ကို ယခုထက်တိုင် နက်ကျား မကျွမ်းကျင်ေသာေြကာင့်တည်း ။
……………………………………………………

အထီးကျန် သင်းကွဲေြကာင် နက်ကျားဘဝကား မလံုြခံုလှေချ။ ေဘး ေရှ့ ဝဲယာအိမ်များမှ ဧရာမေြကာင်ထီးြကီး များက ေတွ့ရာေနရာမှာ ကိုက်သည်။ ကျေနာ်ေရှ့တွင်ပင် ေဘးအိမ် မှ ေြကာင်ဝါြကီးလိုက်ကိုက် သည်ကို ြမင်ဘူးသည်။ နက်ကျားေြမာင်းကျဉ်းေလး ထဲသို့ခုန်ချ ထွက်ေြပးြမန်၍ သာ လွတ်ခဲ့ သည်။၊တြကိမ်ေသာ် ေြကာင်ဝါြကီးလက်ချက်ေြကာင့် ပင်ထင် သည်။ ဘယ်ချိန်က အကိုက်ခံထားရသည်မသိ ။အကိုက်ခံထားရေသာေပါင်မှ ဒါဏ်ရာမှာ ြမင်မေကာင်းေအာင် စုတ်ြပဲေနသည် ။ ေြကာင်ေမွးကျင့်မရှိ၍ ေြကာင် ြပုစုနည်း နိဿရည်း လံုးလံုးမသိရကား ကျေနာ်တတ်သမျှနည်းမှာ ဆနွင်းမှုန့် သိပ်ြခင်းသာ ြဖစ်ေလရာ သည်လို နှင့်ပင် နက်ကျားဒဏ်ရာ ေပျာက်ရသည် ။
ထို့ေြကာင့် နက်ကျားတေကာင် ညည ြခံဝင်းမှာ ဆင်းမအိပ်ရဲ ။ အိမ်ေပါ်မှာ ကျေနာ့်အနား ကပ်၍ တေညာင်ေညာင်လုပ်ေနရရှာသည် ။ကျေနာ့်အိပ်ခန်းထဲမဝင်ရန် ရိုက်ေမာင်းပုတ်ေမာင်း လုပ်ထားမိ၍ အခန်းထဲမဝင်ရဲရှာပဲ အခန်းြပင်က တေညာင်ေညာင်လုပ်ေနကျ။ ကျေနာ် အခန်း အြပင်ထွက်လိုက်သည်နှင့် တံခါးဝမှာ ငုတ်တုတ်ေတွ့ရြမဲ။ဤကား နက်ကျား၏ အိပ်ေကာင်း ြခင်း မအိပ်ရေသာ ဒုက္ခတည်း ။
………………………………………..
ကျေနာ်ကား ေတာသားြမန်မာြဖစ်၍ ေြကာင်စာကို ေခတ်မီကုန်တိုက်များမှ မေရွးတတ် ၊ မဝယ်တတ်ရကား ထမင်းနှင့်ဟင်းကိုနယ်၍သာ ေြကွးတတ်သည်။ နက်ကျားသည် သူ့စားခွက်ထဲက အစာကို ခွက်ထဲမှာ ထား၍ မစားရဲရှာ ။ခွက်နှင့်ေဝးရာကို တတံုးတေလ ဆွဲချီြပီး စားေလ့ရှိသည်။ အစေတာ့ ကျေနာ်“ ဒီေြကာင် စားခွက်ထဲမှာမစားပဲ ဘာေြကာင့် ညစ်ပတ်ေအာင်လုပ်ရသလ“ဲ ြငိုြငင်မိသည်။ ေသချာေလ့လာမိမှ သိရသည်ကား ေဘးြခံက ေြကာင်ြကီးများ ရုတ်တရက် အလစ်အငိုက် ဝင်ေရာက်လာခါ အစာေရာ ေြကာင်ပါ ဝင်ေရာက် ကိုက်ဆွဲတတ်ြခင်းေြကာင့် ရုတ်ြခည်းေပါ်လာတတ်ေသာ အဆို ပါရန်မှ ေရှာင်ရန်ပင် ။ နက်ကျားကား စားေကာင်း ြခင်း လည်း မစားနိုင်ေလ ။
…………………………………….
ကျေနာ်ြခံထဲသို့ဆင်း၍လမ်းေလျာက်ချိန်သည် နက်ကျားလွတ်လပ်ေရးရချိန်ြဖစ်သည် ။ သစ်ပင်ြကားမှာ ြမူးတူး ခုန်ေပါက်မည် ။ မမှီမကမ်းသစ်ရွက်တို့ကို လှမ်းပုတ်သည် ။ဟိုမှ သည်မှ လှစ်ကနဲ လှစ်ကနဲ မျက်ေစ့ေနာက်ေလာက်ေအာင် ေြပးလွှားသည်။ သူဘာေြကာင့် ြမူးေနမှန်း အစက ကျေနာ်မသိ။ကျေနာ်ရှိေန၍ အြခားေြကာင်ြကီးများ မလာရဲသည့်အချိန် နက်ကျားတေကာင် သတ္တိေြပာင်ေြပာင်လက်ခေမာင်း ခတ်ေနြခင်းြဖစ်သတည်း။
…………………………
ယခုကား နက်ကျား ကိုယ်ဝန်ေဆာင်သည် ဘဝေရာက်ေနေလြပီ။ အလိုတူြကည်ြဖူ ေလသည်လား အဓမ္မအနိုင်ကျင့်ခံရေလသည်လား ၊ကျေနာ်အတိအကျ မသိနိုင်ပါ ။ အေြခအေနအရပ်ရပ်ကို ေထာက်ချင့်ရေသာ် နက်ကျားြခံထဲဆင်းအိပ်ေသာ အချိန်များမှာ ဝုန်းဝုန်းဒိုင်းဒိုင်း လိုက်တမ်း ေြပးတမ်းအသံများေြကာင့် အသာတြကည်ကိစ္စေတာ့ မြဖစ် တန်ရာ။ဤအမှုအေရးနှင့် ပတ်သက်၍ လွတ်လပ်ေသာ စံုစမ်းေရးေကာ်မရှင် မဖွဲ့နိုင်သည် ြဖစ်ရာ သည်အတိုင်းသာ လက်ပိုက်ြကည့်ေနလိုက်ရသည်။ဤရက်ပိုင်း ကျေနာ့်ကို လာြပီး ပွတ်သီး ပွတ်သံလုပ်ေနသည်မှာ သူ့မီးေန သည်ဘဝအတွက်ြကိုတင် အသနားခံေန ဟန် တကား ။ဤလည်း တဒုက္ခေပတကား။
………………………….

အချုပ်ဆိုရလျှင် နက်ကျားသည် ေြကာင်ြဖစ်ပါလျက် ေြကာင်တန်းေစ့ ဘဝမရရှာခဲ့ေချ ။
ေြကာင်ချင်းတူ သူချင်းမျှမျှ မေနရရှာေချ။ထိုင်းဖွားေြကာင်အများစုမှာ ေြကာင်စဉ်မှီမှီ ေနြကရသည် ။ဖျားနာေသာ် ေြကာင်ေဆးခန်းတို့ လက်ညှိုးထိုးမလွှဲရှိသည် ။ ထိုင်းေြကာင် အများစုမှာ ေြကာင်စာသီးသန့် သံုးေဆာင်ေတာ်မူြကသည် ။ ထိုမျှမကေသး ။ ေြကာင်ေရချိုး ရာ တွင် သံုးေသာ ရှန်ပူ ။ ေြကာင်ေရေမွှး ။ေြကာင်ပိုးသတ်ေဆး။ ေြကာင်အိပ်ရာ။ ေြကာင် အသံုး အေဆာင် အြပည်အစံုနှင့်အြပုအစုခံြကရသည် ြဖစ်ရာ ေြကာင်ဘဝကိုအားကျ စရာ၊ ေြကာင်ြဖစ်ရပါလို၏ဟုပင် ဆုေတာင်းချင်စိတ်ေပါ်ေလာက်သည်။
……………………………………..
ေြပာမည့်သာ ေြပာရသည် ။ ကျေနာ်လည်း ယခုပစ္စက အချိန်တွင် လူြဖစ်လျက် လူလိုေနရ သည်မဟုတ်ေချ။ သမိုင်း ထဲက ရန်ဖက်တိုင်းြပည်မှာ နက်ကျားနည်းတူ ကံကွက်ြကား ၍ လာြပီးေသာင်တင်ေနရသည် ။ ြပည်ေတာ်ြပန်ရန်လည်း မြဖစ်နိုင်။ ဇာတိေြမနှင့်ေဝး ေနရ ြခင်းကား ြကီးစွာေသာ ဆင်းရဲြခင်း ေပတည်း။ နတ်ဘံုနတ်နန်း တွင် ေနရလင့် ကစား ၊ကိုယ့်ေရကိုယ့်ေြမနှင့် ေကွကွင်းရလျှင် ငရဲတမျိုးေပတည်း ။ကျေနာ်သည် နက်ကျားနှင့် ဘာထူး ပါ သနည်း ။
……………………………………….

ကျေနာ်သည်ေငွေြကးအထိုက်အေလျာက် ြပည့်စံုသူကား မှန်ပါ၏။ သို့ေသာ် ထိုင်းရဲကား ြမန်မာမှန်လျှင် တရားခံချည်း ဟူ၍ သေဘာပိုက်ေလရကား ကျေနာ့်ကို ြပဿနာ ရှာမရလျှင် ကျေနာ့် အလုပ်သမားေတွနှင့် ကျေနာ့် စားဝတ်ေနေရးကို ေြဖရှင်းေပးေနသည့် ေဈးဆိုင်ကို ြပဿနာ ရှာမည်ကို စိုးရိမ်ရေပေသးရာ ဆိုင်အတွက်ရဲေြကးေပးေနရရံုမျှမက ၊ေတွ့သမျှ အိမ်လာသမျှ ရဲကို အရက်ဘီယာမျိုးစံု ေပးရ ကမ်းရသည် ။ မျက်နှာ ချိုေသွးရသည် ။ အချိန်မေရွး ဝါးရမ်းနှင့်တမျိုး ဝါးရမ်းမပါပဲ တသွယ် ဒုက္ခလာေပး မည့်ေန့ကို တေြကာင့်ကျကျ ြဖစ်ေန ရေသာ ဘဝပင်တည်း ။
ထိုင်းအစာ ခပ်စပ်စပ်ကို ကျေနာ်မနှစ်ြမို့ေသာ်ြငား ကျိတ်မျိုချခဲ့သည့် အြကိမ်ေပါင်းမနည်း သည့် နည်းတူ အိမ်အနီးေဘးဘီဝန်းကျင်မှ ထိုင်းအသိမိတ်ေဆွတို့ေြပာသမျှ သေဘာကျကျ မကျကျ “ခပ်“ “ခပ်“ “ခပ်“ တခပ်တည်းခပ်ေနရသည်မှာလည်း ဝဋ်ဒုက္ခတမျိုးေပတည်း ။မည်သို့ပင်ဆိုေစ ကျေနာ့်ဘဝသည် တြမို့တည်းေန ြမန်မာအလုပ်သမားတို့၏ ဘဝနှင့် နှိုင်း စာပါလျှင်ကား ေလာကနိဗ္ဗာန်ဆိုနိုင်ပါေသး၏ ။
……………………………


မျိုးစံုေသာ အနိဌာရံုတို့တွင် ကျေနာ်တေယာက်တည်း ေလာကနိဗ္ဗာန်တည်ေဆာက်ေန၍ မြဖစ်ေချေသး။ ကျေနာ်ေနထိုင်ရာ ဖူးခက်မှ ကျေနာ်နှင့်အနွယ်တူ ေရွ့ေြပာင်း အလုပ် သမား များ၏ဘဝကား ကျေနာ့်ထက် အပံုြကီးဆိုး ေနေလေသးသည် ။နိုင်ငံတကာ ဧည့်သည်တို့ ဥဒဟိုဝင်ထွက်ေန၍ ယဉ်ေကျးဖွံ့ြဖိုးလှသည်ဆိုေလေသာ ဖူးခက်လို ြမို့ြကီး မှာပင် လျှင် မြကာေသးမီ ရက်ပိုင်းကပင် သူခိုးဟု မတရားစွပ်စွဲခံရေသာ ြမန်မာလူငယ်တဦး ဥပေဒမဲ့ ေသလုမတတ် အရိုက်ခံရ၍ ေဆးရံုတင်သည့် တိုင် ကျေနာ်အပါအဝင် မည်သည့် ြမန်မာက မျှဝင်၍ စကားဟဟ အေရးမဆိုဝံ့ခဲ့ေချ ။ တရားဝင်အလုပ်သမားဘတ်ရှိေသာ်ြငား အလုပ်ရှင် နာမည် မတူသည်ကို အေြကာင်းြပ၍ ထိုင်းဘတ်ေငွေတာင်းခံရသည့် ဒုက္ခသတင်း။ ြမန်မာ အလုပ် သမား တို့၏ လုပ်အားခမရှင်းပဲ အလုပ်ရှင်က ထိုင်းရဲကို လက်တို့ကာ အချုပ်ထဲ ထည့်သည့် မြကားချင် စရာသတင်းတို့လည်း အပံုအပင် ။ဖူးခက်ြမို့ အပါအဝင် ထိုင်းနိုင်ငံ တနံတလျား ြမန်မာ အလုပ်သမားတို့လူြဖစ်ရှံုးရသည့် အြဖစ်တို့ကို စာြဖင့်စီကံုးလျှင် ကျမ်း ထူထူ အုပ်ေရေသာင်း ချီ ေပလိမ့်မည် ။
………………………………………………….
အမှန်စင်စစ် ေမွးရပ်ေြမနှင့် အိုးမကွာအိမ်မကွာ ေနထိုင်ြကရေလေသာ ကျေနာ်တို့ တိုင်းြပည်က လူထုသည်လည်း လူလိုေနြကရသည်မဟုတ်ေချ။မီးမှန်မှန်မလာေသး၍ ေကျာက်ေခတ် လူသား တပိုင်းဘဝမှာသာ ရှိေသးသည် ။ ထင်ရှားေသာ ဥပမာကား နာဂစ်မုန်တိုင်း ကာလ မှာလူအများမှာ လူလိုပင်မေသနိုင်ခဲ့ြကေချ။လူသားတဦးကဲ့သို့ မိမိထင်ြမင်ချက် ကို ထုတ်ေဖာ်ေြပာခွင့်မရှိြကေချ။ ေရးသားခွင့်မရှိေချ။ လူအခွင့်အေရးဟူသည် အိပ်ရာဝင်ပံုြပင် အြဖစ်ပင် ထုတ်ေဖာ်ေြပာခွင့်မရနိုင်ြကေချ ။တိုင်းြပည်ေကာင်းစားေစလိုသူတို့ ေထာင်သွင်း အကျဉ်းချထားြခင်း ခံရေသာ နိုင်ငံတည်း။တကယ်ေတာ့ ကျေနာ်တို့ ြပည်တွင်း က ြမန်မာလူထုသည်လည်း ကိုယ့်အိမ်မှာကိုယ်ေနရင်း ေထာင်ကျေနေသာ အကျဉ်းသားများ နှင့် ကွာြခားလှသည်ေတာ့မဟုတ်ေချ ။ ၊
…………………………..
ြပည်တွင်းြပည်ပ ြမန်မာတို့ကား လူြဖစ်ရှံုးသည့် ဒုက္ခကို မခံစားနိုင်သည့် အဆံုး အစိုးရ ကို မုန်းလွန်းသည်နှင့် ြမန်ြမန်ြပုတ်ြပီးေရာ သေဘာနှင့် မီးေလာင်ေရြကီး ပျက်စီးြခင်း ငါးပါးဆိုက် သည့် ြပည််တွင်းက အကုသိုလ်သတင်းကိုပင်ြကံဖန် ဝမ်းေြမာက် ေနတတ်ြက ေလြပီ။ လူြဖစ်ရှံုးြခင်း တမျိးေပတည်း ။ လူဟူသည်ကား အမဂင်္ငလာသတင်းကို ကိုယ်ချင်းစာစုတ် သတ်ဝမ်းနည်း ရရိုး ဓမ္မတာ မဟုတ်ေလာ။
………………..
ထိုမှတဖန် ြမန်မာြပည်အုပ်စိုးသူတို့ ဘဝကိုေစ့ငုပါလျှင်လည်း အထက်တန်းကျကျ လူြဖစ်ရှံုး ေနရြခင်းဟုပင် ကျေနာ်ြမင်သည် ။သိက္ခါမဲ့ေသာ လူ့ဘဝကား အထက်တွင်ေနေန ေအာက် တွင်ေလျာင်းေလျာင်း ေနေပျာ်ေသာဘဝမဟုတ်သည်ကား ေသချာသည် ။တိုင်းြပည် ဘာြဖစ် ြဖစ် အာဏာလက်မလွှတ်ရလျှင်ြပီးေရာ စိတ်သေဘာေမွးေလသည့် ဗိုလ်ချုပ်အုပ်စုကား သား တရားစီရင်ခန်း အရ ြကည့်လျှင် မိခင်အရင်းသည် သားငယ်ကို အေသခံ၍ အဓမ္မ တွန်းထိုး ဆွဲယူ ေနသကဲ့သို့တည်း။ ြပည်သူကို ရင်ဝယ်သားကဲ့သို့ မှတ်ယူြခင်း မရှိသည်မှာ ထင်ရှား သည် ။လူမိုက်အားကိုး မိတ်ေဆွမဖွဲ့အပ်သူ ကိုအေဆွခင်ပွန်းဖွဲ့ကာ တရုတ်နှင့်ေပါင်း ေြမာက်ကိုးရီးယားနှင့်် ပလဲနံပသင့်ေနြခင်းသည်ပင် ြမန်မာ့အုပ်ချုပ်သူတို့လူ့အဝန်းအဝိုင်းနှင့် ေဝးေနြခင်းပင်တည်း။တနည်းလူြဖစ်လျက် လူေတာမတိုး၊နိုင်ငံတခု အမည်ခံပါလျက် နိုင်ငံတကာေတာမတိုး နိုင်ေသာ အြဖစ်ပင် ။
………………………………………
ဆယ်တန်း ေအာင် သည်နှင့် လူြဖစ်နိုင်ရန် လူေတာတိုးနိုင်ရန် အလို့ငှာ၊ ြမန်မာပညာတတ် လူငယ်တို့ လည်း ြမန်ြမန်ြကီးပွားလျှင်ြပီးေရာ စစ်ေဆးစစ်အင်ဂျင်နီယာေကျာင်းေတွတက်ကာ စစ်ဝါဒ အေမွ ဆိုးကို ေပျာ်ေပျာ်ြကီး ဆက်ခံေနြမဲပင်။ ကွန်ြမူနစ် စံနစ်စတင်သေန္ဓတည်ရာ နိုင်ငံြကီးသို့ ေရာက်ေနရြခင်း ပင်လျှင် ဘဝအဓိပ္ပါယ်နှင့် ဘဝသစ္စာထင်မှတ်ေနြကေသာ စစ်ဗိုလ်ငယ်တို့သာ ရှိြကေလသေလာ။တိုင်းြပည်နှင့် လူမျိုးလူစဉ်မမှီ လူေတာမတိုးေသာ ဘဝြဖင့်ေနထိုင်ေနြကရသည်ကို ြကည့်ေနရင်း အနှစ်တရာ အသက်ရှည်ရေသာ်ြငား လူထု လူလိုေနရေရးအတွက် ရုန်းကန်တိုက်ပွဲဝင်ရဲေသာ စစ်သားဘဝြဖင့် တရက်အသက်ရှင် ရြခင်း က ပို၍ ြမင့်ြမတ်ေသး သည် ဟူေသာ အယူအဆရှိေသာ မျိုးချစ်စစ်သည် တို့ မရှိြက ေတာ့ ေလြပီေလာ ။
…………………………………………
ပညာေရးဝန်ထမ်း၊ ေဆးဖက်ဆိုင်ရာဝန်ထမ်းပါမကျန် ြပည်တွင်းက ဝန်ထမ်းအများ စုသည် လည်း စားပွဲေအာက်က ေငွကိုေမျှာ်ကိုးကာ လူဘဝ၏ အနှစ်သာရသည် အသက်ရှင် ယံုသက် သက်တည်း ဟူေသာ ခံယူချက်ရှိကုန်ြကေလြပီ ။ထို့ထက်ဆိုးေသာ လူ့ြဖစ်ရှံုးြခင်း ဘယ်မှာ လျှင်် ရှိပါေတာ့အံ့နည်း ။ဘယ်သူ့ကိုမှ၊ဘာြဖစ်ြဖစ် လှည့်မြကည့်တတ်ေသာ ငေတ လူမျိုး အြဖစ် ေရာက်ေနြကေလြပီ ။ နိုင်ငံအသီးသီးတွင် မိမိတို့နိုင်ငံသားတိုင်း ၊လူတန်းေစ့ ေအာင် လူစဉ်မှီ ေနထိုင်နိုင်ေအာင် နည်းပညာ စီမံခန့်ခွဲမှုအတတ်ပညာ ပံုစံမျိုးစံုြဖင့် မီးကုန် ယမ်းကုန် အားထုတ်ေနြကချိန်တွင် ကျေနာ့်တို့အြဖစ်ကား ကိုယ်တွင်းကိုယ်ယက် ၊ ကိုယ့်ေသတွင်းကိုယ် တူးေနြကသည်နှင့်သာ တူေတာ့သည် ။စစ်ဝါဒ စံနစ်ဆိုးြကီးကို မြဖိုဖျက် နိုင်ေသး သမျှ ကာလ ပတ်လံုး ြမန်မာြပည်သည်လည်းေကာင်း ြမန်မာလူထုသည်လည်းေကာင်း ြမန်မာ အုပ်စိုး သူတို့ သည်လည်းေကာင်း လူအြဖစ်နှင့်ေဝးသထက်ေဝး ေနဦးမည်သာ ြဖစ် ေပသည် ။
………………………………….
လူလိုေနနိုင်ေသာ သဘာဝသယံဇာတ နှင့် လူ့အရင်း အြမစ် တို့ ရှိေနပါလျက် လူစဉ်မမှီ ရေသာ ကျေနာ့်ဇာတိနိုင်ငံ၏ အြဖစ်ကား ေတွးမိေလ ရင်နင့်ဖွယ်ေကာင်းေလပင် ။ မှန်ကင်း အစစ်က ထင်းြဖစ်ေနေသာဘဝများအတွက် ေြကကွဲဖွယ် ေကာင်းေလစွ ။

လူလိုေနနိုင်ြခင်းပင်လျှင် ဒီမိုကေရစီေပေလာ ။ထိုသို့ဆိုပါမူ ကျေနာ်သည် ဒီမိုကေရစီကို သည်းစွာေတာင့်တာပါ၏။ြမန်မာတဦး၏ လူ့သက်တမ်း ေြကးမံုသတင်းစာပါ နာေရးကို အေြခခံလျက် တွက်စစ်ြပရလျှင် ၇၀ နှစ်ဝန်းကျင်သာ ရှိသည်။ ထိုအသက်အပိုင်းငယ် ေလးအတွင်း မဂ်တရားဖိုလ်တရား အားထုတ်ဖို့ မဆိုထားဘိ၊ ေနစာညစာပင် နပ်မမှန်ေသာ ြပည်သူတို့ကား အရှင်လတ်လတ် ငရဲအထပ်ထပ်က ဘဝမျိုးစံုတွင် ေနသားကျလျက်ရှိေပြပီ ။
အုပ်စိုးသူတို့ကားအိုရနာရေသရဦးမည်ကို ပင်ေမ့ေလျာ့ကာ ေငွနှင့်အာဏာသာ ရှိ၍ လူ့သိက္ခါ တြပားသားမှ မရှိေသာ ဘဝမရှိေသာအြဖစ်ြကီးကို ေလာက နိဗ္ဗာန်နှင့်ယိုးမှား ေနြကေလ ေယာင်တကား ။
………………………………….


ြကာေညာင်းလှြပီ မဆိုနိုင်ေသးေသာ သမိုင်းတေလျှာက်လံုး ြမန်မာကို ေမာ်မြကည့်ရဲခဲ့ေသာ ကျေနာ်နားခိုရာနိုင်ငံတွင်ပင် နိုင်ငံသား အများစုမှာလူအြဖစ်ကို ရေနြကေလြပီ။ ကျေနာ်တို့ တမျိုးသားလံုးတင်းြပည့််လူလိုေနနိုင်ေသာ ဘဝေရာက်ေအာင် ဓားေတာင်ကို ေကျာ်၍ မီးပင် လယ်ကို ြဖတ်ရေသာ်လည်း ြဖတ်သင့်ြဖတ်ေကာင်းသည်ဟုသာ ကျေနာ်ယူဆချင်ေတာ့သည် ။
။ေမတ္တာပို့ြခင်းနည်းနာကား စစ်ဝါဒကို တိုက်ဖျက်ရာ၌ ေဆးေကာင်းတလက်မြဖစ်နိုင်ခဲ့ေြကာင်း မျက်ဝါးထင်ထင် ြမင်ခဲ့ြကရြပီးေလြပီ။
ကျေနာ်တို့လူမျိုးကား သီးခံခွင့်လွှတ်ြခင်း တရားဘာဝနာပွားများြခင်းြဖင့် ြငိမ်း ေအး မှုကို အတန်အသင့် ရှာနိုင်ေလေသာ်ြငား ေဆွးေနွး ေစ့စပ်ြခင်းမှသည် ဓားကိုဓားချင်း လှံကိုလှံချင်း အံတုန့်နှင်းဘို့ သာ ထိုက်သည်ဟု ကျေနာ်ြမင်ေတာ့သည် ။
……………………………………………
ေြကာင်ြဖစ်ရကျိုးမနပ်ေသာ၊ေြကာင်လိုမေနရေသာ ေြကာင်ကေလး နက်ကျား ၏ဘဝကို ြကည့်၍ ကျေနာ့်အြဖစ် ကျေနာ့်လူမျိုး ကျေနာ့်တိုင်းြပည်အြဖစ်တို့နှင့် ချိန်ထိုးစဉ်းစားကာ ကျေနာ် လူလိုေနချင် စိတ် ြပင်းထန်စွာ ြဖစ်ေပါ်လာပါသည် ။ဒင်ြပည့်ြကပ်ြပည့်လူလိုမေန ရေသာ ဘဝ၌ ေလာက စည်းစိမ်ဟူသမျှကား ရယ်ဖွယ်မျှသာ ြဖစ်ေပလိမ့်မည်။ ကျေနာ် မေသမီ စပ်ြကား ကာလ၌ လူလိုေနသွားချင်ေသးသည်ကား ေသချာလှပါသည် ။ စစ်ဝါဒဆိုးြကီး ေလာင်းရိပ်မှ လွတ်ေြမာက်သည်၏ တေန့၌ လူသားတဦး၏ ဂုဏ်သိက္ခါ အြပည့်ြဖင့် ကျေနာ့်ေမွးရပ်ဇာတိရွာအနီးမှ ေဖျာက်ဆိပ် ပင်ြကီးေအာက်မှာ ဟိုင်ဖိုင်စံနစ်သံုး ကွန်ြပူတာ တလံုးြဖင့် ေရးလက်စ“သက်ခိုင် “ဇာတ်လမ်းရှည်ြကီးကို ဆက်ေရး ချင်ပါေသး သည်။
…………………………
ထိုအေတွးဤအေတွးတို့၏ အဆံုးတွင် လူ့ဘဝေရာက်ခိုက်လူလိုေနရေရးနှင့်ကျေနာ်တို့ လူမျိုး၏ သစ္စာ အေရာင် ၊ ဉာဏ်တန်ေဆာင် သည် အနာဂတ် ကာလ၌် ေြပာင်လျက်ဝင်းလျက် ကျန်ေစေရးအတွက်၊ကျေနာ်သည် မူလဗီဇအေြခခံအားြဖင့် သတ္တိ၊ဗျတ္တိနည်းသည်ဆို နိုင်ေလ ြငား၊ ဓားေတာင်နှင့်မီးပင်လယ်ကို ထီမထင်ေသာ စိတ်သဏဍာန် သည် ကျေနာ့်ရင်တွင်းမှ ရုတ်ြခည်းလူးလွန့်နိုးထလာေယာင်တကား ။ ။
………………………
မင်းဒင်

6 comments:

Anonymous said...

ဒါးေတာင်နဲ့ မီးပင်လယ်ကို ြဖတ်ဖို့ စာရင်းေပးသွင်းပါရေစ ဦးြကီးမင်းဒင်ေရ

တူေမာင်

ြမစ်ဆံု said...

ဗျို့ဆရာြကီး
ဘာေြပာရမှန်းေတာင်မသိေတာ့ဘူး။ဘာမှလဲမေြပာချင်ေတာ့
ဘူး၊လုပ်စရာရှိရင်သာလက်တို့လိုက်။

Anonymous said...

ထိုင်းနဲ့ြမန်မာ လူစွမ်းလူစြခင်း ကတြခားစီပါဗျာ၊ အခုေတာ့ ကျေနာ် တို့ အြဖစ်ေတွက ရင်နာစရာပါ၊
အားတင်းထားြကပါ၊ အြမဲတန်း ဒီလိုမြဖစ်နိုင်ပါဘူး၊

mg kyi poae said...

လွန်စွာမှန်ေနေြကာင်းပါခင်ဗျ။ ြမန်မာရယ်လို့ြဖစ်လာရင် အလုပ်သမားပဲြဖစ်ြဖစ် ေကျာင်းသားပဲြဖစ်ြဖစ် သူေဌးပဲြဖစ်ြဖစ် စစ်သားပဲြဖစ်ြဖစ် ေနာက်ဆံုး ဗိုလ်ချုပ်ေတွပဲ ြဖစ်ြဖစ် လူ့ဂုဏ်သိက္ခါနဲ့ကင်းေနြကတာ၊ ေအာက်ကျေနာက်ကျြဖစ်ေနြကတာ အတူတူပါပဲခင်ဗျာ။ ဒီဘ၀ေတွက လွတ်ေြမာက်ေအာင်လုပ်ဖို့ဆိုရင်လည်း ကိုယ်စီကိုယ်ငှ တာ၀န်သိသိနဲ့ လုပ်ေဆာင်မှြဖစ်ပါမယ်။ သို့ေသာ်လည်း အများစုက ြဖစ်တဲ့ဘ၀မှာ ေပျာ်သလိုေန တေန့ထမင်းသံုးနပ်ေလးမှန်ရင် ေတာ်ပါြပီလို့ ယူဆေနြက ရင်ေတာ့၊ သို့တည်းမဟုတ် ြပီးေတာ့လည်း ြပီးတာပါပဲလို့ ထင်ေနြကရင်ေတာ့ ဘယ်ေတာ့မှ လွတ်ေြမာက်ြကမှာ မဟုတ်ဘူးလို့ထင်ပါတယ်။ အကိုြကီး ေရးခဲ့တာ၊ ေတွးေနတာေတွအများစုဟာ ကျွန်ေတာ်တို့ လူငယ်များနဲ့ နီးစပ်ပါတယ်ခင်ဗျာ။

Anonymous said...

Yes!!!! That is totally true, Ko Min Din. Time is running out and I deeply believe that our time is up. Are we ready?

Nai Candima said...

အခက်ကိုမှ ရေအာင်အားထုတ်ချင်တဲ့ ဗီဇရှိသူ ဦးမင်းဒင်ကို ြမန်မာြပည်အေရးမှာ ကိုယ်တိုင်စတင်ဦးေဆာင်လှုပ်ရှားဘို့ ေြပာပါရေစ။