ဒီစံနစ်ဆိုးေတွကိုကွယ် ၊ေကျာမွဲများအတွက် တိုက်ဖျက်ပစ်ရမယ် ။
(မင်းဒင် ေရးသည်)
ေတာင်မေရာက် ေြမာက်မေရာက်၊ ဂေဘာက်တိဂေဘာက်ချာ ဗိုလ်သခင်ဆရာ၊ စံုစီနဖာ စွယ်စံုေကျာ်ထင် ကျွန်ုပ်ြဆာမင်းဒင်ကား ၊ ဤရက်ပိုင်းအတွင်း အြကီးအကျယ် စိတ်ေလ လျက်ရှိေချ၏။ေလရြခင်းအေြကာင်းရင်းတွင် ကျွန်ုပ်၏ ကိုယ်ေရးကိုယ်တာ ၊အတ္တအေရး တေစ့ တေရွးသား၊ လားလားမျှ မပါေချ။ဤေနရာ၌ စာဖတ်သူတို့ နားရှင်းရန်အလို့ငှာ အေလဋီကာ ကို စဉ်းငယ်ချဲ့ပါအံ့။
ေလြခင်း၏ မူလဘူတ အစပထမ တရားခံကား စိန်မဟာ ဝီလျံ ေရွှမန်း ပန်တျာ ယက်ေထာ ေပတည်း ။ ဘုရား သခင်က လွှတ်ေလသေလာ၊ ကိုယ့်ဖာသာ စတိုင်အသစ် ေမာ်ဒန် အသစ်ြဖင့် အရူးထေလသေလာ ဂဃနဏ မသိရေသာ်ြငား ၊အထူအထဲချထားအပ်ေသာ လံုြခံု ေရးများကို ြဖတ်ေကျာ်လျက်အကျယ်ချုပ် ေနအိမ်တွင်း ဝင်ေရာက် မှုေြကာင့် ကျွန်ုပ်တို့ အမျိုး သားေခါင်းေဆာင် ြကီး၏ ရင်နှစ် သည်းချာ ၊ြမန်မာ့ဒီမို ကေရစီ လမ်းြပြကယ်ကား အင်းစိန် ေတာရသို့ ဘုမသိဘမသိ် ချည်းရ ေလ၏။ ေဒါ်စု၏ ကံြကမ္မာ ကား အံ့ဖွယ်ေကာင်း ေလစွ။ ချုပ်ရက်ြပည့် ခါနီးတွင်မှ ယက်ေထာ ကို ဘုရားသခင်က သူ့ြခံ အတွင်း ေစလွှတ်သည် ဆိုေလ၏။ ယက်ေတာ၏ ဘုရားသခင် ကား ချုပ်ရက်ြပည့်ေတာ့ မည် ကို မသိ ေယာင် တကား။ အေြဖမှန်ကို သိရန်အလို့ငှာ “ဟယ်လို ၊ဘုရား သခင်် ြဆာမင်းဒင် စပိကင်း ၊ အရှင် အမှန်ေစ လွှတ်ပါသ လား“ဟူ၍ ဖုန်းဆက်ရမည်ေလာ။ ေစလွတ် ေသာ ဘုရားသခင််ကို ေကျးဇူး တင်ရေလ မည်ေလာ။ ယက်ေတာကို နားရင်းေခါ်အုပ်ရမည်ေလာ၊ မေဝခွဲနိုင်ေချ။
…………………………………..
ေနာက်ဆက်တွဲ ြဖစ်လာပံုကား အများြပည်သူ သိရှိေတာ်မူြကြပီး ြဖစ်သည့်အတိုင်း နိုင်ငံေပါင်း ချုပ် အသင်းြကီး၏ ဦးစီးဦးကိုင်ပုဂ္ဂိုလ်က ြမန်မာြပည် သို့ ကိုယ်တိုင်ြကွြမန်းမည်ဟု ရုတ်ချည်း မိန့်ေလ၏။ ြမန်မာ့အေရးကို “ေချာ့ေချာ့ေမာ့ေမာ့ လုပ်မဟ “ စိတ်ကူးယဉ်ေနေသာ မဟူရာ စြကင်္ငဝေဠးမင်းကေလး အိုဘားမားနှင့် သမတေဟာင်းကေတာ် နိုင်ငံြခားေရး ဝန်ြကီး ဟီလာ ရီက လည်း ြကိမ်းေမာင်း၏။အာဆီယံက လည်း အလွန် မနိပ်လှေသာ၊ ြကည့်မေကာင်းလှေသာ ပွဲေပတကားဟု ဝီစီခရာ မှုတ်ေလ၏။ဥေရာပ သမဂ္ဂက ေမာင်းမဲ၏။ ြမန်မာ့ ပညာတတ် ၊ြမန်မာ့ ထွက်ကုန် အဆီအနှစ် တို့ကို ကတွတ်ေပါက် က ဗျိုင်းေစာင့်သလို အြမိန့်သား ရိုက်စားေန ေသာ၊ စကင်္ငာပူလို နိုင်ငံ ပင်လျှင် ထိုင်မရ ထမရြဖစ်ကုန်၏။ နိုင်ငံတကာေရာက် မဟာ ြမန်မာတို့လည်း လက်ရိုးလမ်း ေဟာင်းြကီးအတိုင်း ေရာက်ရာ နိုင်ငံ၏ သံရံုး ၊သတ္တုရံုး ၊ ရံုးတကာ ရံုးေရှ့ တရံုးရံုးစုကာ အသံ ကုန်ေအာ်ြက ေလ၏။ြပည်တွင်းမှ လူထုကား ေထာင်ြပင်တွင်ဝိုင်း၏။ သတ္တိေြပာင်ေသာ ေလတပ်ဗိုလ်ြကီးေဟာင်း ကား အင်းစိန် ေထာင်ေရှ့ တွင် ေြပာင်ေြပာင် တင်းတင်း ဆန္ဒြပ၏။
……………………………..
လူ့အခွင့်အေရးေနေနသာသာ သူ့အခွင့်အေရးပင် မရခဲ့ရှာပဲ ၊ အင်းစိန်တွင် ဦးဝင်းတင်နှင့် ေတွ့စဉ် ၊အသံခိုးဖမ်းခံခဲ့ရသည်ု့ ကျမ်းတတ်ပုဂ္ဂိုလ် ေကျာ်၊ ေပါ်လို ဆာဂျီယို ပင်ညဲရိုး (Paulo Sergio Pinheiro) ကလည်း လံုြခံုေရးေကာင်စီအေနြဖင့်ြမန်မာမင်းများ၏ လူသားမဆန်ေသာ ရာဇ၀တ်မှု ကျူးလွန်ချက်တို့ကိုစစ်ေဆး ေရး ေကာ်မရှင်တခု အြမန်ဆံုး ဖွဲ့စည်းသင့်ေြကာင်း နယူးေယာက် တိုင်းမ်စ် သတင်းစာြကီးမှ ေန၍ ေရွှေပလွှာတေစာင်ေရးြပီး တိုက်တွန်းခဲ့ြပန်၏။
အိုင်အယ်လ်အို ကလည်း အေြခခံဥပေဒများကိုပါ ြပင်ပစ်ရန် ေဆာ်ဩေတာင်းဆိုြပန်၏။ ဖရန်စစ်သူြကီး ဇာကိုဇီ၊ ဂျာမဏီ ချန်ဆယ်လာနှင့်တကွ အင်ဒိုနီးရှား၊ ထိုင်း၊ပါမကျန် အဖွဲ့ ေပါင်းစံု လူပုဂ္ဂိုလ်ေပါင်းစံုက သံစံုေအာ်ဟစ်ြကေလ၏။ ချုပ်၍ ဆိုရလျှင် ေဒါ်ေအာင်ဆန်း စုြကည်နှင့်ပတ်သက် ၍ အကျယ်ေလာင်ဆံုးေသာ အသံမျိုးစံု ကမ္ဘာနှင့် အဝှန်းမှ ရိုက်ခတ် လာေလ၏။
……………………………….

စင်စစ် ဤကစားကွက်ကား ဂိုးသမားနှင့်စည်းဝါးရိုက်ကာ ဒိုင်လူြကီးနှင့်ပင်း၍ အပိုင်ကန်သွင်း လိုက်ေသာ ဂိုး ကဲ့သို့ နှင်နှင်ေပတည်း။ ။စင်စစ် အစိုးရမင်းတို့ ထွက်ေပါက်ပိတ်ေန ေရာင်တ ကား ။ ဤသို့ေသာ သူခိုးဂျပိုးအစီအမံ၊အကျင့်အြကံထက် ပို၍သင့်နိုးေသာ အြကံမရှိေတာ့ ဟန်တကား။ ဥဒါဟရုဏ်ေဆာင်ရေသာ် ကျွန်ုပ်ကဲ့သို့ ဖွတ်ကလိဒဂင်္ငါး ေကာင် ပင်လျှင်။ မေတာ်တဆ ကံကွက် ြကား၍ အာဏာရ ေနသည် ဆိုြငားအံ့ ။ေဒါ် ေအာင်ဆန်း စုြကည် ကဲ့သို့ေသာ ပုဂ္ဂိုလ်မျိုး နှင့် အကယ်တန္တု အယူအဆ ကွဲြပားသည် ဆိုြငားအံ့ ။ ေြပာင်ေြပာင် မဲပံုး ေထာင်ကာ ရှံုးပါက၊ မိဘမျိုးရိုးနှင့် ကျွန်ုပ်၏ သိက္ခါအလို့ငှာ ြကိုးစင်သို့တိုင် ရဲရဲ တက်သွားရန်သာ စိတ်မျိုးရှိေပ၏။ (ဤကား သိသာ ြမင်သာရန် စကားချပ် သာြဖစ်၏။)
………………………….
ယုတ်လို့ရတာ အကုန်ယုတ်လျက် နားထင်တင်မက ငယ်ထိပ်ပါ ေသွးေရာက်ေနေသာ ြမန်မာ စစ်ဧတဒဂ်တို့၏ မှန်းချက်နှင့်၊ အရပ်ရှစ်မျက်နှာမှ ေပါ်ထွက်လာေသာ ြပစ်တင် ေဝဖန်ကဲ့ရဲ့ သံတည်းဟူေသာ နှမ်းထွက်ကား၊ ကိုးဆယ်ဆကွာေလ၏။ ေြမာက်ကိုးရီးယား နှင့်တူေသာ နိုင်ငံေတာ်သစ် ြကီးဆီသို့ ချီတက်ေနေသာေမာင်များကား ထိုင်ေန အေကာင်းသား ထ သွားမှ ကျိုးရံုမက အိပ်ချ်အိုင်ဗီ ပါ၊ ဝင်ကိန်းဆိုက်ေလ ေတာ့ သည်။ အစားရေချာင်လို၍ ဇာတ်ထဲ လိုက်မိ ရာမှ နှဲတက်နင်းမိသူကဲ့သို့လည်း ေကာင်း၊ လည်လွန်းေသာဘီး အီးအီး နင်းမိကိန်း ြကံုသကဲ့ သို့လည်း ေကာင်း ၊ခုတ်ရာတြခား ရှာရာတလွဲ ြဖစ်ကုန်ေတာ့၏။ ငါ့ြမင်းငါ့စိုင်း၊ ငါ့ေလှငါထိုးကာ ၊ တိုင်းြပည်နှင့် လူထုကို ပတ်ချင် တိုင်း ပတ်ေနေသာ မင်းတရား ြကီးခမျာ အရူးမီးဝိုင်းကာ တိုင် ပတ်ေလေတာ့သည်။
…………………………….
ဇာတ်ထဲတွင် ပုဏ္ဏားက ဇာတ်လိုက်ကို ရက်စက် လွန်းရာမှ ေြပာင်းဖူးတိုေရာ အုတ်နီခဲကျိုး ေတွပါ ဝဲပျံလာ သည့်ကိန်းနှင်နှင်တည်း။ စစ်အာဏာရှင်တို့ကား ကိုယ့်အရပ်နှင့် ကိုယ့်ဇာတ် ဟုတ်ဟုတ် နှင့် တဟုတ်တည်း ဟုတ်ေနရာမှ ဟုတ်ကနဲ ြငိမ်းမည့် အတိတ်နိမိတ် အြဖစ် ဓနုတ်ဘုရားြကီး ကပင် မိဖုရားြကီးကိုယ်ေတာ်တိုင် တင်လှူေသာ ထီးေတာ်ကို ကိုယ်ေတာ် တိုင် ေြမခေအာင် ခါချသည့် အြဖစ်သို့တိုင် သတည်း။
…………………………..
ဤအချိန်အနှီအချိန်၌ မင်းတရားြကီး၏ အရူးဘက်ေတာ်သား တို့သခင်အားရ ကျွန်ပါးဝ ေြမွပူရာ ကင်းေမှာင့် ဆတ်ဆတ်ထိမခံတုန့် ြပန်ပံု တို့ကား လွန်စွာစိတ်ေလ ဖွယ်ေကာင်းလှ ပါဘိေတာင်း။ဆွဲခန့် နိုင်ငံြခားေရးဝန်ြကီး ပီသလှေသာ ဦးဉာဏ်ဝင်း က ယက်ေတာအမှုသည် အတိုက်အခံ တို့ လက်ချက်ဆိုသတည်း ။အတိုက်အခံတို့လက်ချက်မှန်ပါက တမျိုးသားလံုး အေရး ဤမျှ ေလာက် အေရးြကီးေနချိန်တွင် အမှုမဖွင့်ပဲ ေနယံုမဟုတ်တံု ေလာ။ အတိုက်အခံ တို့ ဓားခုတ်ရာကို အစိုးရကမင်းများက ဘာေြကာင့် လက်ဝင်လျှိုရပါသနည်း။ စိတ်ေလဖွယ် ေကာင်းေပစွ ။
…………………………..
စိတ်ေလစရာကား ဤတွင် မရပ်ေသး ။ ြကာကူလီဥပဓိရုပ်ရှိေလေသာ ရဲြမင့်ေအာင် အမည်ရှိ ေကာင်စစ်ဝန်မင်းက မင်းေဘးတိမ်းေရှာင် ေနေသာသူခိုး ဓားြပနှင့် ပြခုပ်သည်မတို့ ၊ကန်သင်း ရိုး တွင် ဖူးစာဆံုရာမှ ဖွားြမင်ေလေသာ သေဘာက်မ သား ေလသံြဖင့် စံုေထာက်ေလာ၊ ရည်းစား ေလာ ဟူ၍ ေဟာင်ေကာင်တွင် ေနသူပီပီ ကျယ် ကျယ်ေလာင်ေလာင် အိပ်ေရး ပျက်ေလာက် ေအာင်အသံေပးြပန်ေလ၏။ ကိုယ့်ကျင့်တရားဟူ သည်ကို စေကာေလာက်ရှိ ေသာ စာလံုးများြဖင့် ေရးြပလျှင်ပင် နားလည်အံ့မထင်ေချ ။ ဘယ်သို့ လျှင် ေကာင်စစ်ဝန် ရာထူးကို ရေလသနည်း ။ ြပည်တွင်းမှ ြကံ့ဖွံ့ငမိုက်သားများကို ဝါးရင်း တုတ်သင်တန်း ေပးေစခဲ့ေသာ ဉာဏ်ြကီးရှင်မင်းတရားသည် ြပည်ပမှ ေကာင်စစ်ဝန် ကိုလည်း“ ယုတ် ရင်ြပီးေရာ ဆဲသာဆဲ“ ဟု လက်ချာရိုက်လိုက် ေလသ ေလာ။ ကျွန်ုပ်ကား ယင်းတို့ အစား ရှက်လွန်းလှ သည်ြဖစ်ရာ ။ဘိုင်းကနဲ၊ လဲေသ ချင်စိတ်သာ ေပါ်ေတာ့၏။ အေလြကီး ေလရန် ေကာင်းေလစွ။
………………………….
ထို့ြပင်တဝ ဒုတိယ ကာကွယ်ေရးဝန်ြကီး ဘိုေအးြမင့်ကလည်း နိုင်ငံတကာ အစည်းအေဝးတွင် ေဒသဆိုင်ရာလံုြခံုေရးကို ထိခိုက်နိုင်ေြကာင်း သေဟာက်သဟမ်း လုပ်ြပန်ေလ၏။ဘယ်စကား ဘယ်ေရာက်၍၊ မိမိေြပာ ေသာ စကားအနက်ကိုပင် မိမိသိဟန်မရှိေချ။အရည်အချင်းနှင့် ရလာ ေသာ ရာထူးမှ ဟုတ်ပါ ေလစ။ “ချဲသာ ချဲကွာ ဘာြဖစ်ြဖစ် “ြမန်မာ့ေရေြမ့ရှင်က မှာဟန် တကား။စိတ်ေလစရာပင် တည်း။ မျက်လှည့်ဆရာ စစ်ဝါဒီတို့ကား ဝိုင်းြကည့်ေနေသာ ပရိသတ် တေယာက်မကျန် လိမ်မှန်း အထာေပါက်ေနလင့်ကစား လိမ်ပွဲ ေရှ့သို့ ဆက်ြမဲ ဆက်ရန် ြကံြမဲြကံလျက်ေပတကား။
…………………..
ဘာသားနှင့်မျှထုထားသည် မဟုတ်ေလေသာ ၊လူသာမန်ကျွန်ုပ်သည်လည်းဤြဖစ်ရပ်အေပါ် မခံနိုင်လွန်းသည်ြဖစ်၍ အများနည်းတူ မိုးခါး ေရေသာက်၊ မဟာြမန်မာ ေသွးပီပီ၊ ဘင်လာဒင် ထံုး နှလံုးမူလျက် တတိုင်းြပည်လံုးကို မီးတင်ရှို့ရန် ေရွှဉာဏ်ေတာ် စူးေရာက်ြပီး သကာလ ဘေလာ့ေပါ်တွင် လူတွင်ကျယ် လုပ်မိေလရာ အမည်မေဖာ်ရဲသူ ေမတ္တာရှင် တဦးက ကျွန်ုပ်ကို ေရာ မှတ်ချက်ြပုသူများကိုပါ ပါးတန်းစီရိုက် လိုေြကာင်း မှတ်ချက်ြပုြပန် ေလ၏။ တန်းစီ နှင့်ပါးရိုက် စကားလံုးနှစ်လံုးေြကာင့်ပင် စတာလင်ေြမေရာက် ေဒါ်လာနှစ်ရာစားစစ်မျိုးဆက်သစ် ကေလးမှန်း လွန်စွာ သိသာ ေလသည် ။အေလမရပ်ခင် ထပ်၍ ေလရြပန် ေလ၏ ။
ေလြခင်းသည် ေဒါသ အြဖစ်သို့ ေြပာင်းေလေတာ့သည်။ စင်စစ် ကျွန်ုပ်မှာ သူ့ဦးရီးဖခင် အရွယ်ြဖစ် ေသာေြကာင့် သေကာင့်သားကား ကံြကီးထိုက်သူ တည်း ။ ဇရာပိုင်းဝင်လာ ေနလင့်ကစား နတ်ေမာက်ေသွး ြဆာမင်းဒင်၏ စိတ်တွင် အဆိုပါ ဗိုချွတ်စကီးထံ ေလယာဉ် လက်မှတ်ပို့ကာ ၊အီဂျစ်နှင့်အဂင်္ငလန် နိုင်ငံြခားသာမက ဗင်နီဇွဲလား တွင်ြဖစ်ေစ ြကိုက်ရာ တိုင်းြပည်မှာ ချိန်းဆို လျက်၊ ဝမ်းဘိုင်ဝမ်း ဖိ်ုက်တင် ပေလးလိုစိတ်ပင် ေပါက်ေလာက် ေအာင် စိတ်ေလ ေလ၏။
………………………..
ထိုထိုဤဤေသာ ေလြခင်း၏ အဆံုးတွင် ကျွန်ုပ်၏ စိတ်အေတွးအာရံုဝယ် အဘယ်အေြကာင်း ေြကာင့်လျှင် ဤကမ္ဘာေြမအြပင်၌ နည်းပညာ ေခတ်၊ ကမ္ဘာ့ရွာေခတ်ြကီး တွင် ြမန်မာဟူ၍ပင် မေြပာဝံ့ေလာက်ေအာင် အရှက်မဲ့စွာ ြပုမူြက ပါေလသနည်း။လွန်ခဲ့ေသာ နှစ်ေပါင်းငါးဆယ် ေကျာ်မှသည် ယေန့တိုင် ြမန်မာြဖစ် ရေသာ ဒုက္ခကား ြကီးေလစွ။ ယင်းသို့လျှင် အရှက်တကွဲ အကျိုးနည်းရေသာ ြဖစ်ရပ်တို့၏ လက်သည် တရားခံသည် အဘယ် အရာနည်း။ မည်သို့ ေသာ အေြကာင်းရင်းခံသည် ြမန်မာြပည်ြကီးကို ဆက်တိုက် ဆုတ်ယုတ်ေစ ခဲ့ပါသနည်း ။ အြကိမ်ြကိမ်ေစ့ငု လျက်၊ ရုပ်ရှင်ဖလင်ကိုေနာက်ြပန်ရစ်ကာ ြကည့်ဘိသကဲ့သို့သမ္မာသကင်္ငပ္ပမိသည်၏ အဆံုး၌ သူရိန်ေနမင်းသည် အေရှ့ ြဗှုဗ္ဗာမှ ထွန်းလင်းလာ သကဲ့သို့လည်းေကာင်း အမိုက်တိုက် တိမ်ထုကို ြဖိုခွင်းေလ ေသာ စန္ဒါလမင်းကဲ့သို့လည်ေကာင်း ၊ အသိဉာဏ်တွင် ဝင်းကနဲ လက်ကနဲ ေပါ်လာခဲ့ေလ သည်ကား …..
ယက်ေထာအစ ၊ဒီပဲရင်းက ဒီပဲရင်းအစ ၊စစ်ဝါဒက ေပတည်း။အဓိက လက်သည်တရားခံ ကား စစ်ဝါဒဆိုးြကီး ြဖစ်သည် ဟူသတည်း။
…………………………..
ေနာက်ေြကာင်းကို အနည်းငယ်ေကာက်ြကပါအံ့။
ြမန်မာ့တပ်မေတာ်သည် လွတ်လပ်ေရးတိုက်ပွဲကာလ စွမ်းေဆာင်မှုတို့ေြကာင့် ပျိုတိုင်းြကိုက် ေသာ နှင်းဆီခိုင် ြဖစ်ခဲ့၏ ။ြမန်မာ့ေသွးကို နှမေပးချင်သူတို့လည်း မရှား။ ဤမှသည် ြပည်တွင်း ဆူပူေသာင်းကျန်းမှု ၊ တရုတ်ြဖူကျူးေကျာ်မှု ၊အာဏာရပါတီ၏ ဦးဗိုလ်သခင်အက်ေြကာင်း များမှသည် စစ်တပ်သည် အကွဲတွင် ဂွေကာင်းကို တက်ထိုင်ကာ အာဏာယူေသာ အေလ့တွင် ကျယ် လာြပီး စစ်ဝါဒ ေခါင်းေထာင်လာ ေလေတာ့သည်။တိတိကျကျ အားမနာစတမ်း ေြပာရ လျှင် တပ်မေတာ်ေခါင်းေဆာင်ြကီး ဘိုေနဝင်းက ြမန်မာြပည်အလံုးကို သိမ်းြကံုး စိုးစံသည် မှ တိုင်းြပည်ပျက်ကိန်း စေလ ေတာ့သည်။
…………………………..
ကိုယ်တိုင်မှတ်မိသမျှ တဆင့်ေဖာက်သည်ချရေသာ် စစ်အာဏာသိမ်းြပီးစ ၁၉၆၃တွင် ပါလီမန်အေငွ့အသက် ၊ မကုန်ေသးေချ။ ကျွန်ုပ်ကိုယ်တိုင် ြပည်သူ့ဆိုင်တွင် ဂါလံပံုးကိုင် တန်းစီခဲ့ဘူး ေသာ ေြကာင့် ေရနံဆီတဂါလံ ြပားေြခာက်ဆယ်၊ မီးဒံုး ၊ ငကျွဲ တြပည် ေြခာက်ဆယ့်ငါးြပားသာ ြဖစ်ေြကာင်းမှတ်မှတ်ရရ ရှိေန၏။ ထိုမှသည် မဆလေခတ်ေရာက်ခဲ့ရာ စစ်ဗိုလ်ေဟာင်းတို့ ေကာင်စီအဆင့်ဆင့်၊ယူနစ်ေကာ်မီတီဝင်များ ြဖစ်လာ ေလ ၏။ လူငယ်မှန်သမျှ ေတဇလူငယ် ေရှ့ေဆာင်လူငယ် လမ်းစဉ်လူငယ် ြဖစ်ကုန်ြကေလ၏ စာအုပ်ြပာပါလူနှင့်လူ့ ပတ်ဝန်းကျင်တို့ ၏ အညမည သေဘာတရား၊ စကားလံုး၊ စကားရပ် တို့ကို အဓိပ္ပါယ် စိုးေစ့မျှ နားမလည်ပဲ တွင်တွင်ြကီး သံုးစွဲြကေလ၏။ ဆိုက်ကားသမားတို့ တရား သူြကီးြဖစ်လာေလ၏။
ရီစရာ အေြပာင်အပျက်အြဖစ် ြပက်လံုးတခုပင် ေပါ်ခဲ့ေလရာ မှတ်မိေနေသး၏။“ တရားခွင် တွင်ရံုးထိုင် ေနေသာ တရားသူြကီးက တရားခွင်မှ ရံုးအြပင်သို့ ခဏခဏ ြကည့်လျက်ေနရာ ေရှ့ဖတ်စာေရးက တရားသူြကီး ဘာများ ြကည့်သလဲ ေမးသည်ဟူ၏။ ဤတွင် တရားသူြကီး က သူ့ဆိုက္ကားေပျာက်မှာစိုး၍ ဟု ေြဖသတည်း။အူေြကာင်ြကားေခတ်ြကီးကို ဇာတ်ေပါင်းေသာ်ေနာက်ဆံုးရလာဒ်ကား ြမန်မာြပည်ြကီးသည် တကမ္ဘာလံုးတွင် အဆင်းရဲဆံုးနိုင်အြဖစ် အမှတ် စဉ် တစ် ၊ဂဏန်းတစ်ြဖင့် ဗိုလ်စွဲေလသတည်း ။
……………………………….
၁၉၈၈ သို့တိုင်ေသာ် တတိုင်းြပည်လံုးဆူပူကန့်ကွက်ြကေလ၍ ၊တိုင်းြပည် ဖရိုဖရဲြဖစ် ေလ၏။ ဦးစိန်လွင်၏ အခါေပးဆရာြမိုင် ေကျာင်းသား ငါးေထာင်သတ်လိုက်ရင် တိုင်းြပည်ေအးမည် ဆိုကာ သတ်၏။ ေနာက်ဆံုး မဆလပါတီ နိဂံုးချုပ်ေလရာ ၊ထိုအချိန်တွင် ဒီမိုကေရစီနိုင်ငံ ထူေထာင်ရန် ဆိုကာ တပ်မေတာ်ြကီးက အာဏာကို ယူြပန် ေလ၏။ (ဤေနရာ၌ ြခွင်းချက်အားြဖင့် ြမန်မာ့ ဒီမိုကေရစီေရးဘက်ေတာ်သားတို့ အာဏာအေြကာင်း နားမလည်မှုသည်လည်း အားနည်းချက်အြဖစ် ဝန်ခံရမည်ြဖစ်၏။)ေနာက်ဆက်တွဲရလာဒ်ကား စစ်ဗိုလ်ချုပ်မှန်သမျှ မီလျှံနာ ြဖစ်ကုန် ၏။ ဗိုလ်မှန်သမျှ အခွင့်ထူးခံြဖစ်လာ၏။ စစ်တပ်သည် လူထုနှင့် ကင်းကွာလာ၏။ တိုင်းြပည်ချစ်သူမှန်သမျှေထာင်ထဲေရာက်ြကကုန်၏။ထိုင်း၊မေလးနှင့် စကင်္ငာပူတို့တွင် ြမန်မာတို့ သန်းနှင့်ချီကာကျွန်သံသရာလည် ကုန်ြက၏။ ဝါးရင်း တုတ်ကိုင် လူမိုက်တို့ေခတ်ေကာင်းေလ၏။မြကားဘူး ေသာ နှစ်ရှည်ေထာင်ဒဏ်တို့ ေပါ်လာေလ၏။ အေဝးေထာင်ပို့စံနစ် ေထာင်ဝင်စာ ပိတ်ပင်ေသာ စံနစ်တို့ေပါ်လာ၏။ငါနှင့်မတူငါ့ရန်သူ ဝါဒ ထွန်းကားလာေလ၏။
……………………………..
ေနာက်ဆံုးတွင် မဟုတ်တာမှန်သမျှ အကုန်လုပ်ေတာ့၏။ ယေန့ဘယ်ပံုဆိုက်ေနသည်ကို အများသိြပီးြဖစ်၍ အကျယ်မေရးလိုေတာ့ြပီ။ နိဂံုး ေကာက်ချက်ဆွဲရေသာ် စစ်ဝါဒြကီးေြကာင့် အာဏာရှိသူတို့ သိက္ခါတြပားသားမျှ မရှိပဲ ေနြပည်ေတာ် ပလ္လင်ထက်တွင် ြမိန့်ြမိန့်ြကီးလူညွှန့်တံုး လျက်ရှိ၏။ အဖိနှိပ်ခံြပည်သူတို့က စားခွက်ေပျာက်ကာ လူညွန့်တံုး လျက်ရှိ၏။ ြပည်ပေရာက်ြမန်မာတို့ကား အလိုလိုေနရင်း အမျိးယုတ်စာရင်း ဝင်လျက် လူညွန့် တံုး၏။ တတိုင်းတြပည်လံုး၊ ြပည်တွင်းြပည်ပ ြမန်မာ ြပည်ဖွားမှန်သမျှ စတိုင်မျိုးစံုနှင့် လူညွန့် တံုးေနြကေလ၏။ ဤဘဝမျိုးြဖင့် ေရှ့ဆက် အသက်ရှင်ေနြကရေတာ့ေလမည်ေလာ။
…………………………………..

၂၀၁၀ မှာ ဘာြဖစ်ေလမည်နည်း ။စံနစ်ဆိုးမေပျာက်သေရွ့၊လမ်းစဉ်မေြပာင်းသေရွ့ ဖွတ်သထက်ညစ်ရန်သာတည်း။
ြမန်မာ့ ထွက်ရပ်လမ်းသည် တေြကာင်းတည်းေသာ လမ်းဟူ၍ ကျွန်ုပ်ယံုြကည်သည်။ ။စံနစ်ဆိုးကို ရိုက်ချိုးဖျက်ဆီးြကရံုမှ တပါး အြခားမရှိ ေချ။တိုက်ပွဲမပါပဲ ေခတ်တေခတ်ကို ြဖတ်နိုင်သည်ဟူ၍ ကျွန်ုပ်မြကားဘူးေချ။ေပျာက်ြကားစစ်ကိုေသာ်လည်းေကာင်း ြပင်ဆင်သင့် သည်ကို ကျွန်ုပ်သေဘာတူသည် ။ လူးလွန့် လှုပ်ရှား၍မရေသာ အချိန်ကာလတို့ ကုန်ဆံုး ေပေတာ့မည်။ စစ်ဝါဒဆိုးြကီး လဲ ြပိုခါနီး အရူးမီးဝိုင်း ေနချိန် တွင် အားကုန်စိုက်ထုတ် ရုန်းကန် ြကရမည် မဟုတ်ေလသေလာ။ ကျွန်ုပ်ကိုယ်တိုင်နှင့် တကွများစွာေသာ ြမန်မာ တို့၏ အကျင့် ဆိုး အကျင့် ေဟာင်း မှန်သမျှ ခဝါချြကရမည့် ေသလျှင်ေြမြကီး ရှင်ေရွှထီး တြပိုင်တည်း စွန့်လွှတ်ြကရမည့် အချိန် တည်း။
……………………………
တကမ္ဘာလံုးေြပာင်းလဲေနချိန်တွင် “ငါ့နိုင်ငံေတာ်၊ငါ့နိုင်ငံသားတို့ကို ေမ့ေလျာ့လျက် ငါ့ တပ်မေတာ်အတွက်သာ ကာလေလးြမင့်စွာ ရပ်တည်ခဲ့ြက ေသာ တြပားသားမှ သိက္ခါ မရှိေတာ့ပဲ ကိုယ်အမျိုးကိုယ်ညှင်းေနဆဲြဖစ်သည့် စစ်သည်?ဗိုလ်ပါ ရဲမက်အေပါင်းတို့ သည်လည်း လူလိုေနရေရး ြမန်မာ့ ဒီမိုကေရစီ တိုက်ပွဲဆီသို့မျက်နှာမူ သင့်ေသာအချိန်တည်း။ မျိုးရိုးမတိမ်ေအာင် ြကံေဆာင်သင့်ချိန်တည်း။ထိုသို့လျှင် ဥမင်လိုဏ်ေခါင်းများ အတွင်းမှ အနီးကပ်ဆံုး ြပည်သူရန်သူတို့ကို ေချမှုန်းပါမူ ၊ ေကာင်းေလှာင့်ေတး ေကာင်းေလှာင့်ေတး ဂွတ်စွ ဟုတ္တာဟု ဥဒါန်းကျူးလျက်ကျွန်ုပ် ကို ပါးနားရိုက်ချင်ေသာ တူေတာ်ေမာင် ြဖစ်ေစဦး၊ ၎င်း၏ေနာက်ေတာ်ပါး မှ ထီးဖိနပ်ထမ်းရန် ကျွန်ုပ် အဆင်သင့်ရှိပါ၏
။ထို့သို့မဟုတ်မူပဲ လူထု လွတ်ေြမာက်ေရးတိုက်ပွဲကို ေကျာခိုင်းကာ စိန်စီေသာ သတို့သမီး မိသားစုဘက်မှ ေြကာင်ေတာင်ကန်း ရပ်တည်ေန ေသာ စစ်ဗိုလ်စစ်သားတို့နှင့် ဓားကို ဓားချင်း လှံကိုလှံချင်း သာမက ၊ေြခမကို ကုန်းကိုက်ရန်အထိပင် အဆင့်သင့်ရှိေန ေြကာင်း ေြကညာ ေမာင်း ခတ်သည်ဆိုပါမူ ကျွန်ုပ်သည် မစ္စတာ ဝီလျံယက်ေထာကဲ့သို့ စိတ်ေပါ့သွပ် သူဟု ဆိုေလမည်ေလာ။ ။
ရုပ်ပံု။ ။ ဂူဂဲလ်
12 comments:
The Junta has desprived Burma of its present and its future.
Its presence in power for the last 40 years has resulted the regression of the development of the country, increasing the poverty, reducing the medical care, lacking freedom and impregnating fear of the population towards the Junta.
The future of Myanmar is compromised by the lack of access to education for most of the population. Only family members of the army are allowed access to military university education. This way, they are creating a new elite that will ensure the continuity of the military government.
တန်ဘိုး၇ှိတဲ့ သေရာ်စာတပုဒ်ကို ြပပါဆိုရင် ကျွန်ေတာ် ေတာ့ဒီတပုဒ်ပဲ ြပရလိမ့်မယ် အကိုြကီးေရ...
ထိထိမိမိရှိတဲ့ ဒီစာကို လူတကာ နားလည်ပါ့မလား ေတာ့ စိုးရိမ်မိတယ်...အထူးသြဖင့် တန်းစီနဲ့ ပါးရိုက် ဆိုတဲ့သူေတွ ဖတ်တတ်ပါ့မလား..သူတို့အတွက် ေတာ်ေတာ်ြမင့်တဲ့ သင်ခန်းစာ ြဖစ်ေနမယ်ထင်တယ်..
မှန်တယ် ကိုမင်းဒင် ေသနက် ြခင်းမရေတာင် ဓါးနှင့် ေသနက်ကိုချြပီး ေသရင်ေသပါေစ ချမှြဖစ်ေတာ့မယ် ဒီအတိုင်းေနရလည်း ဘာမှမထူးေတာ့ဘူး
အမှန်ကိုေရးတာ ပဲေလ၊ ေရငံကူးြကသူြခင်းအတူတူ
အနာရှိသူကေတာ့ပိုစပ်တာပါ့၊
တန်စီြပီးပါးရိုက်မယ်ဆိုတဲ့ သာသနာဖျက်ဘက်ေတာ်သားကိုေြပာေပးပါ၊တိုင်းြပည်လွပ်လပ်
တဲ့အခါ၊မင်းလိုေကာင်းမျိုးကိုြကိုက်တဲ့လက်နက်နဲ့ြကိုက်တဲ့ေနရာ
ကိုချိန်း လိုက် ပါ လို့ေနာ်။
အရမ်းေြပာင်ေြမာက်တဲ့သေရာ်စာ ပါ ခင် ဗျ။
Typing error desprived ~ deprived
We agree with author, we have to oppose all unfair injustices for our people.
မေန့တေန့ကမှ ရန်ကုန်ေြမကို စွန့်ခွာလာတဲ့ လူငယ်တစ်ေယာက်အေနနဲ့ေြပာရင်ေတာ့ လူေတွက အခုအချိန်မှာ ဘယ်သူ့ကို အေဖေခါ်ရမှန်းမသိြဖစ်ေနတာ တာေသချာတာတယ်.. ကျွန်ေတာ်က 88 ကစလို့ဆန္ဒြပပွဲအဆက်ဆက် ပွဲြကည့်ပရိတ်သတ်အြဖစ်ရှိခဲ့တာပါ..
စစ်ေခွးကိုမုန်းလို့ ပုန်ကန်ြကဆိုလည်း အင်းစိန်ေဈးေရှ့မှာ အာဏာသိမ်းကာစ ပစ်သတ်ခံရတဲ့လူေတွလို၊ ၁၉၉၆ က သမိုင်းလမ်းဆံုမှာ မီးသတ်ပိုက်နဲ့ထိုးခွဲြပီး ေရစိုသမျှေတွကို ေခွးရိုက်နွားရိုက်အရိုက်ခံရတဲ့ေကျာင်းသားေတွလို၊ ေရွှ၀ါေရာင်ေတာ်လှန်ေရးကာလက
ပန်းဆိုးတန်းကုန်းတံတားေပါ်မှာ သံတုတ်နဲ့ရိုက်သတ်ခံရတဲ့ လူတစ်ေယာက်လိုေတာ့ ဘယ်သူြဖစ်ချင်မှာလဲ . . မခံနိုင်လို့ထချတိုင်း ကျည်ဆံပဲရရေနတဲ့ အြဖစ်ဆိုးေတွထဲမှာ ြမန်မာြပည်သူေတွအဖို့ေတာ့ ဆားနဲ့ပဲစားမယ်ဆိုတဲ့စကားနဲ့ သည်ကာလြကီးထဲမှာ ြမန်မာနိုင်ငံသားအြဖစ်ေမွးလာရတာကိုက ၀ဋ်ေြကွးဆပ်စရာရှိလိုပါပဲ ဆိုတဲ့ ကျွန်ေတာ့် အိမ်နားက အဘိုးတစ်ေယာက်စကားလိုစကားေတွနဲ့ပဲ အားလံုးေြဖသိမ့်ေနရတယ်ထင်ပါရဲ့
ဦးေန၀င်း ယုတ်မာခဲ့တဲ့ အေမွဆိုးကို ဘိုသန်းေရွှက အေမွဆက်ခံြပီး မထူးဇတ်ခင်းတယ် ဆိုပါေတာ့ဗျာ။ သူတို့ေခတ်ေတွမှာ ေကျာင်းသားသမဂ္ဂကို ဗံုးနဲ့ြဖိုခဲ့သူ တရားခံမေပါ်ခဲ့သလို၊ ဒီပဲယင်း တရားခံေတွကလည်း လွတ်ေနတံုးပဲ။ ရာဇ၀င်မှာ ဘယ်မင်းဆက်မှာ မြမဲဘူး ဆိုတာ ေမ့ေနြကေလရဲ့။ အချိန်ဆိုတာ ေရာက်လာမှာပါ။ ဆက်လက်သာ တိုက်ပွဲ၀င်ြကဖို့ လိုပါတယ် ခင်ဗျား။
ကိုမင်းဒင် ေရ
အင်မတန်ေကာင်းတဲ ့သေရာ်စာပါပဲ။
အလွန်ေကာင်းတဲ့ post တစ်ခုပါ။ ထစ်ကနဲ့ရှိ တွယ်လိုက်မယ် တန်းစီပါးရိုက်လိုက်မယ် လို့ဆိုတဲ့ မျိုးဆက်သစ်ေတွ ကေန ေဟာင်ေကာင် ကေနေဟာင်ေနတဲ့ ေကာင်စစ်၀န် လို့ဆိုတဲ့သူေတွြဖစ်လာ ေနတဲ့ ကျွန်ေတာ်တို့ နိုင်ငံ စစ်ေခါင်းေဆာင်ေတွ ဘယ်ေသာအခါမှ လူရာ၀င်ဆံ့လိမ့်မည်မဟုတ်ေပ။
ဦးြကီးရှိ ေရာက်နိုင်ဖို့ ဆိုရင် ကျေနာ်တို့ကို ရေအာင် ရိုက်ပါေစေလဦးဗျာ...
ကိုမင်းဒင်၊
ရင်ထဲမှာမေကာင်းလွန်းေတာ.ဘာေြပာရမှန်းေတာင်မသိ
ြဖစ်ရပါတယ်။ြမန်မာေတွဟာဘယ်ကိုေရာက်ေရာက်အ
နှိမ်ခံေနရပါတယ်။ေြပးစရာေြမမရှိဘူးေလ၊
ကိုမင်းဒင်ရဲ.ဘေလာက်ကိုအြမဲေရာက်ပါတယ်၊
ဒီသေရာ်စာဟာအေတာ်ေြပာင်ေြမာက်ပါေပတယ်၊
ကဲ.......ကိုြကီးမင်းဒင်ေရ၊စိတ်ေလးကိုေလျှာ့လို့ေနပါဗျာ၊
ေခွးေလးခုန်လို့ဖုန်မထဘူး...ဆိုတဲ့ြမန်မာစကားပံုဟာအဲ
ဒီပါးနားရိုက်မယ်ဆိုတဲ့သူေတွအတွက်သီးသန့်ထွက်ေပါ်
လာတာဗျ။
Post a Comment