Sunday, October 12

ရာဇဝင် ထဲမှာ ဘူးသီးေတွကို ထားရစ်ခဲ့ ။



ရာဇဝင် ထဲမှာ ဘူးသီးေတွကို ထားရစ်ခဲ့။

မင်းဒင် ေရးသည်။

ဘူးသီးမှ အရီးေတာ်၊ ဘူးေကာင်းမှ စင်ခံ၊ ဘူးေလးရာ ဖရံုဆင့်။ ဘူးလံုးနားမထွင်း ။ဘူး ေပါ်သလို ေပါ်တဲ့ ....ဘူးသီးစကားေတွ က ြမန်မာမှာ အများသားကလား ။ အဲဒီ ဘူးသီး ဆို ရိုးေတွ စကားပံုေတွ ထဲမှာ ရာဇဝင် တွင် ရစ်မဲ ့ ြမန်မာ့ ဘူးသီး ဆိုတာ ထပ်ထည့်လို ့ေတာင် ရ ၊ ထင်ပါ ရဲ ့ဗျာ။ ဘာြဖစ်လို ့ လည်း ဆိုေတာ ့ ကျုပ်ဘူးသီး ဇာတ်လမ်းက အံ့စရာ ေကာင်းလို ့ဗျို ့။ အဲဒီ ဘူး သီး ဇာတ်လမ်း ေြပာရ ရင်ေတာ ့ ထိုင်းေရာက် ြမန်မာ အေြကာင်းေလး ပါမှ ြပည့်စံု မယ်ထင်ပါ ရဲ ့ဗျာ။

။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
ကျုပ်တို ့လူမျိုးက အမျိုးသားေရးတို ့၊ ဇာတိမာန်တို ့ဆိုရင် နားရွက်ေထာင်၊ ေခါင်းေထာင် ရံုတင်မကဘူး ။ ဖင်ဘူးေထာင်း ပါေထာင်ချင်တဲ ့ လူမျိုး ဗျ။ ဘုရင့်ေနာင် ၊ အေလာင်းဘုရား ၊ အာယုဒ္ဓယ ၊ ဝါးရင်းတုတ် စားြမံု ့ြပန်လို ့မြပီးနိုင်တဲ့ အထဲ ကျုပ်လည်းပါတယ် ေလ။ ဒီတေခါက် ထိုင်းကို ကျုပ် ေရာက်ေတာ့ ကျုပ်ဇာတိမာန် ဟာ ေတာ်ေတာ်ကို ပိန် ရှံု ့သွားရသဗျာ။ ြမန်မာ ့ဇာတိမာန် ဆို တာကို ထိုင်းမှာ ရှာလို ့ကေတာ့ ချစ်တီးေခါင်းက သန်းလို၊ လကွယ် ညမှာ လူတကာ ကို ေကာက်ခိုင်းတဲ့ မဟူရာ ေကျာက်ရိုင်း လိုပါ ပဲဗျာ။ ြမန်မာမှန်သမျှ ြပည့်တန်ဆာ နဲ ့ ကူလီေတွ ချည်း ပဲလို ့ ထင်ေနြက
တဲ ့ေခတ်ြကီးကို ေရာက်ေနြပီ ဆိုတာ အလန် ့တြကား သိလိုက်ရ သဗျာ။

။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
ေအးေလ.. အစကေတာ ့ ကျုပ်လည်း ြပည်တွင်းမှာ အေနြကာခဲ့ေတာ ့ထိုင်းေရာက် ြမန်မာ ေတွ အေြကာင်း စာေတွ သတင်းေတွမှာ ဖတ်ဘူးေပမဲ ့ ဃဃဏဏ ေတာ့ သိလှတယ် မ ဟုတ် ပါဘူး။လွန်ခဲ့တဲ့ ဆယ့်ငါးနှစ်ေလာက် က သူေဌးဂိုက်နဲ ့ ခရီးသည်လို ေရာက်ခဲ့ေပမဲ ့ ပက်ပုန်းနဲ ့ပတ်တရား ေလာက်သာ မသွားမြဖစ် လို ့ေရာက်ခဲ ့တာကိုး။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။


ဒီတြကိမ်က အေြခချေနေတာ့မယ် ဆိုြပီးထွက်လာတာေြကာင် ့အေနြကာ အစံုသိ ဆိုပါ ေတာ ့။ ေနဦး ။ သိတယ် ဆိုလို ့သူေြပာ ငါေြပာ သိတာမျိုး မထင်လိုက်နဲ ့အံုး။ တကယ် ့ ကို ခန္ဓာသိ ဗျ။

အမှန်ေတာ ့ ြမန်မာ့ တရားမဝင် အလုပ်သမားဆိုတာ ထိုင်းရဲေတွ ထိုင်းအလုပ်ရှင် ေတွ အတွက် မိုး ကို ေကျာေပးတဲ့ သတ္တဝါေတွ ထဲပါသဗျာ။ ြပုတ်ြပုတ်ေကျာ်ေကျာ် ဖုတ်ဖုတ် ကင်ကင် ထင်သလို သာလုပ် ကမ္ဘာ့ ဟင်းသီးဟင်းရွက် စာရင်းဝင် ပဲ။ ဘာ ဝဋ်္ဋမှ မလိုက်ဘူး ။ တကယ့်ကို ဘုရားသခင် ့ လက်ေဆာင် ပဲ။ ေအးေလ။ ထိုင်းရဲ ဆိုတဲ့ ေမာင်ေတွက ဗမာအလုပ်သမား ေတွ ့တာနဲ ့.. မီဘတ်(အလုပ်သမား လက်မှတ်ရှိလား) လိုက်ရင် ၊ အနည်းဆံုး ေလးငါးရာ တွက်ေြခကိုက်တယ်ေလ။ ဘတ်ပါေနရင်လည်း ေနာက်တမှု ေြပာင်းချိတ်လိုက် လိုက်တာပဲ ။ ဝံပုေလွ နဲ ့ သိုးငယ် လို နင်မဟုတ် ရင် နင့် အေဖ လုပ်တာ ေသချာ တယ် ဆိုတဲ ့ အချိုး ပါပဲ ဗျာ။ ထိုင်းအလုပ်ရှင်ကလည်း ဗမာ အလုပ်သမား ရဲ ့ လုပ်ခကို ေနာင်ခါေပး ေတွ ့တိုင်းေတာင်း ေလာက် သာ စိတ်ထဲ ရှိတာ ကလား။။တိုင်ေလ။ တိုင်တလံုး ငါးဘတ်ပဲ။ ရဲေခါ်ြပီး ပါးစပ်ထဲ ေတွ ့တဲ ့ ပုဒ်မတပ်လိုက် ရံု ပဲ။ ေဒါသြကီးတဲ ့ အလုပ်ရှင်နဲ ့ ေတွ ့ရင် .. ရင်ဘတ် မီးပူနဲ ့ အကပ်ခံရတာ အသတ်ခံရတာေတွ အများြကီး ။ ကားတာယာေဟာင်း မီးရှို ့ြပီးလက်စေဖျာက်ခံရတာေတွ၊ ခင်ဗျားလည်း ြကားဘူးမှာ ပါဗျာ။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။


ထိုင်းမှာ ြမန်မာြပည်ဖွား ေတာင်ေကျာ် တေယာက်နဲ ့ဆံုမိ ၊ အချက်မသိ လို ့ကေတာ့ .. အလုပ်အကိုင် ေကာင်းရဲ ့လား ေမးမိလို ့ကေတာ့ ေမးခွန်း
ေတာင် မဆံုးေသးဘူး။

အားလံုး ဆဗိုင်း ။ ဆဗိုင်း ပဲ။
တေန ့ဘတ်သံုးရာ ့ငါးဆယ်ေလ။ ....
တလ ရှစ်ေထာင်ကိုးေထာင် အသာေလး ။....
ကျေနာ် လုပ်ေပးတာ သူေဌးေတာင် ဆယ်ဘီးကား သံုးစီး ထပ်ဝယ်ထားြပီ ။....
သူေဌးက ကျေနာ့် ကို ပဲ အားလံုး လွှဲ ထားတာ။.....
အိမ်ရှင်က သိပ်သေဘာေကာင်းတယ်။ ....
ချဲင်နယ် ဆဲဗင်းက ဇာတ်လမ်း က ဘယ်လို။။......
ကျေနာ်က ပုတ်ြပတ် ေတာင်းလိုက်တာ ေပါ့ဗျာ။ဘယ်ရမလဲ။
ဒီတက်ဒီတက် ။ ဝမ်းတူးေကာ ဝမ်းတူးေကာ ဆိုရင် ေန ့ဖရီးေနာ်။
.............................
..............................
အဲဒီစကားလံုး ေတွနဲ ့ခင်ဗျားကို အတွဲ လိုက်ပစ်ထည့်လိုက်လိမ့် မယ် ။ ဒါေပမဲ ့ ဗမာြပည်က အိမ်ကို ေငွဘယ်ေလာက် ပို ့ြပီးြပီ လဲ ေမးလိုက်ရင်ေတာ ့ ေအာင်နက် လှည်းနင်းသလို ။ ဒီလိုပါ ပဲဗျာ။ စားလိုက်ေသာက်လိုက် နဲ ့ဆိုြပီး အဖျားရှူးသွားတာ ချည်းပဲဗျ။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။


ေနာက် ေလတလံုးမိုးတလံုးနဲ ့ဆင်ေကာ၊ ကျားေကာ အြပံုလိုက် ဖမ်းနိုင်တဲ ့ေလသံမျိုး ဟ. လာတဲ ့ေမာင်ကို ဘန်ေကာက်မှာများ ေတွ ့ခဲ ့ရင် စီးလံုဘက်လာခဲ ့ပါလား ေမးလိုက်ေပ ေတာ့ ။ ဟာဗျာ။ ဒါေတာ ့လာလို ့မရ ဘူး ။ အဲဒီဖက်က ရဲ ရှုပ်တယ်။ ေနာက် ကျေနာ်တို ့ သူေဌးက အြပင်ထွက်တာ သိပ်မြကိုက် ဘူး ဆိုြပီး ဝါးတားတား လုပ်လိုက်မဲ ့ ေကာင်ေတွ ချည်းပဲ သာမှတ်ေပေတာ ့ဗျာ။
အဲဒါလည်း ဆန်းချက်တမျိုး ပဲဗျ။ ြမန်မာချင်း ြပန်ြကွားြပီး လိမ်စရာ မရှိ ကိုယ် ့ေပါင် တွင်း ေြကာ ကိုယ်ဆွဲလိမ် ကိုယ့်စိတ်ကိုယ်ြပန် တင်းေနရတဲ ့နည်း ေပါ ့။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
ေနာက်ပိုင်းမှာ မဲေဆာက်ေရာက် ေတာ့ ။ ြမန်မာ ့ မိန်းမပျို ေဈးကွက် ဆွယ်ကျက်။ ဗန် ့ ဆွယ်။ နတ်စင်လမ်း။ ကျစ်ဝင်နား။ ဝမ်ကျူးကာ ။ တခါ ရေနာင်းဘက်ေရာက်ြပန်ေတာ ့ ဆွယ်ေဆာင် ။ ဆွယ်စံ ေတွမှာ အလျှံပါယ် ြဖစ်ေနတာကလည်း ြမန်မာ နတ်သမီး ေတွ ချည်း ပါပဲ ဗျား။ကျုပ်တို ့ြမန်မာ့ လွတ်လပ်ေရးဗိသုကာြကီးသာ ဒီေနရာေတွ ေခါ်လာမိရင် ငါ့ကို ဒီေနရာမှာ တင် ေနာက်တခါ ပစ်သာသတ်လိုက်ပါေတာ့ကွာလို ့ညည်းမဲ ့ အေပါက်ဗျ။
ရေနာင်းကိုေရာက်တဲ ့ တေခါက်တုန်းက အထိုက်အေလျာက် ခင်ေနတဲ ့ ထိုင်း ရဲတပ်ြကပ် တေယာက်နဲ ့ဆံုတုန်းကဆို ကိုယ် ေကျွးတာ
စားေနရင်း .. ကျေနာ် ့မယားငယ်က ဗမာမ တဲ ့။ ဘာဆိုင်လို ့လဲ ဗျာ။ အသားလွတ် အနီကပ် ေတာင်းသလို ချည်းပဲ ြဖစ်ေနတယ်။ ကျုပ်လည်း ဗမာပဲ ဆိုတာ သတိြပုမိ ေလ မလား လို ့ ကျုပ်က သူ ့ကို အူေြကာင်ေြကာင် ြပန်ြကည့်လိုက်ေတာ ့ပိုေတာင် ဆိုးေနေသး ဗျာ။ စကားဆက်ြဖစ်ေအာင် ဆက်လိုက်ေသး။ သူ ့သူငယ်ချင်း ရေနာင်းထိုင်း ရဲမှန်သမျှ ဗမာမ မယားငယ် ကိုယ်စီ ရှိြကသည် တဲ့။။

။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။


ဆက်ေြပာေနရင် ကမ္ဘာမေြကသီချင်းကိုလည်း စိတ်နာတယ်။ ြမန်မာ့တပ်မေတာ်သား ေတွ ဆိုဆိုေနတဲ ့ ငါ ့နိုင်ငံေတာ် ငါ့နိုင်ငံသား ငါ ့တပ်မေတာ် အတွက် ငါ့၏ အသက်ကို စွန် ့လွှတ် ပါမည် ဆိုတာ ေတာင် မဆိုပဲေနတာ ပိုေကာင်းမယ် ထင်ပါရဲ ့။ ဟုတ်တယ်ေလ ဗျာ။ အသက်ေတာင် စွန် ့ ပါ့မယ်ဆိုတဲ့ ေမာင်ေတွ က ေန.. ေနစိမ့် နိုင်လွန်း သလားလို ့။

။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
ဘာလဲ ။ ခင်ဗျားြကည့်ပံုက သူများအေြကာင်းသာ ေလျှာက်ေြပာေနတယ်။ ကိုယ့်အေြကာင်း ေတာ ့မပါဘူး ဆိုတဲ ့ အဓိပ္ပါယ် ပါလား။ ကျေနာ်ေလ ထို ့ နည်းလည်းေကာင်း ေပါ့ဗျာ။ေြပာမ ယံုြကံုဘူးေတာ့လည်း သိေတာ ့တာေပါ့ ဗျ။လိုက်ကာဖွင့်ကတည်းက ခွပ်ကနဲ အသံြကားလိုက်ြပီး လဲသွားတာ ကျုပ်ပါပဲ ဗျာ။
လွန်ခဲ့ တဲ ့ေလးနှစ် ေလာက် ဘန်ေကာက် ေလဆိပ်ေရာက်တဲ ့ ေနေပါ့ ။ ေလဆိပ်လူဝင်မှု ြကီး ြကပ်ေရးေကာင်တာ မှာ တန်းစီလိုက်ေတာ ့ ကျုပ်
ေရှ ့ေနာက်မှာ အြဖူေကာင်ေတွ ချည်း ပဲ ဗျ။ ကျုပ်က ကျုပ်အလှည့်မေရာက်ခင် ေကာင်တာကို လှမ်းြကည့်လိုက်မိတယ် ။ သူ များေတွ ကို ဘယ်လို စစ်တယ် ေဆးတယ် သိချင်လို ့။ အမယ် ေကာင်တာက လူဝင်မှုအရာ ရှိ က ြပံုး ြပံုး နဲ ့ေတာ်ေတာ် ေဖာ်ေရွေနသဗျာ။ မြကာပါဘူး ကျုပ်အလှည့်ေရာက်လာတယ်။

သူက ထံုးစံအတိုင်း ြကိုြပီး ြပံုး ြပတာပါပဲ ။ ဒါနဲ ့ကျုပ်လည်း ကျုပ်ရဲ ့ နိုင်ငံကူးလက်မှတ် အနီ ေရာင်ေလး ကို သူ ့ ေကာင်တာေပါ် ရိုရိုေသေသေလး လှမ်းတင်လိုက်တယ်။ သူက စာအုပ် အနီလည်း ေတွ ့ေကာ ကျုပ်ကို ေမာ့ြကည့်တယ် ။ ေနာက် စာအုပ်ကို ြပန်ြကည့်တယ်။ သူ ့ မျက်နှာေပါ် ဟာ ရုတ်ြခည်း တိမ်ြကားကွယ်သွားတဲ ့လမင်းလို ပါပဲ ဗျာ။ ေနာက် စာအုပ်ကို ဖွင် ့လိုက် ကျုပ်ကို ြကည့်လိုက် နဲ ့ထပ်လုပ်တယ်။ ဓာတ််ပံုထဲက ပံုဟာ ကျုပ်ပံု ပဲလို ့လည်း ေသချာသွားေရာ .. သူမျက်နှာက လငပုတ်ဖမ်းသလို ြဖစ်သွားေတာ ့တာပဲ ဗျာ။
ကျုပ်သိလိုက်ပါြပီ။ သူက ကျုပ်ကို ြမန်မာြပည်က ြပန်လာတဲ ့ ဂျပန် သို ့မဟုတ် ကိုးရီးယား တိုးရစ် ထင်ေနတာ ဗျ။ကျုပ်က အညာသား ဆိုေပမဲ ့ အသားလတ်အဆင့်ကို ေကျာ်ေန ေတာ ့သူအကဲခတ် မှားေနတာ။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။


ေနာက်တြကိမ် သူ ကျုပ်ကို ြကည့်ြပန်တယ်။ ဟာဗျာ။ ေတာက်။...ကျုပ်ေတာ်ေတာ် ့ကို ေဒါကန် သွား တယ် ။ ကျုပ်က လူလည်ဗျ။ သူြကည့်တဲ ့ အြကည့်ကို ကျုပ်ေကာင်းေကာင်း ဘာသာြပန်နိုင် တယ်။ ပုလိပ်က သူခိုးကို ြကည့်တဲ ့အြကည့် ဗျ။

ေနဦးဗျာ။ ေနာက်ထပ် အဓိပ္ပါယ်တမျိုး ရှိေသးတယ်။ ဒီအြကည့်မျိုးကို ကျုပ်ငါးနှစ်သား ေလာက်က သတိြပုမိခဲ ့ တဲ ့ အြကည့်မျိုး ဗျ။
ကျုပ်တို ့ရွာမှာ အလှူြကီးတခု လုပ်တုန်းကေပါ ့။ ကျုပ်တို ့ဘေဒွးေလး အလှူလား ဦးြကီးတင့် အလှူလားေတာ့ မမှတ်မိေတာ့ဘူး။ အဲဒီအလှူမှာ ရွာနီးချုပ်စပ် ေလးငါးရွာ က အမျိုးေတွေကာ၊ ဧည့်သည်ေတွ ေကာ ေတာ်ေတာ်လာြကတယ်။လှူတာကလည်း တရွာလံုး မီးခိုးတိတ် ။ အလှူဟင်းချက်တာကလည်း မိုးြဗဲဒယ် ြကီးေတွနဲ ့။ ကျုပ်ေကာင်းေကာင်း မှတ် မိေနတယ်။
အဲဒီ မိုးြဗဲဒယ်ြကီး ေတွနားမှာ ေပါ့။ ထူးထူးဆန်းဆန်း လူေလးေယာက်ကို ေတွ ့ တာ ေလ။ အဲဒီလူေတွက လူေတာ ့လူပဲ ဗျ။ သူတို ့က အညာဖျင်
နဲ ့ ချုပ်ထားတဲ ့လွယ်အိတ် အရှည်ြကီး ေတွ ကို ထမ်းပိုးေရှ ့ေနာက်ချိ်တ်ြပီး ထမ်းလာြကတာ။သူတို ့ေခါင်းေပါင်း ေတွက တြခားသူေတွ ေပါင်းထားသလို မဟုတ်ဘူး ေခါင်းေပါင်း ရဲ ့ေနာက်အချွန်ေလးက ငယ်ထိပ် တည့်တည် ့ေရာက်ေအာင် ေပါင်းထားတာ။ ကျုပ်ကလည်း ထူးထူးဆန်းဆန်း ဆို စိတ်ဝင် စား
တတ်တဲ ့ ေကာင်ဆိုေတာ ့ သူတို ့ကိုပဲ စိုက်ြကည့်ေနတယ် ။ အေမက မိုးြဗဲဒယ် နားမှာ ပဲေလ။ သူ ့အလုပ်နဲ ့သူ ရှုပ်ေနတယ်။
ေနာက်တခုက အဲဒီလူေတွကို တြခား လူြကီးလူငယ် ေတွလည်း ဝိုင်းြကည့်ေနြကသဗျာ။ ေဘးက ြကည့်ေနတဲ ့ သူေတွ ရဲ ့အြကည့်ဟာ တမျိုးထူးေနတယ် ဗျ။ ငါးနှစ်သား ဆိုေပမဲ ့ ဒီအြကည့်ကို ကျုပ်ေကာင်းေကာင်း သတိြပုမိတယ်။ လူလူချင်း ြကည့်တဲ ့ အြကည့်နဲ ့ နည်း နည်း ကွဲြပားေနသလို ပဲ။ ကျုပ်က အိတ်ရှည်နဲ ့လူေလးေယာက် ကို တလှည့် ဝိုင်းြကည့်ေန တဲ ့လူအုပ်ကို တလှည့် ... ဇက်မှာ ဗဟိုြပုြပီး လည်ပင်းေလးငါး ခါ လည်ေနတာကို အေမက သတိြပုတယ် ထင်ပါ ့။။ကျုပ် ေခါင်းကို ပွတ်ြပီး တိုးတိုး ညင်ညင် ေြပာသဗျ။

ကယ်ပါ ေတွ ပါ သားရယ် တဲ ့။။



ကျုပ်က ကယ်ပါ ဆိုတာ လည်းနားမလည်ေတာ ့.. .အေမ ကယ်ပါေတွက ဒီကို ဘာလာလုပ် တာလဲ လို ့ေမးမိတယ်။ အေမက ထမင်းေတွ ဟင်းေတွ လာေတာင်းတာေပါ ့သားရယ်တဲ ့။ ကျုပ်က လျာဆက်ရှည်လိုက်တယ်။ အေမ သူတို ့က အလုပ်မလုပ်ပဲ ေလျာက်ေတာင်းစား တာလားလို ့။ ဆိုေတာ ့။။
မဟုတ်ဘူး သားရဲ ့။ သူတို ့အမျိုးက ကယ်ပါမျိုး ြဖစ်ေနလို ့ေတာင်းရတာ တဲ ့။ တချို ့ ကယ်ပါေတွက ေတာ်ေတာ် ချမ်းသာတာတဲ ့။ တနှစ်တခါ အေတာင်းအရမ်း မထွက်မိ ရင် ကိုယ်ေတွ ဘာေတွ ပျက်ြပီး နူတတ် တယ် တဲ ့။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
တကယ်နူမနူ ဘယ်သိမလဲ ဗျာ့ ။ ခင်ဗျားကလည်း ကျုပ်က ကယ်ပါ အနူ ဇာတ်ခင်း ေနတာ မှ မဟုတ်တာ ။ ကျုပ်ေြပာချင်တာက ေစာေစာက ဘန်ေကာက် ေလဆိပ်မှာ လူဝင်မှုြကီး ြကပ် ေရး အရာရှိ ကျုပ်ကို ေနာက်ဆံုး ြကည့်လိုက် တဲ ့အြကည့်ဟာ ကျုပ်တို ့ရွာမှာ လူအုပ် ြကီးက ကယ်ပါေတွကို ြကည့်တဲ ့ အြကည့်မျိုး ဗျ။
စိတ်ထဲရှိသလို ဒင်း ေကာ်လံကို ကိုင်ြပီး ဆွဲေြမှာက် ၊ ကျန်တဲ ့ လက်တဖက်နဲ ့ နားရင်း ေလးချက် ေလာက် ဆက်တိုက်အုပ် လိုက် ရရင်ေတာ ့ ေလဆိပ်မှာတင် အချုပ်ထဲ တန်းေရာက် ေတာ ့ မှာ ေပါ ့ဗျာ။တကယ်ေတာ ့အဲဒါ တကယ် ့ ကိုအကင်းေလး ပဲ ရှိေသးတာ ဗျ။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
စကင်္ငါပူမှာ ကွမ်းယာဆိုင် ဖွင့်ေလာက်တဲ ့အရင်း ကလည်း မရှိ။ ေနရာတကာ ကွန်ြပူတာပါ မှ အလုပ် ြဖစ်တဲ ့ စကင်္ငါပူမှာ ကျုပ်က ကွန်ြပူတာ ဆိုတာ တီဗွီ နဲ ့ လက်နှိပ်စက် တွဲထားတာ ထင်ေနတဲ ့ေကာင် မျိုးဆိုေတာ့ ထိုင်း မှာေနမလား လာမိပါတယ် ဗျာ။ ကယ်ပါ စာရင်း top ten တန်းဝင် ေတာ ့ တာပဲ။
ကျုပ်လည်း ေပါက်တဲ ့နဖူး မထူးေတာ ့ဘူး ဆိုြပီး ဇာတိမာန် ကို ေဘးချိတ်လိုက် ရေတာ့ တယ် ဆိုပါေတာ ့ဗျာ။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
ကဲပါေလ။ ထိုင်းမှာ ကျုပ်လည်း ေရွှစာရင်း ဝင်ေတာ့ ေရာေယာင် အနှိမ်ခံရတာေတွ စာဖွဲ ့ြပီး ေလျာက် ေြပာေနရင် ညေပါင်း ေသာင်းချီသွားပါလိမ့်မယ်။တိုတိုေြပာရရင် ထိုင်း နိုင်ငံဘယ် ေနရာ မဆို ြမန်မာေဟ့ လို ့သိလို ့ကေတာ ့တရာမှာ ကိုးဆယ့်ကိုး ဒဿမ ကိုးကိုးကိုး ေသာ မဟာထိုင်းများက နှိမ်ြပီလို ့သာ မှတ်ေပေတာ ့ဗျာ။ ကျုပ်လည်း ဖူးခက်မှာ ေဈးဆိုင်ေလး ဖွင့်မိ တာမို ့အမျိုးမျိုးေသာ ထိုင်းသခင်များ ရဲ ့အဝါးဝမှုကို ခါးစည်း ခံရတာ အြကိမ်ြကိမ် ေပါ့ ဗျာ။ မြကာေသးခင် က ထွက်လာတဲ ့ထိုင်းဇာတိမာန် ဇာတ်ကား နရစွမ် အေြကာင်း ရိ်ုက်ြပ ထား တဲ ့အေခွ ကလည်း မီးေလာင်ရာ ေလပင့်ပါပဲ။
ေအာ် ဖူးခက် အေြကာင်းလား။ ထိုင်းနိုင်ငံ ရဲ ့ပထမတန်း တိုးရစ်ြမို ့ ေတာ်။ ကမ္ဘာလှည့်ခရီးသည်ေတွ နှစ်စဉ်သန်းချီြပီး လာေနတဲ ့ြမို ့ေတာ်ေလ။ မနက်ညေန အလုပ် ဆင််းချိန်တိုင်း အလုပ်ခွင် ဝတ်စံုအေရာင် မျိုးစံုနဲ ့ဝက်ေတွတင်သလို ကားနဲ ့မချိမ ဆန် ့တင် လာတာေတွ ့ရင် ြမန်မာအလုပ်သမား ေတွ ပဲမှတ်။ ပါေတာင်ကမ်းေြခ ဘက်မှာ အမှတ်တရ လက်ေဆာင် ေရာင်းတဲ ့ ဆိုင်တိုင်းမှာ ဘိုလို ဒွတ်ဒက် ရွှတ်ရှက် ခပ်သွက်သွက် မှုတ်ေနတာ
ေတွ ့ရင် ြမန်မာေပါက် ေဂါ်ရခါး လို ့သာမှတ်။လမ်းေဘးမှာ ေချွးတလံုးလံုးနဲ ့ အလုပ်သမား ေတွ ့ရင် ြမန်မာလို ့မှတ်။ဟိုတယ် နဲ ့စားေသာက်ဆိုင် မှန်သမျှ စားပွဲထိုး ေတွ ့ရင် ြမန်မာလို ့ သာမှတ်။ ထိုင်းသူေဌးေတွ အိမ်မှာ ကုတ်ေချာင်းေချာင်း ပံုနဲ ့အိမ်ေစ အိမ်ေဖာ် ေတွ ့ရင် ြမန်မာလို ့သာမှတ်။
ြမန်မာအလုပ်သမား ခုနှစ်ေသာင်း နဲ ့တသိန်း ြကား ရှိတဲ ့ြမို ့ ဗျာ။

။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။


ကျုပ်လည်း အနှိမ်ခံ ရတာ အြကိမ်များလာေတာ ့ တကိုယ်လံုးဗံုးချည်ြပီး ထိုင်းရဲစခန်း တခုခု ထဲ ေြပးဝင်ချင် ေလာက်ေအာင် စိတ်ေပါက်လာတာနဲ ့ ၊ ဆိုင်ကို ရင်းနှီးတဲ ့ ထိုင်း ေကျးဇူးရှင် တေယာက် နာမည် ေြပာင်းြပီး ဘာဝနာေလးဘာေလး စီးြဖန်း၊ ကွန်ြပူတာ တလံုးနဲ ့ အိမ်တွင်းပုန်း လိုက် ေရာ ဆိုပါေတာ့ ဗျာ။
စကင်္ငာပူ အပါအဝင် ထိုင်းြမို ့ြကီးေတာ်ေတာ်များများ ကိုခရီး မြကာမြကာ ထွက်တာ ရှိေပမဲ ့ ရက်ပိုင်းပဲ ဆိုေတာ ့ ဖူးခက်မှာပဲ အေနများ တယ်ေလ။ အိမ်ထဲမှာ နှစ်လေလာက် ကုတ်ေနြပီး ကွန်ြပူတာ နဲ ့အေဖာ်လုပ်ေနရတာ ြကာေတာ့လည်း ဒူလာစွဲမလို ။ အထီးကျန်သလိုလို ြဖစ်လာ ေရာ ေပါ့ ဗျာ။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
ဒါနဲ ့ တခုခုေတာ ့အာရံု ေြပာင်းမှ ေကာင်းမယ်ေလ ဆိုြပီး ကျုပ်ငှားေနတဲ ့အိမ်ေဘးမှာ စိုက် ခင်း ေလးတခု လုပ်ြဖစ်ေရာ ဆိုပါေတာ့ ။ ထိုင်းမှာေရာင်းတဲ ့ မျိုးေစ့ အိတ်ေတွမှာ ေရးထား တဲ ့ စာေတွကို မဖတ်တတ်တာ တေြကာင်း ။ စိုက်မဲ ့စိုက် ရင် ငါ့တိုင်းြပည်က မျိုးေစ့ ေလး ပဲ စိုက်ေတာ ့မယ်ဟ ဆိုြပီး ေကာ့ေသာင်းဘက်က မိတ်ေဆွတေယာက် လူြကံု နဲ ့မျိုးေစ့ တချို ့ မှာြပိး စိုက်ြဖစ်ေရာ။
မစိုက်ခင်ေတာ ့ ေပါက်တူးတလက် နဲ ့တူးရ ၊ ဆွရတာေပါ ့ဗျာ။ ေြမာင်းေဖာ်ေဘာင်တင် တာ ေလာက်ေတာ ့တတ်သေလာက် မှတ်သေလာက် လုပ်ရတာေပါ့။ ကျုပ်က စိုက်ပျိုးေရး ေတွ ဘာေတွ တတ်လှတယ်ေတာ ့မဟုတ်ပါဘူး။ စိတ်ထွက်ေပါက်ရ ြပီးေရာ ဆိုြပီး မှန်းသန်း လုပ်ေနတာ ပါ။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။


ကျုပ်ေနတဲ ့ အိမ်က အေတာ်ေတာ ့အကျယ်သား ဗျ။ ြခံနဲ ့ဝင်းနဲ ့ဆိုပါေတာ ့။
အိမ်နဲ ့ကားဂိုေဒါင် ပတ်ချာလည်မှာ ေကာင်းေကာင်း စိုက်လို ့ရတဲ ့ေနရာေတွ ဗျ။ ေပါက်တူး တလက်နဲ ့ညေနတိုင်း ေလျာက်ဆွေနေတာ ့ အနီးအနား အိမ်ေတွက ဒီဗမာကူလီ ဘာလုပ် ေနြပန်ြပီလဲ ေတွး ရင်လည်း ေတွးြကလိမ့်မေပါ ့ ဗျာ။
ကျုပ်အိမ် ေရှ ့တည့်တည့် နဲ ့ေဘး တအိမ်က ထိုင်းေတွဗျ။ ေနာက်ေဘးတဖက် ကေတာ ့ ထိုင်းမ နဲ ့ညားေနတဲ ့ ဆွီဒင် တေယာက်ေနတာ ။ ဒီေမာင်က လွန်ခဲ့တဲ ့အနှစ်ငါးဆယ် ေလာက်ကတည်းက ဖူးခက်ေရာက်ေနတာ ဆိုပဲ။ ဒါလည်း သိပ်ရင်းနှီးလွန်းလို ့မဟုတ်ပါဘူး ဗျာ။ အိမ်နီးချင်းဆိုေတာ ့ နှစ်သစ်ကူးလက်ေဆာင်ေလး ကျုပ်ဖက်က သွားပို ့ရင်းသိခဲ ့ရတာ ပါ။ အဲဒီ ဆွီဒင် ကေတာ ့သေဘာေကာင်း ဗျ။ ကျုပ်ကို ဘယ်လိုမှ သေဘာထားပံု မရဘူး ။ သူ ့အလုပ်သူ လုပ်ေနတာ ပဲ။ သူက သေဘင်္ငာေအးဂျင့်ေလ။ အသက်ေြခာက်ဆယ် ေကျာ်ေန ြပီ။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
ေြမာင်းေတွေဘာင်ေတွလုပ်ြပီးေတာ ့ကျုပ်လည်း မျိုးေစ့ေလး ေတွ ချြပီး စ စိုက်လိုက်ေရာ ေပါ့ ဗျာ။ အပင်မျိုးေတာ ့ေတာ်ေတာ် စံုသား ဗျ။ ြငုပ်သီး၊ ဗံုလံုသီး၊ ရံုးပတီ။ ြကက်ဟင်းခါး ။ ချည်ေပါင် ေနာက်ေတာ ့ ဘူးသီး။
ေအာင်မယ် တြခားအပင်ေတွက သာ ေလျာေလျာလျူလျူ ေပါက်လာတယ်။ဘူးသီးက ေတာ် ေတာ်နဲ ့ အေညှာင့်ထွက်မလာဘူး ဗျာ။ ဒါနဲ ့ ေကာ့ေသာင်း က အသိကိုပဲ ဘူးသီးဘယ်လို စိုက် သတုန်း ထပ်ေမး။ သူက ဘူးသီး ေရးရာကျွမ်းကျင်သူ ပဲခူးတိုင်း ကဝ က သူ ့အေမ ကိုလှမ်းေမးနဲ ့.. ဖူးခက်မှ ..ဘူးသီး... ကဝ. ြကားလား.. .ဖူးခက်မှ ...ဘူးသီး ....ကဝ ..ြကားလား နှစ်ခါ ေလာက် လည်းလုပ်ြပီးေရာ အေညှာင့်ထွက် အပင်ေပါက်လာပါေလ ေရာဗျာ။
ေအးေပါ ့ဗျာ အပင် တေပခွဲေလာက် ြဖစ်လာေတာ ့တိုင်ေလးတန်းေလးလုပ် ေနာက် ထပ် ရှည်လာြပန်ေတာ ့ဘူးစင်ထိုးရေတာ ့တာေပါ ့။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။


ဘူးပင်ေတွက လိပ်သွားေလးနဲ ့မှန်မှန်တက်လာ သဗျာ။ ဘူးစင်ကလည်း ကပ်ရိုက် ကပ်ေခွ အဆင့်ဆိုေတာ ့ေဘးအိမ်ေတွ က ဒီေကာင်ဘာထပ်ြပီး မျက်ေစ့ေနာက်ေဆး ေဖာ်ြပန် ြပီလဲ ဆိုတဲ ့ အြကည့်ေတွနဲ ့ ေပါ့။ တလခွဲေလာက်ြကာေတာ ့တြခားအပင် ေတွ ထိုးထိုးေထာင် ြဖစ်လာတယ်။
ဘူးညွန် ့ေတွလည်း စင်ေပါ်ေရာက်လာတယ်။ တြခံလံုး သီးပင်ေတွနဲ ့ြဖစ်လာ ေတာ ့ေဘးက ဒီဗမာ ြခံစိုက်တာ ကိုးဆိုြပီး ေအာ်.. ေတာင်သူလယ် သမား ဗမာပဲ လို ့ ထင်ပံု ရလာတယ် ဗျ။ အြကည့်ေတွက သိပ်ြပီး ထူးလာတယ်ေတာ ့မဟုတ်ပါဘူး။

။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
ဒီလိုနဲ ့ ဘူးညွန် ့ေတွ တြပံုြကီးတက်လာ ေပမဲ ့အသီးက တင်မလာဘူး ဗျ။ ေနာက်အသိ ဗမာ တေယာက် အိမ်လာလည်ရင်း ဆရာ ့ဘူးညွန် ့ေတွ
အညွှန် ့ြဖတ်လိုက်မှ အသီးတင်မှာ ဆို တဲ ့ ဩဝါဒ နဲ ့အညီ အညွှန် ့ေတွကို ေလျာက်ြဖတ်လိုက်တာ မျက်လှည့်ြပလိုက်သလို ပါပဲ ဗျာ ။
သီး လိုက်တဲ ့ဘူးသီးေတွ ေလးငါးေြခာက်လံုး တြပိုင်နက် ထွက်လာတယ်။

ကျုပ်လည်း မရင့်ခင် စားလိုက်မှ ဆိုြပီး သံုးေလးလံုး ခူးြပီး အင်းယားကန် အလွမ်းေြပ ဘူးသီး ေြကာ်ေြကာ် ြပီး ေလွှးလိုက်ေရာ ေပါ့။
ဒါေပမဲ ့အဲဒီ ဘူးစင်ေပါ်က ပထမဆံုး သီးတဲ ့သံုးလံုးကို ကျုပ်မခူးပဲ မျိုးသေဘာ ထားလိုက် တယ်။ အရွယ် အေတာ်ြကီးလာေတာ့ အညှာမခိုင်မှာ
စိုးတာနဲ ့ ဘူးသီးဖင်ကို ပလပ်စတစ် ြကိုးနဲ ့ကျစ်ထားတဲ ့ကရွတ်ခံ ြကိုးနဲ ့ဆိုင်း လုပ်ထားရတာေပါ ့။ ဒါနဲ ့အဲဒီ မျိုးဘူးသီး ေတွက တြဖည်းြဖည်း ြကီးလာလိုက် တာ ကျုပ်တို ့ ြမန်မာ ့ဂုဏ် ကို ေဆာင်ေတာ ့တာ ပါ ပဲဗျာ။

။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
ေအးေလ။။ အဲဒီမျိုးဘူးသီး သံုးလံုး ြကီးလာလိုက်တာ အရှည်နှစ်ေပ လံုးပါတ် လူတဖက် ေလျာ့ ေလျာ့ ြဖစ်လာေရာ ဗျာ။ ေဘးအိမ်ေတွ ကသတိြပုမိ
တဲ ့ေန ့ကဆို တအံ့တ ဩနဲ ့ ေြပာင်ေြပာင်တမျိုး ခိုးြကည့်တာ တမျိုးနဲ ့အြကည့်ေတွ အချိုး ေြပာင်းကုန်သဗျာ။ ေဘးက ဆွီဒင်လည်း ကျုပ်ကို ြပံုးြပံုး ြပံုးြပံုးနဲ ့ .. ဝှတ် အစ် သစ်စ် တဲ ့။ ဝှစ်ချ် ကိုင်းေအာ့ ဖရုတဲ ့။ကျုပ် လည်း အဘိဓာန် အေြပးလှန်ြပီး .. ဂုဏ်ယူဝင့်ြကွားစွာနဲ ရင်ေကာ့ရင်း ေြဖလိုက် သဗျာ။.. thiis is Myanmar Gourd , this is ့ Myanmar Gourd ေပါ ့။ ေဘးအိမ်က ထိုင်းေတွကလည်း အားရပါးရ ရီေမာြပီး ကျုပ်ကို နှုတ်ဆက် တဲ ့ အြပင် ဘူးသီးြကီး ေတွကို လက်ညှိုးထိုးထိုး ြပီး ဖမာ့ နန်မ်ေသာင်း။ ဖမာ့နန်မ်ေသာင်း တဲ့။လမ်းသွားလမ််းလာ တဲ ့သူေတွ ကလည်း ကျုပ်အိမ်ေရှ ့ ေရာက်ရင် ကျုပ်ဘူးစင်က ဘူးသီးကို ဘူးကသိုင်း ရှုြပီးမှ ခရီးဆက်ြကေလရဲ ့။

။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
ဒါတင် ဘယ်ကမလဲ ဗျာ။ ကျုပ်ေဘးအိမ်ကထိုင်းေတွေကာ ။ တြခားကျုပ်အသိ ထိုင်း မိတ်ေဆွေတွကေကာ သူတို ့နဲ ့ရင်းနှီးတဲ့ မိတ်ေဆွေတွကို ကားေတွနဲ ့ဆိုင်ကယ်ေတွ နဲ ့ ေခါ်ေခါ်လာြပီး ကျုပ်ဘူးသီး၊ လာလာြကည့်ြကတာ ဖူးခက်ြမို ့က ကျုပ်ေနတဲ ့ ရပ်ကွက်မှာ ပွဲေတာ်ြကီးကို ြဖစ်လို ့ ။။အဟုတ်ဗျ။ ထိုင်းဘူးသီးဆိုတာက ကျုပ်တို ့ြမန်မာ့ ဘူးသီး နဲ ့ ယှဉ်လိုက်ရင် ေဂါ်လီလံုးသာသာ ရှိတာ ကလား။
ဖူးခက်ေရွှြမို ့ေတာ်ြကီးမှာ ကျုပ်ေတာ့ြဖင့် ြမန်မာ့ ဘူးမျိုး ဘူးသီးအားကိုးနဲ ့မျက်နှာပန်းပွင့် ခဲ့ပါြပီ ဗျာ။
ေအးေပါ ့ဗျာ။ ေနရာတကာ နှပ်ပစ်ခံေနရတာ ဘူးသီးကယ်မှပဲ သက်သာရေတာ့ တယ် ေြပာရေတာ ့မှာပဲဗျ။အဲဒါေြကာင့် ကျုပ်ေြပာတာေပါ ့ဗျာ ။ ြမန်မာ့ ဘူးသီးဆိုရိုးေတွထဲမှာ စကားတခုတိုးပါလို ့။။ရာဇဝင်တွင် ရစ်မဲ ့ြမန်မာ့ ဘူးသီး လို ့ပဲ ြဖစ်ြဖစ်ေပါ့။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။


ေအာ်... ေမ့ေနလိုက်တာ ။ ကျေနာ့်မှာ ဒို ့ဗမာဆိုတဲ ့ သီချင်းေခွေလးတခု ရထားတယ်။ နားေထာင်ြကည့်လိုက်အံုးေနာ်။ ဟုတ်ပါတယ်။။ တေကာင်းအဘိရာဇာ ဒို ့ဗမာ သာကီမျိုး ဟာမို ့မညှိုးဂုဏ်ေတဇာ ဆိုလားဗျာ။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
11-Doe Ba Mar Thi Chinn - Than Myat Soe

မှတ်ချက်။ ။ ဖမာ့နန်မ်ေသာင်း= ဗမာဘူးသီး

10 comments:

peter kyaw said...

ဆရာြကီးေရဘူးသီးသီးလို.အရီးေတာ်လိုက်ြပီေနာ်။

ကျွန်ေတာ်ကပထမေနာ်။

Yinaye said...

ကိုြကီးမင်းဒင်ေရ

ကျေနာ်လည်းသိပါတယ်ဗျာ။ ထိုင်းမှာရှိတဲ့ ြမန်မာေတွရဲ့ဘဝက ထိုင်းေခွးတေကာင်ေလာက်ေတာင် တန်ဘိုးမရှိပါဘူး။ ရင်နာလွန်းလို့ပါ။ အခုေခတ်က ၂၁ ရာစုေလ။ ဟိုး ဘုရင့်ေနာင်၊ အေလာင်းဘုရားေခတ်တံုးကဘာေတွြဖစ်ခဲ့တယ်ဆိုတာကို စားြမံု့မြပန်ေနနဲ့ေတာ့။ ရှင်းရှင်းေြပါရရင် ေခွးြဖစ်ခဲ့တံုးက ချီးစားခဲ့တဲ့အေြကာင်းေတွ လာမေြပါနဲ့ေတာ့ေပါ့။ တချို့ကေြပါတယ်သိလား။ ထိုင်းကို စစ်တိုက်ရင် ဘန်ေကာက်မှာေတာင် လမ်းေလျာက်ဦးမယ်တဲ့။ အရင်တံုးက ဝါးရင်းတုတ်ေခတ်ကိုဗျာ။ ၂၀ဝ၀ ခု နှစ် တာချီလိတ်တိုက်ပွဲဘာြဖစ်သွားလည်း။ တြခါး နိုင်ငံေတွ ြကိုသိေနတဲ့ မုန်တိုင်းေတာင် ြကိုတင်မကာကွယ် နိုင်ဘဲ တိုက်သေဘင်္ငါေတွေတာင် ဘာြဖစ်သွားလည်း။ ကျေနာ်လည်း မျိုးချစ်စိတ်ဓါတ်ရှိတာေပါ့ဗျာ။ အေြခအေနမှန်ကိုေြပါြပေနတာပါ။ ဟိုးလက်ပိုက်ြပီး ထိုင်းဘက်ကိုြကည့်ေနတဲ့ ဘုရင့်ေနာင်ရုပ်တုြကီးတို့၊ ဘာတို့က ထိုင်းမှာဒုက္ခေရာက်ေနတဲ့ကျေနာ်တို့ ဲြမန်မာေတွကို မကယ် နိုင်ပါဘူးဗျာ။ ဗိုလ်ချုပ်ေြပါသွားတဲ့စကားက မှန်ပါ့ဗျာ။ ကိုြကီးမင်းဒင်စာေရးေကာင်းလို့ မျက်စိထဲမှာ ကွင်းကွင်းကွက်ကွက်ကို ြမင်သွားေတာ့တာပါဘဲ။

lwinmoe said...

Where can I download the song?

မဆုမွန် said...

ဦးမင်းဒင်ေရ ေရးချက်ကေတာ့ မျက်ရည် ဘူးသီးလံုးေလာက် ကျချင်ပါရဲ့....
မေြပာေတာ့ပါဘူး...
ဖမာ့ ဖမာ့ဆိုတိုင်း ြမန်မာ ြမန်မာ understandလို ့ြပန်ြပန်ေအာ်ရတာလည်း လျှာ ထွက်ေတာ့မယ်..:(

nothing said...

ဘယ်ကလာစာရင်းမ၀င့်တ၀င်ရမှာလဲဗျစာရင်းကေကျာ်ေတာင်ေန
ြပီ၊အကိုတို့အေရးအသားေတွကိုေငးေမာဖတ်ေနရတာဗျ၊အ
ကိုေရထိုင်းနိုင်ငံေရာက်ကျေနာ်တို့ဘ၀ေတွအေြကာင်းေတာ့မေြပာ
တာအေကာင်းဆံုးပါပဲဗျာ၊ေြပာတိုင်းဟိုနွားေတွကိုအြပ ုတ်သာ
ေဆာ်ချင်တာပဲဗျ။

Thet Oo said...

ေခါင်းစဉ်ကို “သခင်မျိုးေဟ့ တို့ဘူးသီး” လို့ တပ်ရမှာဗျ။

tint said...

ဦးမင်းဒင်ေရးတဲ ့ ထိုင်းလ၀ကနဲ ့ အေတွ ့အြကံုေလးေတွ ့ေတာ့ ေယာနိေသာ ဆိုတာေလးကို မျှေ၀ချင်လာပါတယ်
ေယာနိေသာဆိုတာ မှန်ေသာနှလံုးသွင်းြခင်းပါ
မှန်ေသာနှလံုးသွင်းကို ကျင့်သံုးတတ်ရင် ကိေလသာမပွားများေစဘဲ ေအးချမ်းေစပါတယ်တဲ ့ ။
ခုန ကိစ္စေလးမှာ နှလံုးသွင်းပံုက ဦးမင်းဒင်အေနနဲ ့ ေဒါသထွက်တာမှ ပါးနားရိုက်ချင်ေအာင်ဘဲေနာ် ။
ကဲ ခု ြဖစ်စဉ်ေလးကို ပရမတ္တတင်ြကည့်ရေအာင် ။
ဒီထိုင်းသည် ေရှ းဘ၀ ကုသိုလ်ေလးတချက်ကအကျိုးေပးလိုက်လို ့ ထိုင်းရုပ်နာမ်ရေနတယ် ။ (ဒီေန ့မှာ ထိုင်းရုပ်နာမ်ရေနတာ ဗမာရုပ်နာမ်ရေနတဲ ့ ကိုယ့်ထက်ေတာ့ သာေနတာကိုး)
(ဒီေနရာမှာ တချက်ေပါ့ေနာ် ကာလသေဘာနဲ ့ တကယ်လို ့ အေလာင်းဘုရားလက်ထက်မှာ ဆိုရင် ေြပာင်းြပန်ြဖစ်မှာေနာ် )
ခု ဒီလူက သူ ့ကံေကာင်းေလးတချက်နဲ ့ ရလိုက်တဲ ့ ရုပ်နာမ်ေလးေပါ်မီြပီး ဦးမင်းဒင်အေပါ်မှာ နှိမ့်ချတဲ ့မာနနဲ ့ အကုသိုလ်မှုကို သူြပုြပီ
ဘာြဖစ်လဲ ဆက်ြကည့်လိုက် ။
ေရှ ့ကသူ ့ရုပ်နာမ်ေလးနဲ ့အကုသိုလ်နဲ ့ေပါင်းြပီး သတ္တိညံ့တဲ့ ရုပ်နာမ်ချက်ချင်းဖန်တီးေပးလိုက်ြပီ ။ (ချက်ချင်းေနာ် )
ဒါေပမဲ့ အဲဒီကိစ္စက သူ ့အတွက် ဒါနဲ ့ ြပီးသလားဆိုေတာ့ မြပီးဘူး
ကာယကံမှု ြပုလိုက်တဲ ့ အခါတိုင်းမှာ ၇တန်ေသာေဇာပါေနေတာ့ ၇တန်ေသာေဇာေတွက အခုရုပ်နာမ်မှာသူတို ့သတ္တိကို ြမှုပ်နှံလိုက်ြပီ
ဒီေတာ့ ဒီထိုင်းဟာ ဒီအကုသိုလ်အကျိုးဆက်ကို ေနာက်ထပ် ၆ြကိမ် ၆ဆ ခံရေတာ့အံုးမယ် ( ပထမေဇာက ချက်ချင်းသတ္တိညံ့တဲ ့ရုပ်နာမ်ေပးြပီးမို ့ပါ)
အဲလို အမှန်ကိုနှလံုးသွင်းလိုက်ရင် ေဩာ် ဒီလူ သနားပါတယ်လို ့ ြမင်လာေရာ
ရိုက်ချင်တဲ ့ စိတ်မေပါ်ေတာ့ဘူး
ဒီေနရာမှာေမးစရာရှိပါတယ်
နအဖကွာ ခုသံဃာေတွ ရိုက်သတ်တာ သူတို ့ ခုဘ၀ေရာ ေနာက်ဘ၀ေရာခံရမှာ ေသချာေနတာကို မင်းတို ့ငါတို ့ ဘာလို ့ အပူရှာရမလဲလို ့
ဒီေနရာမှာေတာ့ နအဖသည် တိုင်းြပည်အတွက် သာသနာအတွက် ကင်ဆာြဖစ်ပါတယ်
ကင်ဆာကို ြဖတ်ထုတ်တာဟာ ကင်ဆာကို မုန်းလို ့ ြဖတ်တာမဟုတ်ပါဘူး
လူနာချမ်းသာေရးသာြဖစ်ပါတယ် ။
တိုင်းြပည်နဲ ့ သာသနာဟာ ဒီနအဖကင်ဆာရှိေနသမျှ ြကီးပွားဘို ့လမ်းမရှိလို ့သာ ြဖတ်ထုတ်ေနတာပါ ။ နအဖကို မုန်းလို ့မဟုတ်ပါေြကာင်း ။

KO said...

i support tint's comment.good opinion.

SDL said...

ဖတ်သွားပါြပီ

Stay said...

hi u min din,

this 1 is sad ,educative, informative, funny n i c clearly about the burmese people in thailand.
i'l try 2 come 2 thailand.

stay away